fbpixel

Search icon
Search
Τι είναι τα mystery boxes που αλλάζουν μια για πάντα την εμπειρία του luxury shopping;
FASHION NEWS

Τι είναι τα mystery boxes που αλλάζουν μια για πάντα την εμπειρία του luxury shopping;

Οι Gen Z επαναπροσδιορίζουν το high-end αγοραστικό τοπίο


Άραγε οι καταναλωτές του σήμερα είναι έτοιμοι να αγοράσουν luxury fashion προïόντα τα οποία να μην έχουν επιλέξει οι ίδιοι ή που δεν έχουν δει ποτέ; Για πολλούς η απάντηση είναι ένα ηχηρό «όχι», ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τους Gen Z με αδυναμία στο luxury streetwear.

Το 2019, το τοπίο πολυτελών αγορών δέχθηκε μια μεγάλη αλλαγή με την κυκλοφορία της «HEAT». Η ιδέα είναι απλή: Αγοράζετε ένα κουτί συγκεκριμένου κόστους, χωρίς να γνωρίζετε το περιεχόμενο του, -παρά μόνο το size που επιλέγετε οι ίδιοι και την ποσότητα των προïόντων-, και έπειτα το ανοίγετε για να ανακαλύψετε με ενθουσιασμό τι βρίσκεται μέσα! Η HEAT αποτελεί πρωτοστάτη αυτού του νέου αγοραστικού φαινομένου, με κουτιά που περιλαμβάνουν τα πιο hot αντικείμενα, ανεξαρτήτως σεζόν από luxury brands όπως Alexander McQueen, JW Anderson, Maison Margiela και πολλές ακόμη. Δεδομένης της τεράστιας δημοτικότητας των «haul» βίντεο της γενιάς Ζ στο Tik Tok και στο Youtube, η επιτυχία του mystery heat box δεν μας προκαλεί απορία!

325851002-1256963928189370-5969183491766320741-n.jpg
Image source: @heat

Ιδρυμένη από τους Joe Wilkinson και Mario Maher, η HEAT ήρθε για να «ταράξει» τα νερά του luxury shopping και να γίνει ο Νο 1 προμηθευτής mystery κουτιών. Οι ιδρυτές της, καταγόμενοι και οι δύο από το Sheffield της Αγγλίας, κυκλοφόρησαν την πρώτη παρτίδα κουτιών την Black Friday το 2019 και κατάφεραν να πουλήσουν 1.000 κουτιά σε μόλις 20 λεπτά, κερδίζοντας τη φήμη που τους συνοδεύει έως και σήμερα. Ύστερα από την πρώτη τους αυτή επιτυχία, δέχθηκαν επενδύσεις και το 2020 ξεκίνησαν επίσημα την επιχείρησή τους. Σίγουρα όμως θα αναρωτιέστε: από που προήλθε αυτή η ιδέα;

«Πουλούσα παπούτσια και ρούχα σε ένα δίκτυο ποδοσφαιριστών και μουσικών και χάρη σ ’αυτό συνεργαζόμουν με καταστήματα λιανικής πολλαπλών επωνυμιών, οπότε από αυτό συνειδητοποίησα ορισμένα θέματα στη μόδα, ειδικά όταν πρόκειται για την προστασία των αξιών της επωνυμίας – στο τέλος μιας σεζόν, πολλά καλά προϊόντα δεν βγαίνουν στην αγορά και εξαφανίζονται σε μια μαύρη τρύπα» εξηγεί ο Wilkinson σε συνέντευξή του με την Βρετανική Vogue. Στην ίδια συνέντευξη ο Maher συμπλήρωσε: «Για τη μεταπτυχιακή μου διατριβή στο UCL, έγραψα για τα απόβλητα στη βιομηχανία της μόδας, από την παραγωγή έως τη διανομή και την ατελείωτη αλυσίδα εφοδιασμού, οπότε αφού τελείωσα το πανεπιστήμιο και ασχολήθηκα με τον χρηματοοικονομικό κλάδο – που κράτησε περίπου τρεις μήνες πριν τα παρατήσω – ήθελα να βρω έναν τρόπο να αξιοποιήσω τα ευρήματά μου».

Σε μια στιγμή αναλαμπής, ο Wilkinson και ο Maher αποφάσισαν να ξεκινήσουν μαζί μια επιχείρηση, με σκοπό να επιλύσουν το ζήτημα των απορριμμάτων fashion προïόντων. Έκτοτε, η HEAT έχει πουλήσει περισσότερα από 30.000 mystery boxes, ενώ παράλληλα το target group της επικεντρώνεται στους Gen Z καταναλωτές. Η λογική των νεαρών σε ηλικία ιδρυτών της εταιρείας, όπως αναφέρουν και οι ίδιοι, είναι: «αντί να αγνοούμε προϊόντα που έχουν ολοκληρώσει την τυπική διάρκεια ζωής τους, υπάρχει ένας συναρπαστικός τρόπος να τα κάνουμε ελκυστικά σε ένα νεότερο κοινό και να θεωρούνται αντικείμενα περισσότερο προς αρχειοθέτηση αντί για ξεπερασμένα». Μάλιστα, ο Maher υπογραμμίζει ότι πρόκειται για μια κατάσταση που συμφέρει και τα ίδια τα brands, αφού επεκτείνουν τη βάση των καταναλωτών τους, ενώ ταυτόχρονα «απαλλάσσονται» από κάποια κομμάτια.

327239452-875302677012291-6119583746383555750-n.jpg
Image source: @heat

Τα boxes που μπορείτε να βρείτε αυτή τη στιγμή στο website της εταιρείας ξεκινούν από τα 350 ευρώ και φτάνουν στα 1.140 ευρώ, όπως το «Superbrands Box», το οποίο περιέχει δερμάτινα και κασμιρένια fashion items αλλά και περιζήτητες τσάντες, αξίας 1.900-3.500+ ευρώ από κορυφαία brands όπως Bottega Veneta, Givenchy, Balenciaga και Saint Laurent. Όπως μαρτυρούν και οι ίδιοι οι ιδρυτές της εταιρείας, από τη στιγμή που έλαβαν τις τελευταίες τους επενδύσεις από την LVMH Luxury Ventures, την οικογένεια Hermès, την Antler και τον Όμιλο OTB, είχαν πρόσβαση σε περισσότερα προϊόντα από ποτέ. Συνεπώς, το Superbrands Box τους φάνηκε ως το λογικό επόμενο βήμα.

Από τη μεριά μας, λαμβάνοντας υπόψη τις απίστευτα πολλές και ελκυστικές επιλογές που σας παρέχονται από τα Luxury Brands, ενδεχομένως το πρωτοπόρο αυτό αγοραστικό φαινόμενο να σας «βγάλει» από τη δύσκολη θέση και απ’ό,τι φαίνεται, δεν χωράει αμφιβολία πως όσα θα ανακαλύψετε μέσα στο mystery heat box σίγουρα θα σας εκπλήξουν! Οι Gen Z επαναπροσδιορίζουν τo luxury shopping και ίσως έφτασε η ώρα να το δοκιμάσετε!