Tο μόνο σίγουρο είναι ότι λατρεύει τη μόδα κι ασχολείται μαζί της από μικρή. Στα σχολικά της χρόνια, η Ειρήνη Σαπουτζή σχεδίαζε στα τετράδια, έκοβε κι έραβε στο χέρι ρούχα για τις κούκλες της, ενώ στη συνέχεια, νεαρή κοπέλα ακόμη, βρισκόταν ήδη ανάμεσα στα ρούχα μεγάλων οίκων μόδας -στα fashion shows, τις παραγγελίες και τις πωλήσεις, εξαιτίας της μητέρας της, Νίτσας Σαπουτζή, που διατηρούσε για χρόνια καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, όπως οι boutiques Renata και DKNY. Απ’ την εποχή της πρώτης της τριβής με τον χώρο, είχε ξεχωρίσει το stretch ως το απόλυτο σύγχρονο σύμβολο του στιλ. Το stretch δέρμα συνδυάζει όλες τις παραπάνω αξίες, χωρίς ποτέ να είναι κοινό, ευτελές. Είναι το ιδανικό υλικό μέσα απ’ το οποίο η σχεδιάστρια οραματίστηκε και πραγματοποίησε την πρώτη της συλλογή ρούχων, που διατίθεται, μεταξύ άλλων, στο κατάστημα Bettina στο Κολωνάκι με την επωνυμία Eirene Athens. Για εκείνη, κανένα υλικό δεν είναι ταυτόχρονα αισθησιακό και ανθεκτικό, μουσικό και μυθιστορηματικό, μοντέρνο κι αιώνιο, όσο το δέρμα. Είναι μια στολή, ένα περίβλημα, ένας καθρέφτης. Και είναι, συνάμα, ένας δεύτερος εαυτός. Ένας εαυτός πάνω στον οποίο ο χρόνος δεν αφήνει παρά μια βαρύτιμη, ανεπαίσθητη πατίνα. Απ’ την punk rock επανάσταση της Vivienne Westwood και τις εικονοκλαστικές συλλογές του Jean-Paul Gaultier και του Azzedine Alaïa, μέχρι την αφρόκρεμα της σύγχρονης δημιουργίας, το δέρμα συνοδεύει και περικλείει διαχρονικά την αισθητική της εποχής του.
Πώς προέκυψε η ενασχόληση με τον σχεδιασμό δερμάτινων jackets; Για ποιον τύπο γυναίκας σχεδιάζετε; Η μεγάλη μου αγάπη στο δέρμα με ώθησε ν’ ασχοληθώ αρχικά ερασιτεχνικά, για τον εαυτό μου. Δηλαδή, να σχεδιάσω και να ράψω ρούχα για μένα, κι όχι μόνο jackets, αλλά και παντελόνια, φορέματα, μπλούζες, φόρμες ολόσωμες… Τα δέρματα που χρησιμοποιώ είναι τα καλύτερα στον κόσμο και είναι stretch. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον δουλεύω μόνο ελαστικό δέρμα και suède. Όταν σχεδιάζω έχω στο μυαλό μου τον τύπο της σύγχρονης γυναίκας, που είναι δυναμική, με τύπο, τη γυναίκα που έχει προσωπικότητα και δεν περιμένει να την αποκτήσει απ’ το label ενός γνωστού σχεδιαστή. Η μοντέρνα γυναίκα που όλη μέρα εργάζεται και με το ίδιο ρούχο που φοράει απ’ το πρωί μπορεί να συνεχίσει σε μια βραδινή έξοδο. Και τολμηρή! Ναι, το δέρμα είναι τολμηρό, άρα και η προσωπικότητα της πρέπει να είναι αντίστοιχη. Θηλυκή και κομψή, όμως, πάνω απ’ όλα.
Πώς είναι τα must haves δερμάτινα κομμάτια που πρέπει να έχουμε στην γκαρνταρόμπά μας; Το stretch διαχρονικό perfecto, το biker jacket, ένα κολάν, μια καμπάνα, ένα boot cut παντελόνι. Ανάλογα με τον σωματότυπο της γυναίκας, και το little black dress. Το stretch, δερμάτινο ρούχο τονίζει την προσωπικότητα της γυναίκας, τονίζει παράλληλα τη θηλυκότητά της και είναι sexy αισθησιακή, νεανική.
Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις που διαμορφώνονται για το 2014; Η μόδα απλοποιείται, όλοι οι σχεδιαστές παγκοσμίως κάνουν στροφή στο prêt-à-porter ρούχο, το εύκολο, πρακτικό με στιλ κι άποψη, με ιδιαίτερο design και ποιότητα. Η υψηλή ραπτική σταδιακά μπαίνει στο χρονοντούλαπο.
Πώς βλέπετε την ελληνική δημιουργία να εξελίσσεται και πόσο εύκολα μπορεί να γίνει εξαγώγιμο είδος; Υπάρχουν στη χώρα μας ταλέντα με φαντασία και γούστο. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υποστηρίζουμε το δικό μας προϊόν. Υπάρχει ένας σνομπισμός όσον αφορά στα ελληνικά ρούχα, καθώς προτιμούν να επενδύουν σε ξένους σχεδιαστές. Βέβαια, βλέπω τελευταία αυτό ν’ αλλάζει. Όταν, λοιπόν, οι Ιταλοί με εκατομμύρια πληθυσμό υποστηρίζουν τους δικούς τους εγχώριους σχεδιαστές και τα καταστήματά τους σχεδόν «σαμποτάρουν» τους ξένους, δίνουν ισχύ στα δικά τους brand names κι εκείνα βγαίνουν δυναμικά στις αγορές του εξωτερικού. Φυσικά, η ελληνική μόδα θα μπορούσε να είναι εξαγώγιμη, αρκεί οι Έλληνες να εμπιστευτούν τους σχεδιαστές μας, να τους στηρίξουν, αλλά και το κράτος να βοηθήσει την ελληνική μόδα ν’ αναδειχτεί στο εξωτερικό, δημιουργώντας εκδηλώσεις, όπως οι Εβδομάδες Μόδας στο εξωτερικό που έχουν την αμέριστη στήριξη απ’ τις κυβερνήσεις τους. Εμείς, είμαστε στα σπάργανα και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά παγκόσμια οπότε χρειαζόμαστε τη βοήθειά τους.
Η μόδα κάνει κύκλους; Πως τη βλέπετε να διαμορφώνεται τα επόμενα χρόνια; Ιστορικά αν δούμε τις εποχές, μπορούμε εύκολα ν’ αντιληφθούμε ότι η μόδα κάνει κύκλους, αλλά αναφορικά, μπορεί να είναι μόδα τα 60’s, 70’s, 20’s, 80’s κλπ. Διατηρείται η βάση, τα ρούχα, όμως, είναι σχεδιασμένα και προσαρμοσμένα στη σύγχρονη εποχή . Άλλο τάση, άλλο αντιγραφή.
Συνήθεια: Ο χορός και η γυμναστική
Σχεδιαστής μόδας: Αzzedine Alaia
Χρώμα: Μαύρο
Αξεσουάρ μόδας: Τα παπούτσια και ειδικά, οι μπότες, τα μαγιό, οι τσάντες.
Fashion Designers: Βασίλειος Zούλιας, Zeus& Dione, Deux hommes, Angelos Bratis, Dimitris Dassios, Apostolos Mitropoulos, Christoforos Kotentos, Mary Katrantzou, Marianna G swimwear, Sophie Deloudi Swimwear, Ileana Makri, Myrto Danelian, Antonia Karra-Makios, Elena Syraka.
Kτίριο: Το μουσείο της Ακρόπολης
Details για το σπίτι: Κεριά Les Connaisseurs και Jo Malone
Xώρος στο σπίτι: Η κουζίνα που λατρεύω να μαγειρεύω!
Design object: Ό,τι έχω αποκτήσει απ’ τη Σόφη Δελούδη του Deloudis Objects
Τα σπίτι των ονείρων μου: Ένα μικρό πάνω στη θάλασσα
Έκθεση: Τα ψηφιδωτά της Όλγας Γουλανδρή
Ποτό: Βότκα τόνικ με lime
Restaurant: Της Αργυρώς Μπαρμπαρίγου
Ξενοδοχείο: Το New York στην Εurodisney
Μουσική: Σχεδόν όλα τα είδη της house
Homewear: Τα loose Τ-shirts
Η playlist στο σπίτι: Cd του dj Freespirit απ’ το bar Queen of Mykonos
Άρωμα στον χώρο μου: Τα ινδικά sticks
Mέρος για να ζω: Παρίσι
Gadget: iPad
Ταινία: Avatar
Παίρνω πάντα σ’ ένα ταξίδι: Τα καλλυντικά μου
Το σπίτι μου: Ο χώρος που ανασυγκροτούμαι, αφού έχουν κοιμηθεί τα παιδιά!
Next top προορισμός: Ρόδος, Μύκονος
Απόλαυση είναι… παγωτό βανίλια με cookies
Αγάπη είναι… ν’ αγαπάς και ν’ αγαπιέσαι
Ευτυχία είναι… να νιώθεις ικανοποίηση και πληρότητα
Ζω για να… δημιουργώ
Motto: I am what I am
ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΛΕΙΔΑΡΙΑ