Είθισται το Πάσχα να ανηφορίζουν στην πόλη μας σπουδαίες αθηναϊκές παραγωγές και κάθε θεατρόφιλος γνωρίζει καλά, πως τις ημέρες αυτές κάνουν πρεμιέρα αξιόλογες παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσει. Όχι ότι όλη την υπόλοιπη χρονιά η θεατρική παραγωγή, εγχώρια και μη, υπολείπεται σπουδαιότητας και ποιότητας, αλλά να, είναι αλήθεια ότι όσο θυμάμαι κι εγώ η ίδια τον εαυτό μου ως συντάκτρια πολιτιστικών -δηλαδή περίπου 12 χρόνια- αυτό που ονομάζουμε ποιοτικό και εμπορικό θέατρο μαζί βρίσκει την ιδανική εφαρμογή του αυτές τις ημέρες, καθώς πετυχημένες παραστάσεις κλείνουν τον κύκλο τους στην Αθήνα και μετακομίζουν για αρκετές ημέρες στη Θεσσαλονίκη, πριν τον ερχομό της θερινής περιόδου. Για να δούμε, λοιπόν, τι έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής για τις θεατρικές σκηνές της πόλης μας!
ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ
Παίζοντας με τη φωτιά
Η "Μεγάλη Χίμαιρα" του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, υπήρξε για το αθηναϊκό θέατρο Πορεία ένας σημαντικός σταθμός. Ένα αγαπημένο μυθιστόρημα μετατράπηκε με την καθοριστική συμβολή του Στρατή Πασχάλη σε μια από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες των τελευταίων δεκαετιών. Η θεματική του "ξένου" που προσπαθεί απεγνωσμένα να αφομοιωθεί από μια υπέροχα αφιλόξενη Ελλάδα, δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο και μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ.
Έτσι, μετά από 300 παραστάσεις και 100.000 θεατές, η Χίμαιρα ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη, σε όλη την Ελλάδα αλλά και τον κόσμο. Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης είναι ο πρώτος της σταθμός σε αυτή τη μεγάλη περιοδεία. Η ιστορία της Μαρίνας Μπαρέ, μιας Γαλλίδας που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Μαγεμένη από το εκτυφλωτικό φως, μόνο για να καεί στην επαφή της μ' αυτό, θα συνεχίσει να μας θυμίζει την ανάγκη μας για ουτοπία, όποιο κι αν είναι το κόστος. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάξιμος Μουμούρης και Δημήτρης Μοθωναίος.
Infο: Από 12 έως 22 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Ο ΦΑΡΟΣ
Το δικαίωμα στη δεύτερη ευκαιρία
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του "Πουπουλένιου" και του "Θεού της Σφαγής", ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί το πολυβραβευμένο θρίλερ - μαύρη κωμωδία του Κόνορ Μακφέρσον, "Ο Φάρος", που γνώρισε τεράστια επιτυχία στο Θέατρο Αθηνών και από την Κυριακή του Πάσχα μετακομίζει στην πόλη μας. Εκτός από τη σκηνοθεσία, ο καταξιωμένος δημιουργός κρατάει και έναν από τους βασικούς ρόλους στο έργο, παρέα με τους Νίκο Ψαρρά, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Αιμίλιο Χειλάκη και Προμηθέα Αλειφερόπουλο -μια dream team ηθοποιών δηλαδή!
Σχετικά με το έργο: η υπόθεση εκτυλίσσεται Παραμονή Χριστουγέννων, στο υπόγειο ενός σπιτιού, σ’ έναν παραθαλάσσιο οικισμό στα βόρεια του Δουβλίνου. Τέσσερις φίλοι κι ένας μυστηριώδης ξένος θα περάσουν τη νύχτα γιορτάζοντας με τον τρόπο που ξέρουν: παίζοντας χαρτιά και πίνοντας. Το ελπιδοφόρο μήνυμα στο τέλος έρχεται με τον πιο απρόσμενο τρόπο. Ακόμη και αυτά τα "συμπαθητικά ρεμάλια" που βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο της ζωής έχουν δικαίωμα στη δεύτερη ευκαιρία, πόσο μάλλον όλοι εμείς, οι θεατές. Η ζωή συνεχίζεται και όσο ζεις, μπορείς να αγωνίζεσαι για να τη βελτιώσεις. Το χιούμορ, οι εξαιρετικά διαγραμμένοι χαρακτήρες και οι ευφυείς διάλογοι δίνουν υψηλή ποιότητα στο έργο αυτό, που στην ουσία αποτελεί ένα «μακρύ ταξίδι της νύχτας μέσα στη μέρα», μια τρυφερή παραβολή για την εξιλέωση και τη λύτρωση.
Info: Από Κυριακή 8 Απριλίου στο Θέατρο Αριστοτέλειον
ΡΑΦΤΗΣ ΚΥΡΙΩΝ
Σατιρίζοντας τις ερωτικές σχέσεις
Με τις βαλίτσες της φορτωμένες με εξαιρετικές κριτικές, η σπαρταριστή κωμωδία καταστάσεων του Georges Feydeau, “Ράφτης κυριών”, σε σκηνοθεσία και μετάφραση Δημήτρη Μυλωνά, ανηφορίζει λίγο μετά το Πάσχα στη Θεσσαλονίκη. Γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα, το έργο αποτελεί την πρώτη μεγάλη επιτυχία του συγγραφέα και συνεχίζει από τότε τη λαμπρή του διαδρομή φτάνοντας μέχρι και σήμερα, να καυτηριάζει με τόλμη και απίστευτο χιούμορ, συμπεριφορές και καταστάσεις που επιστρέφουν ξανά και ξανά. Ταχύς ρυθμός, ανατροπές, κοφτερές ατάκες, συνθέτουν ένα σύμπαν πικάντικο και κωμικό προσφέροντας μας άφθονο γέλιο.
Το κλασικό σκηνικό περιβάλλον της φάρσας με τις πόρτες έχει την τιμητική του. Η χρήση της πόρτας δεν αποκτάει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα αλλά και δραματουργικό: το άνοιγμα ή το κλείσιμο της σηματοδοτεί όχι απλώς την είσοδο ή την έξοδο από τον χώρο αλλά συνάμα την είσοδο ή την έξοδο στο γέλιο, την έκπληξη, την ανατροπή, την έκθεση, την αγωνία, την προσδοκία των ηρώων. Το σκηνικό αυτό «πολυεργαλείο» χρησιμοποιείται με ευφάνταστους τρόπους για να μετατραπεί τελικά σε έναν άλλου είδους καθρέφτη που αντανακλά ξεκαρδιστικά τη ψυχική διάθεση των ηρώων. Στον ρόλο του Μουλινό, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης.
Info: Από τις 12 Απριλίου στο Θέατρο Αυλαία