«Το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που θα μπορούσα ποτέ να ελπίζω να λάβω είναι ότι οι άνθρωποι αισθάνονται άνετα στα σπίτια που σχεδιάζω», εξηγεί ο interior designer, Max Sinsteden. Είναι η νοοτροπία που μεταφέρει στη δουλειά του και αυτή η πανέμορφη κατοικία στο Rhode Island το αποδεικνύει περίτρανα.
Μέχρι πρόσφατα, ανήκε στον Max το ένα μισό της εταιρείας εσωτερικού σχεδιασμού Olasky & Sinsteden με έδρα τις ΗΠΑ. Ο ίδιος έχει ένα εντυπωσιακό βιογραφικό ως διακοσμητής στα μέσα της δεκαετίας του '30, αφού έκανε πρακτική άσκηση για τον David Easton για αρκετά χρόνια κατά τη διάρκεια των σχολικών του χρόνων, προτού συνεχίσει να εργάζεται για τη Charlotte Moss. Στη συνέχεια, ήρθε στο Λονδίνο, όπου κι εργάστηκε στο V&A. Εκείνη την εποχή εργαζόταν μαζί με τον Roger Jones στους Sibyl Colefax και John Fowler, έχοντας προηγουμένως εργαστεί για πέντε χρόνια για τον Bunny Williams. Γρήγορα φτάσαμε στον Σεπτέμβριο του 2009 όταν και ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση με βάση τις γνώσεις που είχε αποκομίσει από τους μέντορές του.
Όταν έπρεπε να διαμορφώσει το δικό του σπίτι, άφησε για λίγο στην άκρη τη σχεδιαστική φιλοσοφία με την οποία προσέγγιζε κάθε έργο του. «Όταν το κάνεις για τον εαυτό σου, υπάρχει μια διαφορετική διαδικασία - δε συνθέτεις μια παρουσίαση σχεδίου και τα πράγματα είναι πολύ πιο αυτοσχέδια». Το ίδιο το σπίτι αντικατοπτρίζει αυτό το γεγονός, καθώς είναι κάπως «συναρμολογημένο» στις δικές του ανάγκες. Είναι ένα μικρό σπίτι με κεραμίδια που χτίστηκε τη δεκαετία του 1920 κι έχει κάποιες επεκτάσεις που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1940. Το ισόγειο έχει, σύμφωνα με τον Max, περίπου τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δαπέδου που αλλάζουν μεταξύ των δωματίων. «Αυτό είναι υπέροχο για την οικεία, εξοχική αίσθηση του σπιτιού», αναφέρει ο ίδιος.
Γίνεται αμέσως σαφές ότι το μεγαλύτερο πάθος του Max είναι τα κεραμικά. Υπάρχει μια étagère που βρήκε ο Max στο Arundel («μπήκα στο κατάστημα και έμεινα άναυδος κι έπρεπε να την αποκτήσω, παρόλο που δεν είχα καν σπίτι εκείνη τη στιγμή»), η οποία είναι τόσο φορτωμένη με πιάτα και μπολ και κανάτες και κατσαρόλες που χρειάστηκε να φτιάξει στηρίγματα για κάθε ράφι για να την κρατήσει ασφαλή.
Παρόλο που υπάρχει μια κάποια σκοπιμότητα στις επιλογές που έκανε ο Max, το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει αυθόρμητο, αφού η διαδικασία ήταν απλώς να γεμίσει το σπίτι με αντικείμενα που αγαπά. Δεν υπήρχε κάποιο σχέδιο - ακόμη και το γενικό μπλε-άσπρο θέμα που διατρέχει όλο το σπίτι είναι σε μεγάλο βαθμό τυχαίο. Κάθε κομμάτι του σπιτιού έχει μια ιστορία να πει.
«Η διακόσμηση δεν έχει να κάνει με το να φτιάχνεις μια όμορφη εικόνα», λέει ο Max, «έχει να κάνει με το να το ζεις και να απολαμβάνεις το σπίτι σου, να βρίσκεις τα θετικά και τα οφέλη του να βρίσκεσαι εκεί». Ως εκ τούτου, τα πράγματα στο σπίτι δεν υπάρχουν απλώς για να το γεμίσουν και να το κάνουν να φαίνεται ωραίο, αλλά για να προσφέρουν χαρά και άνεση. «Δε θα ξεχάσω ποτέ όταν η καλύτερή μου φίλη από το κολέγιο ήρθε να με επισκεφτεί στο σπίτι και μου είπε: «Θεέ μου, νιώθω τόσο άνετα» και αυτή η έκφραση υποδηλώνει πώς φιλοδοξούσα πάντα να είναι ένα σπίτι», καταλήγει.
Δείτε στην gallery περισσότερες φωτογραφίες!
Πηγή: House & Garden | Φωτογραφίες: Read McKendree