Όταν ο Virgil Abloh υποκλίθηκε για πρώτη φορά στο κοινό για λογαριασμό του οίκου Louis Vuitton τον Ιούνιο του 2018, η μόδα άλλαξε για πάντα... Το πρώτο βιβλίο για τον οραματιστή σχεδιαστή μετά τον θάνατό του στις 28 Νοεμβρίου 2021, "Louis Vuitton: Virgil Abloh" είναι η μαρτυρία μιας σχέσης που άλλαξε την πορεία της ιστορίας της βιομηχανίας.
Η επιλογή του Abloh στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή ανδρών του γαλλικού οίκου - ο πρώτος Αφροαμερικανός σε αυτόν τον ρόλο - σηματοδότησε μια στιγμή και ένα κίνημα, το σημείο εκκίνησης της νέας εποχής της πολυτέλειας, που ορίζεται από το diversity και την ενδυνάμωση.
Επιμελημένο από τον στενό συνεργάτη του αείμνηστου designer, Anders Christian Madsen, ο τίτλος προσφέρει ένα οικείο πορτρέτο ενός ανθρώπου που γεννήθηκε για να «ξεπεράσει τα όρια» εντός και εκτός πασαρέλας. Χωρισμένο σε οκτώ κεφάλαια, ένα για κάθε μία από τις οκτώ ανδρικές συλλογές κι επιδείξεις Louis Vuitton που ενορχήστρωσε ο Virgil - συν τον πλήρη κατάλογο των sneakers του σχεδιαστή - το λεύκωμα αυτό, «βυθίζει» τους αναγνώστες σε έναν μοναδικό κόσμο βαμμένο στα χρώματα του ουράνιου τόξου, γεμάτο με πλούσια πολιτιστικά σημεία αναφοράς και αφηγήσεις, από το The Wizard of Oz και τον James Baldwin μέχρι το στιλ χιπ-χοπ της δεκαετίας του '90. Με περισσότερες από 320 εντυπωσιακά εμβληματικές εικόνες και προσωπικές σκέψεις από τον στενό κύκλο του σχεδιαστή, συμπεριλαμβανομένων των Nigo, Naomi Campbell, Luka Sabbat, Kendall Jenner και Kid Cudi, το βιβλίο εξερευνά μια συνεργασία, που επαναπροσδιόρισε όχι μόνο τους ενδυματολογικούς κώδικες, αλλά και το ίδιο το λεξιλόγιό τους.
Ο Madsen σημειώνει ότι «ως ένας Αφροαμερικάνος δημιουργός χωρίς επίσημη εκπαίδευση στον σχεδιασμό μόδας, χωρίς λίστα με καθιερωμένους οίκους μόδας στο βιογραφικό του [...] ο Abloh έβλεπε τον εαυτό του ως διεισδυτή στην high fashion: έναν πραγματικό outsider που θα εξελισσόταν μια πρωτοποριακή φιγούρα».
Συμπεριλαμβανομένων αποσπασμάτων από τον ίδιο, ή τους λεγόμενους "Abloh-ισμούς", ο τίτλος συνοδεύεται επίσης από λεζάντες που επιτρέπουν στον αναγνώστη να πλαισιώσει κάθε στάδιο της ιστορίας του σχεδιαστή - τόσο της προσωπικής όσο και της επαγγελματικής - στη Louis Vuitton. Περιλαμβάνονται επίσης, όλα τα σημαντικά στιγμιότυπα της θητείας του Abloh στον LV, όπως η πρώτη του καμπάνια για τον οίκο: Shot by Inez & Vinoodh, με ένα τρίχρονο κορίτσι ντυμένο με ένα πουλόβερ Yellow Brick Road από τη συλλογή άνοιξη-καλοκαίρι 2019. Και, φυσικά, η μαεστρία του Abloh στο objet d'art limited edition με τη μορφή ευφάνταστων τρισδιάστατων προσκλήσεων για τα shows του. Όπως: ένα T-shirt, του οποίου το χρώμα αντιστοιχούσε στο τμήμα του διαδρόμου του ουράνιου τόξου που θα κάθονταν οι καλεσμένοι, ένα γάντι που θυμίζει τα σκηνικά κοστούμια των παιδικών ειδώλων του Abloh ή ένα ξύλινο μοντέλο αεροπλάνου.
Ο Anders Christian Madsen είναι fashion editor, που γράφει για διεθνή έντυπα μόδας κι έχει διατελέσει κριτικός μόδας για τη βρετανική Vogue από το 2017. Εργάζεται ως σύμβουλος σε κορυφαίους οίκους μόδας και συμμετέχει σε επιτροπές αφιερωμένες στα αναδυόμενα ταλέντα. Μεγαλωμένος στη Δανία, αποφοίτησε από το London College of Fashion το 2009, ξεκίνησε την καριέρα του ως Fashion Features Director στο περιοδικό i-D. Ο Madsen ήταν στενός συνεργάτης του Abloh καθ' όλη τη διάρκεια της πορείας του.
Η Assouline και ο Louis Vuitton κυκλοφορούν το λεύκωμα με δύο συλλεκτικά εξώφυλλα στο πλαίσιο της συλλογής Assouline Classics Collection. Το ένα προέρχεται από το spin-off show του οίκου για την άνοιξη-καλοκαίρι 2022 στο Miami, με την εικόνα ενός μικρού παιδιού που τρέχει προς ένα εντυπωσιακό κόκκινο αερόστατο Vuitton, συμβολικά αφιερωμένο στο έργο του Virgil. Το άλλο, από τον sports cartoon καλλιτέχνη-είδωλο Reggieknow, ο οποίος εικονογράφησε τους - πλέον - λατρεμένους χαρακτήρες για το show Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021 (ένα βίντεο με πρωταγωνιστές κινούμενες μαριονέτες με την ονομασία "The Adventures of Zooom with Friends").
Το βιβλίο θα είναι επίσης διαθέσιμο σε μια Ultimate Collection - συσκευασμένο σε ένα συλλεκτικό κουτί που παραπέμπει στη χρήση των κιβωτίων μεταφοράς στη συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021. Η Ultimate διαθέτει επίσης ένα ειδικό, ξεχωριστό ένθετο για κάθε συλλογή sneaker, που σχεδίασε ο Virgil, συμπεριλαμβανομένων των φετινών νέων Air Force 1.
Δείτε το βιβλίο εδώ.