fbpixel

Search icon
Search
Έφυγε από τη ζωή o Mr Ray Ban, Leonardo Del Vecchio
PEOPLE & MOMENTS

Έφυγε από τη ζωή o Mr Ray Ban, Leonardo Del Vecchio

O ιδρυτής της Luxottica, στιγμάτισε τον χώρο των οπτικών για πολλά χρόνια


Τα ιταλικά μέσα ανακοίνωσαν τον θάνατο του Leonardo Del Vecchio, ιδρυτή του brand κατασκευής γυαλιών EssilorLuxottica κι ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες της Ιταλίας. O Del Vecchio έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών κι έτσι ο χώρος της μόδας θρηνεί ακόμα μία μεγάλη απώλεια. 

Ο Ιταλός κροίσος ίδρυσε τη Luxoticca πριν από έξι δεκαετίες, το 1961 δημιουργώντας ένα από τα μεγαλύτερα brand οπτικών, τη Ray Ban. Ένωσε τις δυνάμεις της με τη γαλλική Esssilor σε μια μεγάλη συγχώνευση το 2018.

91883577-151879349643732-3535058979306418150-n.jpg
Image source: @leonardo_mdv

Γεννήθηκε το 1935 στο Μιλάνο και κατάγεται από μία φτωχή οικογένεια της Νότιας Ιταλίας. Πέντε μήνες πριν τη γέννησή του, έχασε τον πατέρα του. Καθώς η μητέρα του δεν μπορούσε να τον συντηρήσει, έκανε έκκληση στο ορφανοτροφείο της πόλης για να τον δεχτούν, όταν ο ίδιος ήταν 7 ετών. Στα 14 τού επιτράπηκε να φύγει από το ορφανοτροφείο για να δουλέψει. Στόχος του ήταν να γίνει ειδικός τεχνίτης έτσι ώστε να δημιουργήσει μεγάλη περιουσία και να μην χρειαστεί να λογοδοτήσει ποτέ ξανά σε κανέναν. Η καριέρα του ξεκίνησε ως μαθητευόμενος σ' έναν κατασκευαστεί εργαλείων στο Μιλάνο. Μ΄αυτό το σκεπτικό πορεύτηκε σ' όλη του τη ζωή και δεν έχασε ποτέ την προσήλωσή του σ' αυτό.

Μετά από μερικές δεκαετίες, το 1961, μετακόμισε στο Αγκόρντο, μια μικρή πόλη της επαρχίας Μπελούνο, που βρίσκεται 100 χιλιόμετρα βόρεια της Βενετίας, και θεωρείται η Μέκκα της βιομηχανίας γυαλιών οράσεως και ηλίου της Ιταλίας. Βρέθηκε να ηγείται της Essilor Luxottica SA, του γαλλο-ιταλικού κολοσσού γυαλιών γυαλιών με επιχειρήσεις που εκτείνονται σε όλο τον κόσμο και εκτείνεται στους τομείς της πολυτέλειας και της ιατρικής τεχνολογίας. Το brand κατέχει τα εμπορικά σήματα Ray-Ban και Oakley και κατασκευάζει σκελετούς για πολυτελείς οίκους όπως οι Armani και Prada. 

Μέχρι και την δεκαετία του '50 τα γυαλιά ηλίου δεν είχαν τη δυναμική που έχουν σήμερα. Δεν αποτελούσαν βασικό αξεσουάρ των συνόλων και επιλέγονταν κατά κύριο λόγο από πιλότους της πολιτικής και πολεμικής αεροπορίας - δεν είναι τυχαίο που τα aviator έγιναν σήμα-κατατεθέν της Ray Ban και παραμένουν όλα τα χρόνια της αυτοκρατορίας της. Στη συνέχεια, οι stars του κινηματογράφου και του θεάματος, ξεκίνησαν να τα επιλέγουν τόσο για να απογειώσουν το στιλ τους όσο και σαν ένα μέσο για να περάσουν απαρατήρητοι. Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί μία νέα αγοραστική «δύναμη» με πολλούς διάσημοι σχεδιαστές να μπαίνουν στο «παιχνίδι» δημιουργώντας statement designs. 

leonardo-del-vecchio-katb-u318078638777hyd-656x492-at-corriere-web-sezioni.jpg

Το 1974, εξαγόρασε τη Scarrone, μια εταιρεία διανομής και το 1981, ίδρυσε την πρώτη διεθνή θυγατρική της στη Γερμανία. Το 1988 ακολούθησε μία αποκλειστική συμφωνία αδειοδότησης με τον σχεδιαστή Giorgio Armani. Η εταιρεία εισήχθη στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης το 1990 και του Μιλάνο τον Δεκέμβριο του 2000. Σύντομα εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο και το 1990 απέκτησε την ιταλική Vogue. Ακολούθησαν οι Persol και US Shoe Corporation (LensCrafters) το 1995, Ray-Ban το 1999 και Sunglass Hut, Inc. το 2001. Το 2007 εξαγόρασε την Oakley έναντι 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τον Ιούνιο η καθαρή περιουσία του Del Vecchio υπολογιζόταν στα 25,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το τον δείκτη του Bloomberg. 

Έχει έξι παιδιά από τρεις διαφορετικές γυναίκες ενώ έχει δηλώσει πως «Έβαλα τη δουλειά πάνω από όλα και το εργοστάσιο έγινε η πραγματική μου οικογένεια». Τα τελευταία χρόνια είχε προσπαθήσει να αναπληρώσει μέρος του χαμένου χρόνου, περνώντας αρκετό καιρό με την ευρύτερη οικογένειά του στο Μιλάνο ή στα σπίτια του στην Κυανή Ακτή της Γαλλίας και στο νησί της Αντίγουα.