fbpixel

Search icon
Search
Δείτε τα highlights των πρώτων ημερών του London Fashion Week
TRENDS & CATWALKS

Δείτε τα highlights των πρώτων ημερών του London Fashion Week

Η Cara Delevigne ξανά στην πασαρέλα για τον Christopher Bailey και όλες οι στιγμές που ξεχώρισαν


Μετά τη Νέα Υόρκη, η σκυτάλη της μόδας πέρασε στη βρετανική fashion capital, το πρωτοποριακό και γοητευτικό Λονδίνο. Στις 16 Φεβρουαρίου ξεκίνησε παραδοσιακά η δεύτερη Fashion Week για τη σεζόν Fall/Winter 2018, με άκρως ενδιαφέροντα σκηνικά, runway looks, λαμπερούς καλεσμένους και πολλά highlights να λαμβάνουν χώρα στις λονδρέζικες πασαρέλες, όπως η τελευταία συλλογή του Christopher Bailey για τον οίκο Burberry αλλά και η παρουσίαση της δικιάς μας αγαπημένης Mary Katrantzou, που πραγματικά μας κάνει περήφανους στο εξωτερικό. Πάμε, όμως, να πάρουμε μια γεύση από τα πιο σημαντικά shows που έχουν συμβεί μέχρι σήμερα στη London Fashion Week.

J.W. Anderson

Ο Βρετανός σχεδιαστής κατάφερε να κάνει μία εκπληκτική μίξη των γυναικείων και των αντρικών κομματιών. Στην πασαρέλα του παρουσίασε ταυτόχρονα τις δημιουργίες του και για τα δύο φύλα, βλέποντας προς το μέλλον και μέσα από μία ιδιαίτερα αισιόδοξη σκοπιά. Ο ίδιος τόνισε backstage, πως πρέπει η μόδα να ανακτήσει τον χαμένο της ενθουσιασμό και να κοιτάει μπροστά, να μπορεί να καλύπτει ανάγκες προτού αυτές προκύψουν. Έτσι, ο Anderson παρατηρώντας την τάση των γυναικών να αγοράζουν όλο και περισσότερα κομμάτια ανδρικής αισθητικής αλλά και το αντίστροφο, δημιούργησε looks που συνδυάζουν τις ανάγκες και των 2 φύλων και που καλύπτουν όλο το φάσμα των ενδυματολογικών περιστάσεων, από casual μέχρι eveningwear. Στο show του κυριάρχησαν oversized γραμμές, πλεκτά, trench coats, παγιέτες, φωτεινά χρώματα, όπως λευκό και ροζ αλλά και pop art prints. Ο τόνος αισιοδοξίας ήταν πανταχού παρών, ακόμη και στους φιόγκους και τις πιέτες των ρούχων του! Το μόνο σίγουρο είναι πώς ο βρετανός designer επέδειξε ότι ξέρει να διασκεδάζει με τα ρούχα και γοήτευσε το κοινό του.jw-anderson.jpg

Simone Rocha

Αυτή η συλλογή χαρακτηρίστηκε από τον όγκο και το δράμα, που άλλωστε είναι και τα κυρίαρχα στοιχεία που έκαναν γνωστό τον βρετανικό οίκο. Η σχεδιάστρια εμπνευσμένη από το έργο του John Constable, ενός από τους σπουδαίους καλλιτέχνες τοπίων της Αγγλίας, δημιούργησε σύνολα με μια αίσθηση μεγαλοπρέπειας και ρομαντισμού, που όμως συνδύαζαν και μερικά dark στοιχεία. Από τη μία παρέλασαν μακριές τούλινες τουαλέτες με μανίκια του 19ου αιώνα και φιόγκους και από την άλλη χρυσά φορέματα με glitter και λουλουδάτα κομμάτια, δημιουργώντας έτσι αντιθέσεις ανάμεσα στη σκοτεινή και φωτεινή πλευρά ενός τοπίου. Εντυπωσιακά ήταν και τα πανωφόρια από vinyl, στα οποία το κόκκινο έκλεψε τις εντυπώσεις. Ανάμεσα στις κυρίες που παρακολούθησαν το show ήταν η Julia Restoin Roitfeld και η Alex Chung.simone-rocha.jpg

simone-rocha-front-row.jpg
Το front row στο show του Simone Rocha

Burberry

To Νοέμβριο και ύστερα από 17 χρόνια συνεργασίας, ο Christopher Bailey ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον οίκο Burberry. Το show που παρουσίασε στις 17 Φεβρουαρίου ήταν και το τελευταίο που επιμελήθηκε για χάρη του βρετανικού οίκου -και άρα είχε ξεχωριστή σημασία. Φυσικά όλα τα Burberry girls ήταν εκεί, στο μεγάλο φινάλε του Bailey, ανάμεσά τους και οι Naomi Campbell, Kate Moss, Sienna Miller και Naomi Watts. Ο σχεδιαστής προσπάθησε να ενώσει παλιά χαρακτηριστικά κομμάτια του οίκου από τα 80’s και τα 90’s μαζί με νέα σχέδια, γεφυρώνοντας το παρελθόν με το παρόν. Μάλιστα, παρουσίασε και μία νέα εκδοχή του εμβληματικού καρό σε ένα νέο χρώμα, το λεγόμενο rainbow. Το μοτίβο αυτό είναι το διεθνές σύμβολο του gay pride, της υπερηφάνειας και της ποικιλομορφίας ενώ ολόκληρη η συλλογή υποστηρίζει την κοινότητα LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual και Transgender).  Σχεδιαστικά είδαμε κουστούμια, overized jackets, κάπες, cocktail φορέματα και fleece φούτερ, που ήταν οι πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης πασαρέλας. Το show έκλεισε το μοντέλο Cara Delevingne, μία από τις πλέον αγαπημένες μούσες του σχεδιαστή.burberry.jpgburberry-front-row.jpg

Οι celebrities στο τελευταίο show του Bailey για τον Burberry

Mary Katrantzou

Η αγαπημένη μας Mary αυτή τη σεζόν αποφάσισε να επιστρέψει στις ρίζες της, απ' όπου ξεκίνησε το μαγικό ταξίδι της στον πλανήτη της μόδας, δηλαδή στην αρχιτεκτονική. Παρουσίασε τη συλλογή της στη Σχολή Καλών Τεχνών του Λονδίνου, το Central Saint Martins, όπου και η ίδια είχε αποφοιτήσει, για να προσελκύσει ακαδημαϊκούς και κόσμο από τον χώρο των τεχνών. Επίσης, η σχεδιάστρια ήθελε έμμεσα να αναδείξει και τη faux γούνα που χρησιμοποίησε στα υπέροχα παλτό της, αφού στην περιοχή αυτή γίνονται συχνά διαδηλώσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των ζώων. Στη πασαρέλα, μπορούσε κάποιος να αναγνωρίσει διαφορετικά καλλιτεχνικά κινήματα αποτυπωμένα σε μπούστα και φορέματα, από τον William Morris που ενέπνευσε σημαντικά τη διακόσμηση εκκλησιών και σπιτιών κατά τον 20ο αιώνα και τη σχολή του Bauhaus που αναπτύχθηκε κατά τη περίοδο 1919-1913 μέχρι τον πουαντιγισμό, ένα καλλιτεχνικό ρεύμα που ξεκίνησε στη Γαλλία το 19ο αιώνα και βασίζεται στην ψευδαίσθηση του ματιού, όταν αυτό επηρεάζεται από τα γειτονικά χρώματα. Ουσιαστικά μπορούσε κανείς να δει πολλές συλλογές σε μία, όπου όμως όλα τα στοιχεία έδεναν μεταξύ τους αρμονικά. Στις δημιουργίες της ξεχώρισαν τα crafts art μοτίβα, τα ντραπέ υφάσματα, τα κεντήματα και μία χρωματική παλέτα συμπεριελάμβανε σχεδόν όλα τα χρώματα, από τα πιο σκούρα μέχρι τα γλυκά παστέλ. Αυτό που έκανε μεγάλη αίσθηση στη νέα συλλογή της Mary Katrantzou ήταν το γεγονός, πως τα κομμάτια ήταν πιο ευκολοφόρετα απ' όσο μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα η κορυφαία σχεδιάστρια μόδας.mary-katrantzou.jpg

Peter Pilotto

Ο Peter Pilotto και ο Christopher de Vos απέφυγαν τα παραδοσιακά shows, παρουσιάζοντας τη νέα τους συλλογή με ένα δείπνο στο Tramp, το ιστορικό gentlemen’s club στην οδό Jermyn. Το σκηνικό αυτό οδήγησε το σχεδιαστικό δίδυμο σε μία πιο... ψυχεδελική διάθεση. Σκεπτόμενοι τα κορίτσια που πήγαιναν στο Tramp, θέλησαν να τους προσφέρουν ρούχα που θα τα κάνουν να αισθάνονται άνετα αλλά και πιο ξεχωριστά. Έτσι, λοιπόν, παρέλασε ένα διασκεδαστικό, πολύχρωμο lineup γεμάτο χαλαρές σιλουέτες, prints και υφάσματα, τα οποία όπως δήλωσαν οι designers, είναι εμπνευσμένα από τον κόσμο της διακόσμησης των εσωτερικών χώρων και της επιπλοποιίας.pilotto.jpg

Erdem

Με τα κινήματα του Time’s & Up και του #MeToo να έχουν επηρεάσει τις δημιουργίες του Κόκκινου Χαλιού, το black dress code εμφανίστηκε και στις πασαρέλες του Λονδίνου. Ο Erdem Moralioglu, σχεδιαστής του οίκου Erdem, αγκάλιασε τη συγκεκριμενη τάση και παρουσίασε μία "σκοτεινή και μελαγχολική" συλλογή. Διοχετεύοντας το πνεύμα της Αμερικανίδας χορεύτριας Adele Astaire, αδελφής του Fred και χήρας του Λόρδου Charles Cavendish, δημιούργησε σύνολα με σκούρα, floral ζακάρ φορέματα, διάφανα μαύρα πουά βέλη και γούνες, επιλέγοντας ως τοποθεσία του show την ατμοσφαιρική Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Κάπες, φτερά, βελούδο, αριστοκρατικές σιλουέτες και μερικές φωτεινές εξαιρέσεις με ασημένια και χρυσά κομμάτια ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία μίας μαγευτικής collection, που ταξίδεψε το κοινό πίσω στον χρόνο.erdem.jpg

Christopher Kane

Σε μία περίοδο που όλοι μιλάνε για τη σεξουαλική κακοποίηση, ο Christopher αποφάσισε να δημιουργήσει μία συλλογή βασισμένη στο σεξ το οποίο, όπως ο ίδιος δήλωσε, "θεωρεί κομμάτι της ανθρώπινης συμπεριφοράς και πρέπει να εκφράζεται, αρκεί να γίνεται με έναν πολύ όμορφο, ελαφρώς προκλητικό και αισθησιακό τρόπο". Ο Kane φτιάχνει ρούχα για να αποθεώσει τις γυναίκες και να ανεβάσει την αυτοπεποίθησή τους. Η συγκεκριμένη συλλογή αναμφίβολα χτίστηκε γύρω από ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα, ενώ στηρίχθηκε στη χαρά του σεξ, όπως αυτή αντικατοπτρίζονταν μέσα από απεικονίσεις σε μέρη των βιβλίων "The Joy of Sex" και "More Joy of Sex". Στην πασαρέλα είδαμε  edgy κοψίματα, δερμάτινες δημιουργίες, δαντέλα, cage dresses, χρωματιστά κρύσταλλα, γυαλιστερά φτερά καθώς και πολλά άλλα "σκανδαλώδη" στοιχεία που υμνούν τη σεξουαλικότητα.christopher-kane.jpg