Ο μήνας της μόδας πλησιάζει στο τέλος του αλλά μερικές ημέρες πριν την οριστική αυλαία, κάνει στάση στο Παρίσι. Η γαλλική μητρόπολη της μόδας είναι διάσημη για την αισθητική και το άψογο στιλ της και αυτό αντικατοπτρίζεται απόλυτα στους κορυφαίους οίκους μόδας που διαθέτει, ονόματα όπως αυτά των Christian Dior, Saint Laurent και Lanvin. Πολλοί άνθρωποι του χώρου και της βιομηχανίας της μόδας περιμένουν αυτή την εβδομάδα περισσότερο απ' όλες τις άλλες και ανυπομονούν να δουν τις καινούριες συλλογές και τα εντυπωσιακά σκηνικά, που πάντα κλέβουν την παράσταση.
Jacquemus
Το show του σχεδιαστή Simon Porte Jacquemus ήταν αυτό που άνοιξε τη PFW, παρουσιάζοντας τη νέα του χειμερινή συλλογή με τίτλο “Le Souk”. Ως γνήσιος story teller, αποφάσισε αυτή τη φορά να ταξιδέψει με τα ρούχα του στο ηλιόλουστο και εξωτικό Μαρόκο, όπου πηγαίνει κάθε χρόνο μετά από τις εξαντλητικές επιδείξεις μόδας, για να ηρεμήσει και να "γεμίσει" τις μπαταρίες του. Τα runway looks δε θύμιζαν σε τίποτα μουντό φθινόπωρο, το αντίθετο μάλιστα. Γέμισαν τον χώρο με ζεστές, γήινες αποχρώσεις και νότες από θάλασσα. Στο σκηνικό συνέβαλαν και τα τεράστια floppy καπέλα που παρέπεμπαν ξεκαθάρα σε αισθησιακό καλοκαίρι και ηλιοθεραπεία. Φυσικά, η κουλτούρα και το ενδυματολογικό στιλ του Μαρόκου δεν επηρέασαν το χαρακτηριστικό ύφος του Jacquemus με τα πλισέ palazzo και κάπρι παντελόνια, τις μίνι φούστες και τις tunic. Μακριές αλυσίδες για σκουλαρίκια κρέμονταν μόνο από το ένα αυτί ενώ εντυπωσιακά ντεκολτέ και σκισίματα δημιουργούσαν μία τέλεια μίξη της εξωτικής κουλτούρας με το πνεύμα της σύγχρονης εποχής. Στο τέλος του show, ο σχεδιαστής ανακοίνωσε μέσα από το φούτερ που επέλεξε να φορέσει, την είδηση ότι θα λανσάρει και ανδρική συλλογή.
Christian Dior
Πριν από σχεδόν δύο χρόνια, η Maria Grazia Chiuri ανέλαβε τον ρόλο της καλλιτεχνικής διευθύντριας στον οίκο Dior και ως η πρώτη σχεδιάστρια του οίκου, θέλησε να κάνει σαφές ότι το μέλλον ανήκει στις γυναίκες. Χρησιμοποιώντας εδώ και τέσσερις σεζόν το δημιουργικό της logo, «We Should All Be Feminists», στηρίζει έντονα το σύγχρονο φεμινιστικό κίνημα. Έτσι έκανε και σ' αυτή τη συλλογή και μάλιστα με ακόμα μεγαλύερη θέρμη. Εμβαθύνοντας ακόμα περισσότερο σε θέματα πολιτικής φύσεως, εμπνεύστηκε από τις εξεγέρσεις στη Γαλλία το 1968, τις διαμαρτυρίες για τον καπιταλισμό, τον καταναλωτισμό και τις συντηρητικές σεξουαλικές αντιλήψεις.
Μπαίνοντας στην αίθουσα του Musée Rodin, όπου φιλοξενήθηκε το show, οι θεατές μεταφέρθηκαν νοητά μισό αιώνα πριν. Η διακόσμηση σε τοίχους, καθίσματα ακόμα και στον διάδρομο της πασαρέλας, είχε επενδυθεί με 3.000 αποκόμματα εφημερίδων και περιοδικών μόδας από τη χρονιά του 1968, ενώ το δυναμικό μήνυμα "Women's rights are human rights” ("Τα δικαιώματα των γυναικών είναι ανθρώπινα δικαιώματα") κάλυπτε ένα μεγάλο τμήμα της αίθουσας.
Τα ρούχα της επίδειξης θύμιζαν έντονα την αισθητική των ‘60s, τόσο οπτικά όσο και στη σχεδιαστική φιλοσοφία τους. Ξεχώρισαν τα πολύχρωμα καρό, τα θηλυκά κεντήματα, το patchwork, οι δυναμικές διαφάνειες, τα ηχηρά slogans και τα boxy ταγιέρ ενώ είδαμε γραφικά μοτίβα, αέρινα φορέματα, denim κομμάτια και oversized κοστούμια. Η διαχρονική τσάντα της Dior καλύφθηκε με ένα εκκεντρικό ύφασμα, με την τεχνική του patchwork. Επίσης, κυριάρχησε το δέρμα σε αρκετά πανωφόρια (τύπου “Matrix”), bomber jackets, ακόμα και σε αξεσουάρ. Προς το τέλος του show έκανε την εμφάνισή του ένα νέο κομμάτι: μια δερμάτινη ζώνη με ένα χρυσό “D” στο κούμπωμα της, εμπνευσμένο προφανώς από την επωνυμία του οίκου. Η συλλογή, δίχως αμφιβολία, προτείνει πολύ όμορφα και κομψά ρούχα που συνδέουν το χθες με το σήμερα, με έντονες επιρροές από το boho chic των 70’s, το power dressing των 80's, τον ρομαντισμό αλλά και τον αισθησιασμό των 90's, με μοναδικό στόχο την αποθέωση της γυναίκας.
Saint Laurent
Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, ο Anthony Vaccarello επιλέγει ως τοποθεσία του show του για τον οίκο Saint Laurent τον Πύργο του Άιφελ, μόνο που αυτή τη φορά δεν έστησε το σκηνικό μπροστά στο μνημείο, αλλά δίπλα σε αυτό, μέσα σε έναν επιβλητικό εσωτερικό χώρο, που απ' έξω θύμιζε κουτί φτιαγμένο από μεταλλικό πλέγμα ενώ είχε εκατοντάδες χιλιάδες μικρά στρογγυλά φωτάκια που λαμπύριζαν στον βραδινό ουρανό.
Τα μοντέλα παρέλασαν επάνω σε ένα τεράστιο ξύλινο δάπεδο όμοιο με φαρδιά σανίδα. Η FW 2018 συλλογή ήταν δυναμική και αισθησιακή, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε ο γνωστός οίκος μόδας. Το χρώμα ήταν ένα: το μαύρο. Σκοτεινό αλλά και φωτεινό, με λάμψεις από glitter και παγιέτες, με μοναδικές εξαιρέσεις ένα καρό κουστούμι και τα sassy floral κομμάτια που έκλεισαν την επίδειξη. Οι δερμάτινες δημιουργίες, η δαντέλα, οι βάτες, τα αποκαλυπτικά ντεκολτέ, η διαφάνεια, το βελούδο, οι γούνες, τα κοστούμια και τα φορέματα, όλα συνδυάστηκαν μεταξύ τους μ' έναν ιδιαίτερο τρόπο, με punk, bohemian και 80’s επιρροές, προσφέροντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα, χωρίς υπερβολές και μεγάλους όγκους, όπως είχαμε δει και στην επίδειξη μόδας για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2018. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής, όμως, ήταν τα σορτς και συγκεκριμένα το μίνι, καθώς ο σχεδιαστής εστίασε στα γυμνά πόδια των γυναικών.
«Για μένα, τα σορτσάκια είναι ο καλύτερος τρόπος να περιγραφεί ο μοντερνισμός, είναι ο πιο άνετος τρόπος για να περπατήσετε…. Τα πόδια δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύψετε», Anthony Vaccarello