fbpixel

Search icon
Search
Τελικά τι ακριβώς έχει πάθει το Instagram και πού θέλει να φτάσει;
LIFE & CAREER

Τελικά τι ακριβώς έχει πάθει το Instagram και πού θέλει να φτάσει;

Απορίες κι ερωτηματικά για την πλατφόρμα που συνεχώς αλλάζει


Τα social media αποτελούν πλέον για τους περισσότερους από εμάς, βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Αφιερώνουμε αρκετές ώρες της ημέρας μας σε αυτά, αλληλεπιδρούμε, επικοινωνούμε, ενημερωνόμαστε. Το Instagram απέκτησε τεράστια δύναμη τα τελευταία χρόνια, βρέθηκε στην κορυφή, ακόμη κι οι «ορκισμένοι» haters των μέσων μαζικής δικτύωσης δημιούργησαν το δικό τους λογαριασμό, ωστόσο, πλέον τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν. Η πιο hot πλατφόρμα υιοθετεί ένα νέο προφίλ, θυμίζει όλο και περισσότερο το Tik Tok κι οι χρήστες εκφράζουν τον εκνευρισμό και την απορία τους, καθώς όπως φαίνεται κανείς δεν ήταν έτοιμος γι' αυτή τη νέα σελίδα...

Το Instagram αλλάζει ριζικά!

Ο αλγόριθμος και τα reels

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Instagram εξαρχής, ήταν το γεγονός ότι έδινε τη δυνατότητα σε όλους τους ανθρώπους να μοιράζονται φωτογραφίες και στιγμές από την καθημερινότητά τους, σε πραγματικό χρόνο. Όπως συμβαίνει πάντα, έτσι και σε αυτή την περίπτωση, η πλατφόρμα εξελίχθηκε, άλλαξε σημαντικά, αλλά μέχρι τώρα, είχε καταφέρει να διατηρήσει τον αυθεντικό της χαρακτήρα. Ωστόσο, κάπου εδώ κάτι αλλάζει. Το feed του Instagram δίνει προτεραιότητα σε videos και φωτογραφίες με διαστάσεις 9:16, με το τελικό αποτέλεσμα να θυμίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό με το TikTok. Μάλιστα, πολλοί χρήστες παρατήρησαν πως ανοίγοντας την εφαρμογή, οι λεζάντες, τα σχόλια και τα likes εμφανίζονται πάνω στην κάθε εικόνα ή video που καλύπτουν ολόκληρη την οθόνη, καθώς δημιουργήθηκε μία δοκιμαστική ενημέρωση για συγκεκριμένο αριθμό ανθρώπων.

shutterstock-1586841904.jpg

Δεν πρόκειται για μικρές αλλαγές. Πρόκειται -ουσιαστικά- για μία νέα πλατφόρμα, κάτι εντελώς διαφορετικό. Και στο παρελθόν, το Instagram προσπάθησε να ενθαρρύνει τους χρήστες να χρησιμοποιήσουν τα reels, δηλαδή τα videos μικρού μήκους, ενώ πλέον ο αλγόριθμος «τιμωρεί» τους χρήστες που αναδημοσιεύουν βίντεο από το TikTok, καθώς θέλει να επιβραβεύσει το πρωτότυπο content. Μάλιστα, το ίδιο το Instagram επιβεβαίωσε τις νέες λειτουργίες, μέσω tweet του CEO, Mark Zuckerberg και παρουσίασε και μία προεπισκόπηση της λειτουργίας σε πλήρη οθόνη στην ιστορία του στο Instagram, σημειώνοντας ότι οι φωτογραφίες εξακολουθούν να αποτελούν βασικό κομμάτι του. Είναι όμως αυτή η αλήθεια;

Η οργή των χρηστών

To Instagram και το Tik Tok, γνωρίζουν τεράστια επιτυχία τα τελευταία χρόνια και βλέπουν όλο και περισσότερα μέλη, κάθε ηλικίας, να γίνονται κομμάτι της κοινότητας και να αλληλεπιδρούν μέσα από αυτά. Η επιρροή τους είναι πολύ μεγάλη κι είναι ενδεικτικό, πως το 2019 έρευνα της Olapic σε 5000 χρήστες των social media από τη Μεγάλη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία και τη Γερμανία έδειξε πως το 44% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ακολουθεί influencers, ενώ το 52% ανέφερε ένα εμπορικό σήμα από τα social media. Οι influencers εμφανίζουν μεγαλύτερη επίδραση στους νεότερους καταναλωτές, καθώς η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια στην εποχή μας κι ακόμη και τα πιο γνωστά brands πληρώνουν ανθρώπους προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο καταναλωτικό κοινό μέσα από αυτές τις πλατφόρμες. 

Ωστόσο, όσο κατανοητά κι αν είναι όλα τα παραπάνω, εξίσου ξεκάθαρο είναι και το γεγονός ότι οι χρήστες του Instagram εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι πλέον στο feed τους εμφανίζονται σχεδόν αποκλειστικά διαφημίσεις και προωθητικά posts, ενώ από την άλλη πρέπει να... ψάξουν αρκετά, για να βρουν τις φωτογραφίες και τα videos των ανθρώπων που έχουν επιλέξει να ακολουθούν. Άρα, εκτός από τις αλλαγές στο περιεχόμενο, στον αλγόριθμο, στα posts, παρατηρούνται κι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η πλατφόρμα. Έχει χάσει τον αυθεντικό της χαρακτήρα, έχει μεταμορφωθεί σε κάτι διαφορετικό και μαζί, επιχειρεί να αλλάξει και το προφίλ των ανθρώπων που την έχουν επιλέξει. Που δημιούργησαν τα δικά τους profiles στο Instagram για τους δικούς τους λόγους και πλέον, καλούνται να έρθουν αντιμέτωποι με μία νέα πραγματικότητα. Που θα καταλήξει όμως όλο αυτό; 

shutterstock-420986638.jpg

Η εποχή της εξέλιξης

Ζούμε στην εποχή της εξέλιξης, των γρήγορων ρυθμών, των αλλαγών κι αυτό ισχύει και για τα social media. Τα προηγούμενα χρόνια, το Facebook και το Twitter ήταν στην κορυφή. Το Instagram πήρε αργότερα τα σκήπτρα και τώρα, το Tik Tok, μετρώντας εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, αποκτά μία νέα δυναμική κι αλλάζει το σκηνικό στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όμως, αυτή τη φορά το κοινό αντιδρά. Όλα όσα γνώριζε μέχρι τώρα είναι διαφορετικά, βλέπει μία πλατφόρμα που αγάπησε και στήριξε πολύ, να επιλέγει μία άλλη κατεύθυνση, να υιοθετεί ένα εμπορικό προφίλ κι αυτό δεν είναι κάτι που του αρέσει. Από την άλλη, άνθρωποι, εταιρίες κι influencers είχαν δημιουργήσει μία δική τους πραγματικότητα και καλούνται κι αυτοί τώρα να αλλάξουν. Η εξέλιξη είναι θεμιτή, αλλά όταν γίνεται με λογική και μεθοδικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, το κοινό καλείται να αλλάξει και να προσαρμοστεί σε κάτι νέο, αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την επόμενη ημέρα. Τα πρώτα δείγματα δεν είναι ενθαρρυντικά κι ο χρόνος θα δείξει, ποια θα είναι τα αποτελέσματα της νέας στρατηγικής που έχει επιλέξει το Instagram...