fbpixel

Search icon
Search
Clubhouse: Μπήκαμε στην invite-only εφαρμογή που κάνει πάταγο αυτήν τη στιγμή
LIFE & CAREER

Clubhouse: Μπήκαμε στην invite-only εφαρμογή που κάνει πάταγο αυτήν τη στιγμή

Περιηγηθείτε μαζί μας, καθώς έχουμε πολλά να σας αποκαλύψουμε


Λένε πως το μέλλον της καινοτομίας έχει ηλεκτρονικά αποτυπώματα. Κάτι σαν όλα όσα επιλέγει να δημιουργήσει ο Elon Musk. Κάτι σαν όλα όσα επιλέγει να ακολουθήσει. Το "Clubhouse", λοιπόν, δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κόσμο που αλλάζει και -που φυσικά- του μοιάζει. Όλα ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2020, όπου ο Covid-19 και η ηλεκτρονική δικτύωση είχαν ήδη γίνει το νέο must. Αυτή η εφαρμογή ή με νέους όρους, αυτό το ψηφιακό κλαμπ, υπόσχεται μια διαφορετική εκδοχή του networking. Όλα όσα ξέραμε μέχρι τώρα ανατρέπονται και πλέον η δικτύωση αποκτά μια χροιά πιο ουσιαστική, πιο exclusive και πιο ιδιαίτερη από ποτέ. 

Ξαφνικά το Clubhouse βρίσκεται παντού

clubhouse.jpg

Ξεκινώντας από το Silicon Valley -το μέρος στο San Francisco όπου εδρεύουν όλες οι μεγάλες τεχνολογικές start ups- κανείς δεν πίστευε πως το "Clubhouse" θα καταλήξει σε εκατομμύρια iPhones σε ολόκληρο τον κόσμο. Κάποιοι το χαρακτηρίζουν ραδιόφωνο, άλλοι conference call, μερικοί podcast και όλοι όσοι το έχουμε δοκιμάσει είμαστε σίγουροι πως είναι η εξέλιξη που περιμέναμε. Χωρίς fancy φωτογραφίες, χωρίς φίλτρα μιας κλεμμένης ζωής αλλά μόνο με όσα κάνουν την επικοινωνία ουσιαστική και στοχευμένη. Που δεν είναι άλλα από τις διαφορετικές απόψεις και την όρεξη για εξερεύνηση. 

Όλα, λοιπόν, βασίζονται στη συνομιλία ήχου. Οι χρήστες μπορούν να ακούσουν συνομιλίες, συνεντεύξεις και συζητήσεις μεταξύ ατόμων σε διάφορα θέματα. Για να γίνω πιο συγκεκριμένη είναι σαν να συντονίζεστε σε ένα podcast αλλά ζωντανά και με ένα πρόσθετο επίπεδο αποκλειστικότητας. Αυτό που ξεχωρίζει το  "Clubhouse" είναι ότι απαιτεί πρόσκληση, δε μπορείτε απλώς να το κατεβάσετε από το appstore και να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό. Σε έναν τραβηγμένο παραλληλισμό θα έλεγα πως μοιάζει με μια πραγματική χώρα ή καλύτερα με μια λέσχη προνομίων για όσους πραγματικά θέλουν να μπουν. 

Ένα είδος ελιτισμού με γεύση new age. 

clubhouse-4.jpg

Μόλις βρείτε -και εσείς- την πολυπόθητη πρόσκληση θα επιλέγετε θέματα ενδιαφέροντος, όπως τεχνολογία, βιβλία, επιχειρήσεις ή υγεία. Όσο περισσότερες πληροφορίες δίνετε στην εφαρμογή για τα ενδιαφέροντά σας, τόσο περισσότερες αίθουσες συνομιλιών και άτομα θα σας προτείνει να ακολουθήσετε ή να συμμετάσχετε. Η αίθουσα συνομιλίας μοιάζει ακριβώς με μια κλήση συνδιάσκεψης στο zoom με τη διαφορά πως ορισμένοι μιλούν και οι υπόλοιποι παρακολουθούν. Για να μη γίνει σύγκριση με το εξίσου δημοφιλές Twitch, εδώ τα calls με ζωντανή ροή εξαφανίζονται από την πλατφόρμα χωρίς να υπάρχει τρόπος να επαναφερθούν μετά τη λήξη του session. 

Ο κάθε χρήστης στην αρχή επιτρέπεται να καλέσει μέχρι δύο επαφές του και αυτός είναι ο μόνος τρόπος κάποιος να γίνει μέλος.

Όλα όσα αγγίζει ο Elon Musk

clubhouse-3.jpg

Το "Clubhouse" λειτουργεί από τον Μάρτιο του 2020, με ιδρυτές τους Paul Davidson και Rohan Seth. Τον Μάιο του 2020, είχε μόλις 1.500 χρήστες και αξία 100 εκατομμύρια δολάρια. Όλα άρχισαν να αλλάζουν όταν ο Elon Musk φιλοξένησε μια ηχητική συνομιλία στο Clubhouse με τον CEO της Robinhood, Vlad Tenev. Η εκδήλωση ξεπέρασε τα όρια της αίθουσας συνομιλιών της εφαρμογής και μεταδόθηκε ζωντανά στο YouTube. Χωρίς αμφιβολία αυτό προώθησε το "Clubhouse" πέρα από τα προβλεπόμενα όρια και πυροδότησε έναν «αγώνα» για το ποιος θα πάρει την επόμενη πρόσκληση. Μιλώντας για αριθμούς, από την 1η Φεβρουαρίου 2021, το Clubhouse έχει 2 εκατομμύρια χρήστες και όπως ήταν αναμενόμενο  ανακοίνωσε προσεχείς νέες δυνατότητες, όπως συμβουλές, εισιτήρια ή συνδρομές, για να πληρώνει κάποιος απευθείας τους δημιουργούς μέσα στην εφαρμογή. Με απλούστερα λόγια, τώρα που έγινα μέλος, η αξία του αποτιμάται στα 1 δισεκατομμύρια δολάρια και πλέον συγκαταλέγεται ανάμεσα στις start-ups όπως η AirBnb, η Uber και το SpaceX. Και αν θέλετε να καταλάβετε καλύτερα τη ζήτηση τότε πρέπει να γνωρίζετε πως στην Κίνα, προσκλήσεις πωλούνται στη μαύρη αγορά της Alibaba Idle Fish. 

Ο Musk έκλεισε την ομιλία του λέγοντας χαρακτηριστικά: "Context switching is the mind killer". Αυτό ίσως και να συνοψίζει την ιδέα πίσω από όλο αυτό ή και πίσω από όλα όσα αναζητούμε σαν άνθρωποι. Ότι δηλαδή οι χρήστες έχοντας απενεργοποιημένες ειδοποιήσεις, μπορούν να εστιάσουν σε ένα θέμα τη φορά. Ότι δηλαδή εμείς πρέπει να αλλάξουμε τρόπο σκέψης. 

Τελικά τι το ξεχωρίζει

clubhouse-6.jpg

Δεν μένω στα talks που οργανώνει η Donatella Versace και σε αυτά της Irina Shayk με θέμα τη γυναικεία ενδυνάμωση. Ούτε σε αυτό του Mark Zuckerberg που βρήκε -και σε αυτή την πλατφόρμα- την ευκαιρία να μιλήσει για την αντίθεση του στις πολιτικές της Apple. Επιλέγω να δω πως για πρώτη φορά στην Κίνα, η «ορθότητα» ενός app, πέρασε με μαεστρία μέσα από τα γρανάζια μιας πολιτικής μηχανής που καταστρέφει οποιαδήποτε φωνή. Επιλέγω να δω πως στο 2021 ξεχωρίζει κάτι που δεν έχει βασιστεί στην εμφάνιση, στα flawless looks και στα fancy backgrounds. Για την ιστορία, επιλέγω να δω όλα όσα ο κ. Θοδωρής Γεωργακόπουλος της "Καθημερινής" μας αποκαλύπτει. Γιατί μπορεί να μην κάνει mining σε κρυπτονομίσματα αλλά σίγουρα ανήκει στους αφανείς Musk της εποχής μας. Αυτούς που κάνουν γνωστές, στο κοινό, έννοιες όπως τα NFTs (Non-fungible token) και το "Clubhouse" και trends το να μυρίζουμε τις σελίδες ενός βιβλίου. Άλλωστε, δεν απέχει και πολύ η μια πραγματικότητα από την άλλη. Και οι δύο απαιτούν προσοχή, συγκέντρωση, χρόνο και έχουν -κατά κάποιο τρόπο- μια αύρα αποκλειστικότητας. Από λίγους για λίγους. 

"Clubhouse" στη γραμμή; Αν ναι, I am ready to join.