O Μήνας Μόδας για την περίοδο Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023 έχει ξεκινήσει με τις καλύτερες εντυπώσεις. Μετά από τα εντυπωσιακά shows που έλαβαν χώρα στη Νέα Υόρκη σειρά είχε το Λονδίνο, το οποίο έριξε αυλαία εχθές, στις 20 Σεπτεμβρίου. Η London Fashion Week κινήθηκε σε πιο ήσυχους ρυθμούς, λόγω του θανάτου της Βασίλισσας Ελισάβετ. Μάλιστα, υπήρχαν και κάποιοι οίκοι που ακύρωσαν τις παρουσιάσεις του, όπως ο Burberry ως ένδειξη πένθους. Τελευταίος παρουσίασε την collection του ο Richard Quinn, ο οποίος την αφιέρωσε στην Queen Elisabeth.
Συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω και ανακαλύψτε όλα όσα ξεχώρισαν από τους εμβληματικούς οίκους στο Λονδίνο, λίγο πριν οι δρόμοι του Μιλάνο «πλημμυρίσουν» από μόδα!
Richard Quinn
Ο σχεδιαστής είναι γνωστός για τις πολύχρωμες δημιουργίες, τα έντονα prints αλλά και για την αγάπη του για τη Βασίλισσα. Η ανακοίνωση του θανάτου της τη Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, του δημιούργησε την ανάγκη να αποτίσει φόρο τιμής στη μονάρχη μέσα από τα κομμάτια της συλλογής του. Το αποτέλεσμα; Τα πρώτα σύνολα για τη νέα του collection ήταν βασισμένα στο μαύρο χρώμα, στις δαντέλες και στα κεντήματα, ενώ το μακρυά μαύρα βέλα που κάλυπταν ολόκληρο το πρόσωπο των μοντέλων, μας «ταξίδεψαν» πίσω στη Βικτωριανή εποχή, όταν η Βασίλισσα Βικτωρία καθιέρωσε το βέλο ως βασικό αξεσουάρ σε περιόδους πένθους. Ο σχεδιαστής μ' αυτήν τη collection απέδειξε ότι είναι εξίσου εξαιρετικός και στις μαύρες δημιουργίες. Τα πρώτα 22 σύνολα σχεδιάστηκαν από τον Quinn και τη βασική του ομάδα των έξι ατόμων, καθώς και από 20 βοηθούς μέσα σε μόλις δέκα μέρες.
«Ήταν πραγματική εργασία αγάπης, υποθέτω. Ήταν σχεδόν καθαρτικό για εμάς να παρουσιάσουμε όλα τα συναισθήματα του πένθους μας. Θέλαμε να έχει αυτό το είδος της πραγματικής δεξιοτεχνίας, την ομορφιά της βασιλικής οικογένειας και να προσπαθήσουμε να μετατρέψουμε όλα τα σχήματα και τα κεντήματα με τέτοιο τρόπο, όπως ακριβώς συνέβη όταν πέθανε ο πατέρας της, βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ'», είπε χαρακτηριστικά ο σχεδιαστής.
Πηγές έμπνευσης αυτών των μαύρων pieces αποτέλεσαν η βασίλισσα Βικτώρια, η οποία πέρασε τη μισή της ζωή με πένθιμη εμφάνιση, μετά το θάνατο του συζύγου της, πρίγκιπα Αλβέρτου, αλλά και το μακρύ πέπλο που φορούσε η Βασίλισσα Ελισάβετ και η αδελφή της, πριγκίπισσα Μαργαρίτα, στην κηδεία του πατέρα της το 1952.
Ο Quinn προμηθεύτηκε υλικά από τοπικά καταστήματα κοντά στο ατελιέ του στο Peckham, στο Νότιο Λονδίνο, εξερευνώντας νέα υφάσματα, σιλουέτες και τεχνικές. Τα κεντήματα τοποθετήθηκαν πάνω σε γαλλική δαντέλα, και ορισμένα looks, τα οποία περιέγραψε ο ίδιος του ως «διαστημικά», περιείχαν μικροσκοπικές πούλιες και φτερά.
Φυσικά από τη νέα αυτή collection δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι signature δημιουργίες του εμβληματικού σχεδιαστή, όπως κολάν από λάτεξ σε πράσινο της μέντας, λευκό της πούδρας και μαύρο, που συνδυάζονται με τα πάντα, από παλτό με κάπα μέχρι μίνι φορέματα με κρόσσια. Αυτή η συλλογή είχε τα πάντα, από oversized items μέχρι, όπως statement παλτό με όγκους, μέχρι mini dresses που αγκάλιαζαν υπέροχα τις σιλουέτες των μοντέλων. Τα έντονα χρώματα μαγνήτισαν τα βλέμματα, στις πιο hot τάσεις του φθινοπώρου, όπως το μπλε, το κίτρινο, το πορτοκαλί και το ροζ. Το φινάλε επανέφερε το δαντελένιο πέπλο με έναν ελπιδοφόρο τρόπο: μια νύφη, στα λευκά, με μία τεράστια ανθοδέσμη. Οι δύο όψεις της ζωής...
Christopher Kane
Ο σχεδιαστής επέστρεψε στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου πιο δυναμικά από ποτέ. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας επέλεξε να διατηρήσει ένα πιο low profile και να επικεντρωθεί «χαλαρή» σειρά του, η οποία ακούει στο όνομα "More Joy". H Spring/Summer 2023 collection όμως του χάρισε ένα πολύ σημαντικό come back. Χαρακτηρίστηκε ως συντηρητική αλλά παιχνιδιάρικη, ανατρεπτική αλλά αισθησιακή αλλά και ότι δημιουργεί μία «πάλη» ανάμεσα στη μοχθηρότητα και την αθωότητα.
Για την παρουσίαση SS23 του Christopher Kane, ο σχεδιαστής «τεμάχισε» το γυναικείο σώμα, παίρνοντας ένα είδος χειρουργικού νυστεριού για να απεικονίσει τη χαριτωμένη ανατομία του. Η συλλογή παρουσιάστηκε στο Camden Roundhouse, τον θρυλικό συναυλιακό χώρο που δόξασαν οι Pink Floyd, ο Jimi Hendrix και οι Doors. Πριν από την έναρξη του show, διατηρήθηκε ενός λεπτού σιγή προς τιμήν της Βασίλισσας Ελισάβετ Β'.
Παρουσίασε μια collection, η οποία ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο το γυναικείο σώμα. Υπήρξαν διαφάνειες, ημι-διαφανείς φούστες από οργάντζα διακοσμημένες με δαντέλα και διπλωμένες στις άκρες, ενώ το γυαλιστερό υλικό που επέλεξε δημιουργούσε την ψευδαίσθηση ότι τα μοντέλα είχαν άρτια σχηματισμένους κοιλιακούς. Τα κοψίματα που υπήρχαν στα φορέματα απογείωναν με πολύ διακριτικό τρόπο τη θηλυκότητα και το sexyness. Τα floral prints με τα ντελικάτα ροζ ανθισμένα λουλούδια μαρτυρούσαν ένα τρυφερό μήνυμα εορτασμού και συμπάθειας για τη Βασίλισσας.