Η επίσκεψη σε ένα εστιατόριο είναι πάντα μια ευχάριστη εμπειρία, είτε πρόκειται για ένα χαλαρό γεύμα με φίλους είτε για ένα επίσημο επαγγελματικό δείπνο. Ωστόσο, η σωστή συμπεριφορά στο τραπέζι δείχνει σεβασμό τόσο στους συνδαιτημόνες όσο και στο προσωπικό του εστιατορίου, ενώ συμβάλλει στη δημιουργία μιας θετικής ατμόσφαιρας για όλους τους παρευρισκόμενους. Η κατανόηση των βασικών κανόνων εθιμοτυπίας μας επιτρέπει να απολαύσουμε τη στιγμή με μεγαλύτερη άνεση.
Ας αναφέρουμε τους πιο σημαντικούς!
The reservation
Τα πολύ δημοφιλή εστιατόρια, προσελκύουν πολλούς επισκέπτες, κάτι που σημαίνει ότι οι θέσεις γεμίζουν γρήγορα, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Επομένως, αν έχουμε στο μυαλό μας ένα συγκεκριμένο μέρος που θέλουμε να επισκεφτούμε καλό είναι να προγραμματίσουμε και να κάνουμε μία κράτηση. Αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει ότι θα έχουμε σίγουρη θέση, αλλά και ότι θα αποφύγουμε την αναστάτωση που προκαλεί η αναμονή. Το reservation είναι σχεδόν απαραίτητo για να ζήσουμε την εμπειρία χωρίς άγχη και καθυστερήσεις. Αν για οποιονδήποτε λόγο χρειαστεί να το ακυρώσουμε, ας φροντίσουμε να το κάνουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα. Ακόμη είναι πάντα καλό να γνωρίζουμε το ακριβές ωράριο ενός εστιατορίου και να το σεβαστούμε απόλυτα.
Αν είμαστε το άτομο που έκανε την κράτηση στο εστιατόριο, είναι καλή εθιμοτυπία να φτάσουμε λίγο νωρίτερα από τον καλεσμένο μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι το τραπέζι είναι έτοιμο και ότι όλα είναι στην εντέλεια πριν από την άφιξή του. Η έγκαιρη άφιξη μας δεν δείχνει μόνο σεβασμό προς τον καλεσμένο μας, αλλά και προς το προσωπικό του εστιατορίου, επιτρέποντας το να οργανωθεί. Ακόμη εάν φτάσουμε νωρίτερα, έχουμε την ευκαιρία να ελέγξουμε ότι το τραπέζι είναι σε καλή θέση και ότι το εστιατόριο είναι έτοιμο να μας εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
The serving
Οι άνθρωποι που μας εξυπηρετούν γνωρίζουν τα πιάτα και έχουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Πρόκειται για εξειδικευμένους επαγγελματίες που κάνουν τη δουλειά τους με σεβασμό και εμπειρία. Είναι καλό να παρακολουθούμε προσεκτικά όταν ο σερβιτόρος απαριθμεί τα συστατικά ή πιάτα εκτός καταλόγου, ώστε να μην τα επαναλάβει. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι οι άνθρωποι στο service πρέπει να είναι ενημερωμένοι για όλα όσα περιέχει το menu, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν αλλεργίες. Αν έχουμε κάποια διατροφική αλλεργία, είναι σημαντικό να το γνωστοποιήσουμε εγκαίρως στην κουζίνα. Είναι επίσης απαραίτητο να θυμόμαστε να είμαστε ευγενικοί και να δείχνουμε σεβασμό προς το προσωπικό που μας φροντίζει.
The table
Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε πώς να κρατάμε σωστά το μαχαίρι και το πιρούνι σε κάθε γεύμα σε ένα εστιατόριο, καθώς αυτό επηρεάζει την ποιότητα της εμπειρίας του φαγητού. Η σωστή χρήση τους δεν αφορά μόνο την εθιμοτυπία, αλλά και την πρακτικότητα, καθώς μας επιτρέπει να τρώμε με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία. Η σωστή στάση και η σωστή θέση των χεριών κατά τη διάρκεια του γεύματος προσδίδουν κομψότητα και σιγουριά, κάνοντάς μας να δείχνουμε σωστά προετοιμασμένοι για οποιαδήποτε κοινωνική ή επαγγελματική συνάντηση.
Στην εποχή μας, τα κινητά τηλέφωνα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας και σχεδόν πάντα βρίσκονται στο χέρι μας. Ωστόσο, υπάρχουν στιγμές που καλό είναι να τα αφήνουμε στην άκρη και να απολαμβάνουμε την παρουσία των γύρω μας και την εμπειρία της στιγμής. Η συνεχής ενασχόληση με το τηλέφωνο μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι δεν ενδιαφερόμαστε ή ότι δεν δίνουμε την απαραίτητη προσοχή.
The restaurant
Οι χώροι των εστιατορίων, είτε πρόκειται για εσωτερικό είτε για εξωτερικό, είναι συνήθως οικείοι και ήρεμοι. Είναι σημαντικό να προσέχουμε τον τόνο της φωνής μας και να αποφεύγουμε τις δυνατές συζητήσεις ή τις τηλεφωνικές κλήσεις που θα μπορούσαν να ενοχλήσουν άλλους πελάτες. Η ηρεμία και ο σεβασμός στον γύρω χώρο είναι σημαντικά έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα τόσο για εμάς τους ίδιους όσο και για τους γύρω μας.
Check
Αν είμαστε οι οικοδεσπότες, είναι προτιμότερο να αναλάβουμε διακριτικά το λογαριασμό, ώστε να μην δημιουργήσουμε κάποια άβολη κατάσταση. Από την άλλη πλευρά, αν είμαστε οι καλεσμένοι, είναι ευγενικό να προσφερθούμε να συμβάλουμε, αλλά να αποδεχτούμε ευγενικά αν ο οικοδεσπότης επιμένει να πληρώσει. Όταν πρόκειται για το μοίρασμα του λογαριασμού, είναι σημαντικό να φροντίσουμε να γίνει με τρόπο δίκαιο και γρήγορο, ώστε να αποφευχθεί κάθε αμηχανία.
Τέλος αξιοσημείωτο είναι το φιλοδώρημα. Αποτελεί σημαντικό μέρος της συνολικής εξυπηρέτησης και ένδειξη εκτίμησης προς το προσωπικό. Συνηθίζεται να αφήνουμε ένα φιλοδώρημα ως ευγνωμοσύνη. Συνήθως, αυτό κυμαίνεται μεταξύ 10-20% της αξίας του λογαριασμού.
Κεντρική φωτογραφία: Εστιατόριο Coqodaq - Manhattan