fbpixel

Search icon
Search
Oι πυραμίδες της Giza μετατρέπονται για τέταρτη φορά σε υπαίθριο μουσείο σύγχρονης τέχνης
ARTS & CULTURE

Oι πυραμίδες της Giza μετατρέπονται για τέταρτη φορά σε υπαίθριο μουσείο σύγχρονης τέχνης

Από 24 Οκτωβρίου έως 16 Νοεμβρίου το "Forever is now" επιστρέφει αναδεικνύοντας την τέχνη ως εργαλείο για εξερεύνηση και ανακάλυψη


Η τέταρτη έκδοση του "Forever Is Now" πρόκειται να επιστρέψει στις Πυραμίδες της Γκίζας, μετατρέποντας το αρχαίο οροπέδιο σε ένα υπαίθριο μουσείο που γιορτάζει τη σύγχρονη τέχνη και τη διαπολιτισμική συνεργασία. Από τις 24 Οκτωβρίου έως τις 16 Νοεμβρίου 2024, 12 διεθνείς καλλιτέχνες θα χρησιμοποιήσουν τις Πυραμίδες τόσο ως σκηνικό όσο και ως μούσα, επανασχεδιάζοντας το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO μέσα από διάφορους πολιτιστικούς φακούς. Η Nadine Abdel Ghaffar, ιδρύτρια και επιμελήτρια της έκθεσης, λέει «Το θέμα της φετινής έκδοσης βασίζεται στην ιδέα της τέχνης ως εργαλείου για εξερεύνηση και ανακάλυψη. Ακριβώς όπως οι αρχαιολόγοι ανακαλύπτουν στρώματα της ιστορίας, οι καλλιτέχνες αποκαλύπτουν νέες ερμηνείες του παρελθόντος μέσα από τα σύγχρονα έργα τους».

fourth-forever-is-now-giza-pyramids-egypt-designboom-2.jpg
ORB Under the Same Sun (2022) by SpY | image courtesy Art D’Égypte/Culturvator

«Οι καλλιτέχνες γίνονται αρχαιολόγοι εξετάζοντας τα απομεινάρια του παρελθόντος και ερμηνεύοντάς τα ξανά μέσα από το πρίσμα της σύγχρονης δημιουργικότητας. Με τον ίδιο τρόπο, οι επισκέπτες ενθαρρύνονται να σκάψουν βαθύτερα στη δική τους κατανόηση του κόσμου, να κοιτάξουν πέρα ​​από την επιφάνεια και να ανακαλύψουν νέες αφηγήσεις μέσα στο οικείο», συνεχίζει. Εμπλουτίζοντας αυτό, διαδραστικές και συμμετοχικές εγκαταστάσεις φωτός, γλυπτά, μικροαρχιτεκτονικές και άλλα συγκεντρώνονται για να προσκαλέσουν στο στοχασμό πώς η τέχνη μπορεί να γεφυρώσει την ιστορία και το παρόν. Συνδυάζοντας διαφοροποιημένες αφηγήσεις χρόνου, χώρου και υλικού, τα έργα εξερευνούν τα πάντα, από την ιερή γεωμετρία και τη μυθολογία έως τη σύγχρονη αφαίρεση και την ψηφιακή καινοτομία.

fourth-forever-is-now-giza-pyramids-egypt-designboom-6.jpg
image © Hesham Alsaifi

Για τη Nadine Abdel Ghaffar, η φετινή έκθεση έχει να κάνει με την οικοδόμηση και την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος, καθώς και μεταξύ δημιουργικών από διάφορα μέρη του κόσμου. Θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά καλλιτέχνες από την Ασία, συμπεριλαμβανομένου του Ik-Joong Kang από τη Νότια Κορέα που θα φέρει τα ψηφιδωτά του με την υπογραφή του στις Πυραμίδες. Κάθε κομμάτι τονίζει τη συλλογική μνήμη που συνδέει το παρελθόν και το παρόν, ένα θέμα που απηχεί πολλά άλλα στην παράσταση. «Αυτή η παγκόσμια εκπροσώπηση ενισχύει τη δέσμευσή μας να προωθήσουμε τις διαπολιτισμικές ανταλλαγές και τις θέσεις Το "Forever is Now" ως μια πραγματικά διεθνής πλατφόρμα».

fourth-forever-is-now-giza-pyramids-egypt-designboom-3.jpg

Μια άλλη πρώτη για τη φετινή έκθεση είναι η ενσωμάτωση δύο παράλληλων έργων AI, επεκτείνοντας τις εκφράσεις της έκθεσης πέρα ​​από τις παραδοσιακές μορφές τέχνης. Ο Αιγύπτιος Αμερικανός σχεδιαστής Hassan Ragab, με την υποστήριξη του Meta, παρουσιάζει ένα πολυεπιστημονικό έργο που προσφέρει μια νέα προοπτική για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναδιαμορφώσει τη δημιουργική έκφραση, ενώ η Σαουδάραβας καλλιτέχνης Daniah Al Saleh μεταφέρει το κοινό πίσω στη χρυσή εποχή του αιγυπτιακού κινηματογράφου. Η δουλειά της συνδυάζει τη μηχανική μάθηση με τη βιντεοτέχνη για να προκαλέσει νοσταλγία ενώ αμφισβητεί τον ρόλο του κινηματογράφου στη διαμόρφωση των κοινωνικών κανόνων και των αντιλήψεων για την πραγματικότητα. «Αυτές οι καινοτόμες προσεγγίσεις δείχνουν πώς η σύγχρονη τέχνη εξελίσσεται και προσαρμόζεται σε νέα τεχνολογικά τοπία», συνεχίζει η επιμελήτρια.

art-degypt-pyramids-giza-exhibition-designboom-600.jpg
Greetings from Giza (2021) by JR | image © Hesham Alsaifi

Αλλού, ο Luca Boffi εξετάζει τη διασταύρωση φυσικών και τεχνητών περιβαλλόντων μέσω της χρήσης του πλέγματος ως οπτικών συσκευών. Η Ιταλίδα καλλιτέχνης Federica Di Carlo, της οποίας το έργο είναι βαθιά συνδεδεμένο με τη φύση και τον κόσμο, παρουσιάζει μια εγκατάσταση που συμβολίζει τις άπειρες, αόρατες ενέργειες της ζωής. Ο συνδυασμός του επιστημονικού και του μυστικιστικού στη δουλειά της αντικατοπτρίζει τη δυαδικότητα που υπάρχει στο ίδιο το οροπέδιο της Γκίζας.

fourth-forever-is-now-giza-pyramids-egypt-designboom-01.jpg
image © AFP
ndg37dbob5heplusz7jqk4adza.jpg

Εν τω μεταξύ, η εγκατάσταση του Jean-Marie Appriou με μια πήλινη βάρκα με ώχρα συνοδευόμενη από μια φιγούρα παιδιού ενσαρκώνει το πέρασμα και την ατελείωτη συνέχεια του χρόνου. Το STUDIO INI, με επικεφαλής τη Nassia Inglessis, παρουσιάζει ένα διαδραστικό γλυπτό που προσκαλεί τη σωματική ενασχόληση, μεταμορφώνεται καθώς οι θεατές κινούνται μέσα από αυτό, συνδέοντας την ανθρώπινη εμπειρία με το μνημειακό μέσα από μια συγχώνευση τεχνολογίας, υλικότητας και ιστορίας. Αυτές οι συμμετοχικές εμπειρίες μιλούν για τους στόχους της φετινής έκθεσης να τονιστεί η μεγαλύτερη συμμετοχή της κοινότητας, προσκαλώντας το κοινό να αναλάβει ενεργό ρόλο στη διαδικασία ανακάλυψης. «Αυτή η μετάβαση από την παθητική προβολή στην ενεργή συμμετοχή βοηθά στη δημιουργία μιας πιο δυναμικής και αξέχαστης εμπειρίας για τους επισκέπτες, κάνοντας αυτή την έκδοση να ξεχωρίζει τόσο καλλιτεχνικά όσο και βιωματικά», προσθέτει η Nadine Abdel Ghaffar.

2022103143942e98889241259226a0fffa72a77a-4d6ea205-2952-4a42-aad7-7343a2ebbe26.jpg

Εξερευνώντας την ένταση μεταξύ αρχαίων φυσικών τοπίων και αστικών περιβαλλόντων, η μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση του Νοτιοαφρικανού καλλιτέχνη Jake Michael Singer προκαλεί τους θεατές να επανεξετάσουν τη σχέση τους και με τους δύο. Ο Xavier Mascaro εξετάζει επίσης το ρόλο της αρχιτεκτονικής και της γλυπτικής, παίζοντας με τις προοπτικές και τις αντιλήψεις για να αμφισβητήσει τα όρια μεταξύ του παλιού και του νέου. Το φως και τα στοιχεία παίζουν επίσης κρίσιμο ρόλο στην εξερεύνηση αυτών των ιδεών υπέρβασης του χρόνου και του χώρου.

Η ελαφριά τέχνη του Chis Levine με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, εμπνευσμένη από την ιερή γεωμετρία που βρίσκεται στη Μεγάλη Πυραμίδα του Khufu, προσκαλεί ήσυχο προβληματισμό σχετικά με τις κοσμικές συνδέσεις που είναι ενσωματωμένες στο οροπέδιο της Γκίζας. Εν τω μεταξύ, ο Βελγολιβανέζος καλλιτέχνης Jean Boghossian χρησιμοποιεί τη στοιχειώδη δύναμη της φωτιάς στους καμένους καμβάδες και τα γλυπτά του, συμβολίζοντας τους κύκλους της καταστροφής και της αναγέννησης που αντηχούν στην ιστορία. Τα συλλογικά έργα αγγίζουν τις βαθύτερες, αόρατες δυνάμεις που διαμορφώνουν την κατανόησή μας για το χρόνο, τη μνήμη και τη μεταμόρφωση.

Κεντρική φωτογραφία: © Hesham Alsaifi

Info:

Forever is Now 04, Curator: Nadine Abdel Ghaffar, Organized by: Art D’Égypte/Culturvator | @artdegypte

Ημ/νίες: Από 24 Οκτώβρη έως 16 Νοέμβρη 2024