fbpixel

Search icon
Search
Oι Έλληνες στην κορυφή του κόσμου: Λάνθιμος, Κορακάκη και Βαζαίος αποθεώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο
LIFE & CAREER

Oι Έλληνες στην κορυφή του κόσμου: Λάνθιμος, Κορακάκη και Βαζαίος αποθεώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο

Υπερηφάνεια για δημιουργικές προσωπικότητες που ξεχωρίζουν


Ιδιαίτερα φωτεινό και γεμάτο υπερηφάνεια εξελίχθηκε το Σαββατοκύριακο για τη χώρα μας, τόσο σε ό,τι αφορά στον κόσμο του αθλητισμού, όσο και στην παγκόσμια καλλιτεχνική σκηνή, με τον Γιώργο Λάνθιμο, κυριολεκτικά να σαρώνει στα φετινά βραβεία κινηματογράφου, με την αθλήτρια σκοποβολής Άννα Κορακάκη, η οποία αναδείχθηκε πρώτη στο Grand Prix του Βελιγραδίου, αλλά και με τον Ανδρέα Βαζαίο, ο οποίος κατάφερε να αποκτήσει το πολυπόθητο χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα 25άρας πισίνας της Γλασκώβης. 

Οι Έλληνες λοιπόν, φαίνεται πως συνεχίζουν να υμνούν την ιδιαίτερη πατρίδα τους και να την αναδεικνύουν σε μία από τις πιο φωτισμένες σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας σημαντική παρουσία, σχεδόν κάθε χρόνο σε παρόμοιους θεσμούς και δράσεις. Την αρχή έκανε ο μοναδικός Λάνθιμος, ο σκηνοθέτης που έχει κερδίσει επάξια, όχι μία αλλά δέκα υποψηφιότητες για Oscar. Φαίνεται ότι αυτήν τη φορά ο κινηματογραφικός κόσμος του το χρωστούσε... βραβεύοντας όχι μόνο τον ίδιο ως «Ευρωπαίο Σκηνοθέτη» της χρονιάς -αφήνοντας πίσω ονόματα όπως αυτό του Polanski και του Almodóvar-, αλλά και το δημιούργημά του, την «Ευνοούμενη» ως την καλύτερη «Ευρωπαϊκή Ταινία» κι «Ευρωπαϊκή Κωμωδία» της χρονιάς. Παράλληλα, η πρωταγωνίστριά του, Olivia Colman, η οποία κέρδισε και το Βραβείο Όσκαρ για τον ρόλο της Βασίλισσας Άννας στην ταινία, ανακηρύχθηκε κι «Ευρωπαία Ηθοποιός» για το 2019. 

shutterstock-1441885616.jpg

"Then we take Berlin", φαίνεται ότι θα ήταν το soundratck της βραδιάς για τον σκηνοθέτη, ο οποίος δυστυχώς δεν κατάφερε να παρευρεθεί στην πολυσυζητημένη βράβευσή του στα φετινά 32α Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στο Βερολίνο. Για λογαριασμό του Γιώργου Λάνθιμου, το βραβείο σκηνοθεσίας παρέλαβε ο παραγωγός της ταινίας και στενός συνεργάτης του, Ed Guiney, δηλώνοντας: «Ο Γιώργος θα χαρεί πολύ για αυτό το βραβείο».

Η Ελλάδα όμως γνωρίζει καλά τη θέση της στην παγκόσμια σκηνή του αθλητισμού, διεκδικώντας υψηλούς τίτλους με κάθε ευκαιρία, όπως έκανε η αήττητη Άννα Κορακάκη, η οποία κατέκτησε την πρώτη θέση στο Grand Prix του Βελιγραδίου, στη σκοποβολή.  Η 23χρονη Ολυμπιονίκης του Ρίο κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο και ισοφάρισε το δικό της παγκόσμιο ρεκόρ με επίδοση 587/600, ενώ, συγκέντρωσε 243,6 βαθμούς, αφήνοντας πίσω αντίστοιχα δυνατά ονόματα του χώρου.

Η χαρά της ίδιας, αλλά και όλων των Ελλήνων δε μπορούσε να κρυφτεί με το γεμάτο συγκίνηση post στο Twitter του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη να το επιβεβαιώνει, ο οποίος συνεχάρη την αθλήτρια για την επιτυχία της. Μάλιστα, η ίδια κατάφερε να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο λίγο πριν τη μεγάλη νίκη της, αφού αντιμετώπισε όμως ένα τεχνικό πρόβλημα, εξαιτίας του οποίου δε μπόρεσε να συμμετάσχει στην πρώτη ημέρα των αγώνων, ενώ τελικώς αγωνίστηκε με νέο όπλο, που τελικά την έβγαλε ασπροπρόσωπη. 

vazaios.jpg

Τη σκυτάλη παρέλαβε ο υπέροχος Ανδρέας Βαζαίος, ο οποίος κατάφερε να κατακτήσει δύο σημαντικούς τίτλους την ίδια μέρα. Μισή ώρα, λοιπόν, μετά την κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου στα 100 μέτρα στη μικτή ατομική, ο Έλληνας κολυμβητής κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στα 200 μέτρα πεταλούδα. Ο επιδέξιος αθλητής είναι εκείνος που κατάφερε να πετύχει ρεκόρ Ευρώπης και να γίνει ο πρώτος που αναδεικνύεται ως πρωταθλητής Ευρώπης στη μικρή πισίνα -γεγονός που τον κατατάσσει σε έναν από τους πιο σημαντικούς στον τομέα του. 

Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι πλέον η Ελλάδα έφτασε τα 13 στην ιστορία των Ευρωπαϊκών Πρωταθλημάτων της πισίνας των 25 μέτρων.

Με ή χωρίς βραβεύσεις, οι δημιουργικοί και αεικίνητοι εκπρόσωποι της χώρας μας σε παγκόσμιου επιπέδου θεσμούς και events καταφέρνουν να μας κάνουν να νιώθουμε υπερηφάνεια, μόνο με την παρουσία τους και τις συνολικές επιδόσεις του στην πολιτιστική σκηνή του χάρτη. Παρά τα κατάλοιπα της ελληνικής κρίσης, εκείνοι ξεχώρισαν και αναδείχθηκαν, παρουσιάζοντας πάντοτε σεβασμό στο έργο τους, αλλά και την καταγωγή τους. Σημασία, άλλωστε δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι και ό,τι αυτό σου μαθαίνει...