Η Eugenie Niarchos, που βρίσκεται πίσω από τον οίκο κοσμημάτων Venyx, αντλεί έμπνευση από τον σουρεαλιστικό κόσμο του Man Ray και τον μεταφέρει από τις αίθουσες των μουσείων και τις ιδιωτικές συλλογές στον χώρο του σύγχρονου κοσμήματος. Δημιουργεί μια συλλογή περιορισμένης κυκλοφορίας, που αποτελείται από εννέα ιδιαίτερα κομμάτια, σχεδιασμένα όχι απλώς ως πολυτελή αντικείμενα, αλλά ως έργα τέχνης - απευθυνόμενα σε συλλέκτες και φιλότεχνους με εκλεπτυσμένο γούστο.

Η συλλογή, με τίτλο The Man Ray Collection, θα παρουσιαστεί στον χώρο της Gagosian στην Αθήνα, πλαισιώνοντας την έκθεση του εικαστικού Oscar Murillo, A telegram to my dear Suki, από τις 20 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου. Με αυτή τη νέα δουλειά, η Venyx επιβεβαιώνει την άρρηκτη σύνδεσή της με τον κόσμο της τέχνης - όχι μόνο ως πηγή οπτικής έμπνευσης, αλλά ως κεντρικό άξονα της δημιουργικής της ταυτότητας. Παράλληλα, αναδεικνύεται η διαχρονική γοητεία που ασκούν στη Niarchos ο κόσμος του ονείρου, του υποσυνείδητου και ο σουρεαλισμός, όπως εκφράστηκε εμβληματικά μέσα από το πολυσχιδές έργο του Man Ray, που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα τόσο στη φωτογραφία και τη ζωγραφική όσο και στις διακοσμητικές τέχνες.

Η αφετηρία της συλλογής βρίσκεται σε τρεις χαρακτηριστικές δημιουργίες του Man Ray, που συνδέονται με τη γυναικεία μορφή: τον πίνακα Observatory Time: The Lovers (1936), τη φωτογραφία Glass Tears (1932) και το γλυπτό The Venus Restored (1936). Μέσα από αυτά, η Eugenie Niarchos επανασυστήνει το σουρεαλιστικό βλέμμα με όρους φορέσιμης ποίησης.
Μια inside ματιά στις δημιουργίες

Τα φλογερά χείλη του The Lovers ζωντανεύουν με κόκκινο σμάλτο και χρυσό σε τρεις εκδοχές: καρφίτσα, διπλό δαχτυλίδι με διαμάντια και ένα choker με μεταξωτή κορδέλα. Εμπνευσμένα από τη Lee Miller, μούσα του Man Ray, γίνονται σύμβολο θηλυκής αυτοδιάθεσης και καλλιτεχνικής δύναμης.

Το εμβληματικό Glass Tears του Man Ray μεταφράζεται από τη Venyx σε κόσμημα: μάτια σμιλεμένα σε χαλαζία, πλαισιωμένα με pavé διαμάντια, με δάκρυα από σμάλτο, φίλντισι και μαύρο ρόδιο. Μενταγιόν, δαχτυλίδι και περιδέραιο που ακροβατούν ανάμεσα στο αληθινό και το φανταστικό, όπως και το ίδιο το έργο, δημιουργημένο μετά τον χωρισμό του καλλιτέχνη από τη Lee Miller.

Ένας γυναικείος κορμός από λευκό οπάλιο ή γκρι χαλαζία αιωρείται δεμένος με χρυσές αλυσίδες -σε ροζ, κίτρινο ή λευκό χρυσό- και τονίζουν τις καμπύλες του σειρές από pavé διαμάντια. Τα τέσσερα μενταγιόν της Venyx εμπνέονται από τη Venus Restored του Man Ray, ένα γλυπτό-σχόλιο πάνω στην ιδέα της ομορφιάς, του ερωτισμού και των στερεοτύπων που τα ορίζουν.
Τα κοσμήματα της Eugenie Niarchos εκφράζουν με μοναδικό τρόπο την πολυπλοκότητα των δεσμών ανάμεσα στον ερωτισμό, τον σουρεαλισμό και τη θηλυκότητα.
Η Lee Miller, μια εμβληματική μορφή του σουρεαλισμού και του μοντερνισμού, αποτελεί πηγή βαθιάς έμπνευσης για την Eugenie Niarchos. Από το Παρίσι της δεκαετίας του 1920, όπου κινήθηκε ανάμεσα σε θρύλους όπως ο Picasso, ο Cocteau και ο Man Ray, έως τη Νέα Υόρκη, όπου έγινε φωτογράφος της Vogue και η μοναδική γυναίκα πολεμική ανταποκρίτρια των ΗΠΑ στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η ζωή της Miller ξεπερνά κάθε στερεότυπο.

Με την τόλμη και τις επιλογές της, όχι μόνο ως μούσα αλλά και ως καλλιτέχνης και εξερευνήτρια, ενσάρκωσε τη γυναικεία χειραφέτηση, αψηφώντας τις κοινωνικές συμβάσεις και τα έμφυλα στερεότυπα της εποχής της. Η ιστορία της παραμένει διαχρονική και επίκαιρη, αποτελώντας παράδειγμα του πώς μπορεί κανείς να σπάσει τα όρια και να χαράξει τον δικό του δρόμο. Αυτό το μήνυμα ελευθερίας και δύναμης είναι το κεντρικό στοιχείο που θέλει να μεταδώσει η Eugenie Niarchos μέσα από τη σειρά The Man Ray Collection της Venyx, όπου η τέχνη και η ιστορία συναντώνται στο πρόσωπο μιας γυναίκας που έζησε πέρα από τον χρόνο της.