Χωρίς να επιτρέπει τη δημιουργικότητά της να περιορίζεται από κοινωνικά στερεότυπα και κλισέ, η Ελευθερία Αράπογλου αποφάσισε να κάνει «στροφή» στη σχεδιαστική πορεία της και να ιδρύσει πριν από 10 χρόνια ένα νέο brand, το Digitaria, το οποία θα απευθυνόταν τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, και θα ήταν πιο εξωστρεφής όσο αφορά τις συνεργασίες με άλλους δημιουργούς. Η ίδια μας μίλησε για τα διάφορα πρότζεκτ και τη νέα κολεξιόν της, καθώς και για την ιδέα της μόδας χωρίς φύλο.
Οι σιλουέτες των ρούχων σας είναι κατάλληλες για γυναίκες και άνδρες, καταρρίπτοντας τα όρια των φύλων. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;
Σε κάθε συλλογή υπάρχουν κομμάτια που μπορούν να φορεθούν από άνδρες και γυναίκες. Δεν ήταν ποτέ αυτοσκοπός. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να προτείνουμε νέες φόρμες και αναλογίες διερευνώντας τη λειτουργικότητα τους γύρω από το σώμα.
Γενικά, επικρατεί η τάση “genderless fashion”, όπου όλο και περισσότεροι σχεδιαστές αγνοούν taboos που σχετίζονται με την αυτόματη σύνδεση φύλου και ρούχου. Ποια είναι η γνώμη σας;
Πιστεύω πως στη βιομηχανία της μόδας δεν χρειάζονται κανόνες και περιορισμοί. Η μόδα χρειάζεται να πειραματίζεται, να εξερευνά νέες μορφές, να παίζει με αναλογίες και να σβήνει όλους τους περιορισμούς. Έτσι, δημιουργείται κάθε νέα αισθητική που εν δυνάμει γίνεται τάση.
Μιλήστε μας για τη νέα κολεξιόν σας.
Στη χειμερινή συλλογή 17-18 τίτλο με We‘ll Meet Again επικρατούν τα βασικά χρώματα λευκό, μαύρο και μπλε σε καρό και πουά συνθέσεις, jacquard ανάγλυφα μεταλλικής υφής και κοτλέ υφάσματα. Boxy φόρμες και άτακτες συνθέσεις σε συμμετρικά σύνολα είναι τα κύρια χαρακτηριστικό της συλλογής.
Πώς ξεκινάτε το design μιας νέας συλλογής;
Η δημιουργία μιας καινούργιας συλλογής είναι κάθε φορά μια διαδικασία εξερεύνησης για νέες φόρμες, υλικά και τεχνικές, που προκύπτουν μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων, με την επιδίωξη να εκφραστεί η επιθυμητή αισθητική της εκάστοτε συλλογής. Η επιρροή μπορεί να οφείλεται σε μια στιγμιαία κατάσταση, συναισθηματική, ψυχολογική ή κοινωνική, και να αποτελεί την κινητήρια δύναμη που ενεργοποιεί την έρευνα για την αρχή κάθε συλλογής.
Παράλληλα, ξέρω ότι ασχολείστε με το design θεατρικών κοστουμιών. Πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζετε τη δουλειά σας σε αυτόν τον κλάδο;
Η ενδυματολογία Θεάτρου είναι πραγματικά ένας ξεχωριστός κλάδος, απόλυτα δημιουργικός με μεγαλύτερες απαιτήσεις τεχνογνωσίας και ιστορίας κοστουμιού από αυτές της μόδας, χωρίς τις εμπορικές παραμέτρους της. Κάθε παράσταση απαιτεί χρόνο για την κατανόηση του έργου και του κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά, καθώς και προσήλωση στο όραμα του σκηνοθέτη.
Στην καθημερινότητά σας, πώς επιλέγετε αυτά που φοράτε;
Δουλεύω πολλές ώρες και δεδομένου της πολυδιάστατης φύσης της δουλειάς μου, μπορεί κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας να βρίσκομαι στο εργαστήριο, στη συνέχεια να έχω επαγγελματικό ραντεβού ή φωτογράφιση και μετά ξανά στο σχεδιαστήριο. Οπότε βασικός παράγοντας είναι να αισθάνομαι άνετα και μέσα από το καθημερινό dress code να διαφαίνεται η... παντός συνθηκών κατάσταση μου.
Ελευθερία Αράπογλου
Ποιο είναι το motto σας;
Πρέπει να κάνεις κάτι καινούριο, αν θες να δεις κάτι καινούριο.
Ετοιμάζετε κάτι αυτήν την περίοδο;
Αυτός ο μήνας είναι πάντα προπαρασκευαστικός-συντονιστικός της παραγωγής της επερχόμενης καλοκαιρινής σεζόν και ξεκινά το brainstorming για την επόμενη χειμερινή συλλογή. Με τη νέα χρονιά θα ακολουθήσουν και καινούρια πρότζεκτ, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα.
Credits: Photography by Yiorgos Mavropoulos, Styled by Lazaros Tzovaras, Groomed by Stathis Bitsikas. Model: Mara Varga ( D-Model agency)