fbpixel

Search icon
Search
Perennials: Γυναίκες χωρίς ηλικία
MAGAZINE

Perennials: Γυναίκες χωρίς ηλικία

Γνωρίστε τη νέα γενιά της αιώνιας νεότητας


Ήδη, από την παιδική μας ηλικία, προκειμένου να μπορέσουμε να αντιληφθούμε καλύτερα τον κόσμο, πέφτουμε ή μάλλον μας οδηγούν στην παγίδα της κατηγοριοποίησης, με όλα τα στερεότυπα που αυτή συνεπάγεται. Ειδικότερα για το γυναικείο φύλο, η λίστα με τις υποκατηγορίες στις οποίες ενδέχεται να ανήκουμε μοιάζει ατελείωτη, όπως εργαζόμενες, μητέρες, νοικοκυρές ή -κρατήστε το αυτό-, μεσήλικες. Κάθε κατηγορία συχνά μοιάζει με μία βαριά πινακίδα, την οποία ανόρεχτα κουβαλάμε μαζί με τις υποχρεώσεις και την τσάντα μας όλη μέρα και μας υπαγορεύει το πώς πρέπει να ντυθούμε, να μιλήσουμε ή να συμπεριφερθούμε. Καθώς, λοιπόν, πολλές από εμάς μοιάζουν να φοβούνται να αψηφήσουν τις περισσότερο ή λιγότερο ορατές ταμπέλες τους, παρά τις σύγχρονες συζητήσεις που μας προτρέπουν -συχνά με αόριστο και γενικό τρόπο- να «είμαστε ο εαυτός μας», ένα δυναμικό κύμα εμφανίστηκε και αμφισβήτησε ένα από τα βασικότερα, αν όχι το βασικότερο, κριτήριο κατηγοριοποίησης: την ηλικία. 

Ageless Generation
Ο όρος perennial, που κυριολεκτικά μεταφράζεται ως «αιώνιος» ή «αέναος», χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά -με την έννοια πως η ηλικία δεν έχει σημασία- πριν ακριβώς έναν χρόνο, τον Οκτώβριο του 2016, από την αρθρογράφο Gina Pell. Όπως η ίδια δήλωσε, «ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός αντιπροσωπεύει τις ανοιχτόμυαλες γυναίκες που σκέφτονται πέρα από τα στεγανά της ηλικίας τους, γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει γύρω τους και μέσα τους, διατηρούν την κοινωνικότητά τους και όχι μόνο δεν έχουν μείνει πίσω από τις εξελίξεις, αλλά έχουν πολύ καλή σχέση με την τεχνολογία». Οι perennials δεν είναι ένα κίνημα, αλλά μία επιλογή που κάνουν -ίσως κι εν αγνοία τους- όλο και περισσότερες γυναίκες παγκοσμίως. Το αίσθημα πως το lifestyle τους δεν αντανακλά την εικόνα που έχει στη συνείδησή του το σύνολο της κοινωνίας, είχε το 80% των ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση που διεξήγαγε τον Ιούλιο η Telegraph, με συμμετέχουσες 500 γυναίκες από 40 έως 50 χρόνων. Παράλληλα, το 96% δήλωσαν πως δεν αισθάνονται πως τις αντιπροσωπεύει ο χαρακτηρισμός «μεσήλικες». Το σημαντικότερο ίσως εύρημα αυτής της έρευνας είναι πως ένα συντριπτικό 84% δεν αυτοχαρακτηρίζεται βάσει της χρονολογίας γέννησης του. Ταυτόχρονα, αν αρχίσουμε να παρατηρούμε τις παγκόσμιες τάσεις, θα προσέξουμε πως σε όλο και περισσότερες εκφάνσεις της καθημερινότητας ο παράγοντας της ηλικίας έχει αρχίσει να ξεθωριάζει. Η βιομηχανία της διαφήμισης, για παράδειγμα, που αφουγκράζεται και πολλές φορές διαμορφώνει τις κοινωνικές αντιλήψεις, φαίνεται να έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και πλέον δεν ορίζει τις καμπάνιες της βάσει ηλικίας, αλλά επανακαθορίζει τα κριτήρια των εκάστοτε target groups των πελατών της. 

paltrow.jpg

Τhe star universe 
Στην περίπτωση της Gwyneth Paltrow πάντως, ο μοναδικός χαρακτηρισμός που της ταιριάζει είναι perennial, καθώς μοιάζει να έχει σταματήσει τον χρόνο στο σημείο που θέλει. Αλλά και η Anna Dello Russo αποδεικνύει εδώ και χρόνια πως η ηλικία είναι μία υποκειμενική έννοια χωρίς ιδιαίτερη χρήση, τουλάχιστον στην περίπτωσή της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα perennial και η Jennifer Aniston, που στα νεανικά της χρόνια αποτέλεσε τον ορισμό της America’s Sweetheart και παρόλο που από πίσω της έχει ένα επιτελείο ικανό να ενορχηστρώσει αυτό που το συντηρητικό κοινό επιθυμούσε για την ίδια, αντιστάθηκε στην παγίδα του να διαμορφώσει το προφίλ της με τις πινελιές που θα «ταίριαζαν στην ηλικία της», αλλά διατήρησε τον τρόπο ζωής που την αντιπροσωπεύει. Μία από τις πιο όμορφες γυναίκες του πλανήτη ανακηρύχτηκε για πολλοστή φορά η Julia Roberts, που αποφεύγει τις εκκεντρικές εμφανίσεις και διατηρεί το all time classic προφίλ της, αποτελώντας ένα ακόμα παράδειγμα που ενισχύει την πεποίθηση πως οι perennials δε χρειάζεται να προσποιούνται ή να προσπαθούν σκληρά για να μοιάζουν νεότερες. Αν, όμως, θέλουμε να εστιάσουμε στο δισκοπότηρο της εμφάνισης, δηλαδή στο γυναικείο σώμα, τότε θα ανακαλέσουμε το όνομα Elle MacPherson. Στην ίδια κατηγορία ανήκει και η 44χρόνη Heidi Klum, με τις εντυπωσιακές και θηλυκές γραμμώσεις, που αναδεικνύουν κάθε σχεδιαστική ενδυματολογική δημιουργία.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΡΠΟΖΗΛΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ GLOW ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017