“If I can make it there, I’ll make it anywhere”… Το κορυφαίο τραγούδι του Sinatra για τη Ν. Υόρκη επαλήθευσε περίτρανα ο 25χρονος, αθηναίος illustrator Σπύρος Χάλαρης, που με το ταλέντο του έχει κατακτήσει τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, ενώ το βιογραφικό του μετράει ήδη συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας και της τέχνης.
Eίσαι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους illustrators διεθνώς. Πώς ξεκίνησε αυτή η πορεία; Με τις σπουδές μου στη γραφιστική και στη συνέχεια στο Λονδίνο, όπου κατά τη διάρκεια των σπουδών στο fashion illustration ξεκίνησα να συνεργάζομαι με ανερχομένους designers και labels.
Πόσο εύκολο είναι σήμερα για έναν νέο καλλιτέχνη να εδραιωθεί και να κάνει το πολυπόθητο "break in" στη βιομηχανία της μόδας και της τέχνης; Τα μέσα για ν’ αναδείξει κάποιος τη δουλειά του είναι πολλά. Δεν είναι εύκολο, αλλά με αρκετή δουλειά και καλό attitude, το “break in” θα προκύψει.
Ποιοι επηρέασαν το σμίλευμα της αισθητικής σου; Η δουλειά και τα ερεθίσματά μου έχουν πολύ διαφορετικές επιρροές, που αλλάζουν κατά καιρούς. Μερικές από αυτές είναι η δουλειά των M/M Paris, Jean Paul Goude, Mid century architecture, Memphis και Jean Prouvé.
Η δημιουργικότητα είναι ένας μυς που εξασκείται. Τι περιλαμβάνει το δικό σου «πρόγραμμα εκγύμνασης» και πώς θα συμβούλευες τους νέους να την τροφοδοτούν; Με ό,τι δεν έχει να κάνει με τον χώρο δημιουργίας τους. Προσωπικά, κοιτάω για ερεθίσματα σε διαφορετικούς χώρους, παίρνω έμπνευση από τις πόλεις που ζω και από ταξίδια. “The eye has to travel”, όπως είπε η Diane Vreeland.
Μοιράζεις τον χρόνο σου ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Ποια είναι τα top 5 "go to" μέρη που προτείνεις; Για τη Νέα Υόρκη, τα Whitney Μuseum, Brooklyn Heights promenade για την καλύτερη skyline view, Il Buco για το chicest dinner, Wise Men για cocktails και Bowery Ballroom για ν’ ακούσεις τους καλλιτέχνες που θα παίζουν arenas τον επόμενο χρόνο. Στο Λονδίνο, τα Kew Gardens, Heaven for pop fun, The V&A, Shoreditch House και Soho bookstores.
Έχεις συνεργαστεί με πολύ γνωστά ονόματα, όπως Ferragamo, Sephora, Harrods, Vogue. Με ποιον θα ήθελες ιδανικά να διασταυρώσεις δημιουργικούς δρόμους; Η καινούρια κατεύθυνση και εικόνα του οίκου Loewe ήταν από τα καλύτερα rebranding τον τελευταίο χρόνο κι έτσι θα μ’ ενθουσίαζε πολύ μια συνεργασία.
To 2012 σου απονεμήθηκε το βραβείο Entrepreneur Award από το London University of the Arts. Η επιχειρηματικότητα πόσο συμβαδίζει με την καλλιτεχνική φύση; Πάνε σχεδόν παράλληλα γιατί και τα δυο είναι απαραίτητα. Έχω την τύχη να περιβάλλομαι από μια πολύ καλή ομάδα agents, αλλά και συνεργατών όπου ήταν άκρως απαραίτητοι στην πορεία μου. Το ταλέντο στον τομέα σου μπορεί να σε πάει μέχρι ένα σημείο, όμως, η επιχειρηματικότητα και η εφευρετικότητα είναι απαραίτητα για την πορεία.
Ποιους νέους δημιουργούς ξεχωρίζεις; Θαυμάζω τη δημιουργικότητα κι εφευρετικότητα των Mario Hugo και RoandCo studio.
Τι να περιμένουμε από σένα; Η νέα χρονιά ξεκίνησε πολύ δημιουργικά. Μόλις τελείωσα ένα fully illustrated βιβλίο με τον menswear expert Bruce Boyer, μια συνεργασία με τον couturier hairstylist John Nollet και το anniversary campaign και window displays για το Printemps στο Παρίσι, που βγαίνει τέλος του μήνα!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΤΑ ΑΛΤΗ