Για πολλούς, η οργάνωση των διακοπών δεν είναι μια απολαυστική διαδικασία, αλλά μια πηγή extra άγχους που προκαλεί ανησυχία για το εάν θα είναι όλα στην εντέλεια. Ειδικά σε ό,τι αφορά στο check-in και στο check-out της διαμονής σας σ' ένα ξενοδοχείο, είναι πολύ πιθανό να πέσετε στην παγίδα ορισμένων λαθών, τα οποία είναι σημαντικό να λάβετε υπόψιν σας, ώστε να απολαύσετε ακόμη περισσότερο το ταξίδι σας, αφήνοντας στην άκρη το στρες και τη σκέψη πως κάτι θα παραλείψετε χωρίς να το θέλετε.
Παρακάτω, καταγράψαμε τα πιο κοινά λάθη που κάνετε, αλλά και τους τρόπους για να μην τα επαναλάβετε!
1. Προγραμματίζετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα
Δεν είναι εφικτό να προγραμματίζεται πολλά πράγματα ταυτόχρονα, καθώς έτσι γίνονται λάθη που στην πορεία μετανιώνετε. Στον πανικό της οργάνωσης, δε σκέφτεστε πως είναι σημαντικό να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας, βάζοντας σε τάξη τις σκέψεις και το budget σας. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πραγματοποιείτε παράλληλα το check-out σας από το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, να πακετάρετε τη βαλίτσα σας, να αναζητάτε τα ταξιδιωτικά σας έγγραφα και να καλείτε Uber για την επιστροφή σας στο αεροδρόμιο. Πρόκειται για τέσσερις διαφορετικές μεταξύ τους αρμοδιότητες, που απαιτούν τον δικό τους χρόνο και την απαραίτητη προσήλωση.
2. Δεν είστε ευέλικτοι στις ώρες του check-in και check-out
Είναι πολύ σημαντικό να σας δίνεται η ευκαιρία να επιλέξετε τις ώρες που θα πραγματοποιήσετε το check-in και το check-out στο ξενοδοχείο όπου θα μείνετε, καθώς έτσι είναι πιο εύκολο να υπολογίσετε τον χρόνο που σας απομένει για να ταξιδέψετε, χωρίς να χρειαστεί να περιμένετε ούτε στιγμή με τις βαλίτσες στα χέρια. Γι' αυτό καλό είναι να είστε ευέλικτοι ως προς τις ώρες και τον room type που ορίζει το ξενοδοχείο σχετικά με το πότε θα λάβετε ή θα παραδώσετε τα κλειδιά του δωματίου σας.
3. Δεν είστε σαφείς ως προς τις απαιτήσεις που ζητάτε
Πολλές φορές, από τον ενθουσιασμό και την ανυπομονησία σας να αφεθείτε σε mood διακοπών, παραλείπετε ορισμένες -σημαντικές- λεπτομέρειες που συμπεριλαμβάνονται στα comforts ενός ξενοδοχειακού δωματίου. Τι σημαίνει αυτό; Μπορεί, για παράδειγμα, να αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο, γεγονός που σημαίνει πως έχετε ανάγκη από ένα δωμάτιο με καλή ηχομόνωση και μακριά από θορύβους. Οφείλετε, λοιπόν, να το επισημάνετε πριν το check-in σας, ώστε να καλύψετε αυτή σας την ανάγκη και να καταφέρετε να χαλαρώσετε στο έπακρο. Άλλωστε, αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο της διαμονής σας.
4. Δεν αφήνετε φιλοδώρημα στο προσωπικό της καθαριότητας του δωματίου
Είναι σπουδαίο να βρίσκετε καθημερινά καθαρά σεντόνια, μαξιλαροθήκες και πετσέτες και για να ευχαριστήσετε το προσωπικό της καθαριότητας, καλό είναι να συνδράμετε στην προσπάθειά του, παρέχοντας το δικό σας φιλοδώρημα, σύμφωνα με το budget σας φυσικά. Εάν δεν έχετε καθημερινή επαφή μαζί του, τότε φροντίστε κατά το check-out σας να αφήσετε το ποσό στη ρεσεψιόν ώστε να το παραχωρήσουν οι ίδιοι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι σε όσους φρόντισαν ώστε το δωμάτιό σας να είναι απόλυτα καθαρό. Ιδανικά, καλό θα ήταν να ξεκλέψετε λίγο χρόνο από τις διακοπές σας και να δώσετε εσείς οι ίδιοι το tip στο προσωπικό, για περισσότερη αμεσότητα και σιγουριά για το πού θα καταλήξουν τα χρήματά σας.
5. Πραγματοποιείτε την τελευταία στιγμή το τελικό check των προσωπικών σας αντικειμένων μέσα στο δωμάτιο
Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πως ψιθυρίζετε στον εαυτό σας το γνωστό «Πορτοφόλι, τηλέφωνο, κλειδιά...», μέχρι να είστε 100% σίγουροι πως βρίσκονται τα πάντα στις αποσκευές σας λίγο πριν κλείσετε για τελευταία φορά την πόρτα του ξενοδοχείου. Αυτό είναι κάτι που κάνετε λίγες ώρες πριν το check-out, με αποτέλεσμα να σας πιέζει ο χρόνος και να σας πιάνει πανικός. Από εδώ και στο εξής, φροντίστε να πραγματοποιείτε την τακτοποίηση των προσωπικών σας πραγμάτων το βράδυ πριν την αναχώρησή σας, αφήνοντας για το τέλος μόνο ορισμένες λεπτομέρειες, έτσι ώστε να μη σας βασανίζει η σκέψη πως κάτι μπορεί να αφήσετε πίσω σας.
6. Δεν ελέγχετε τον αναλυτικό λογαριασμό σας πριν αποχωρίσετε από το ξενοδοχείο
Εάν ανησυχείτε ότι το ξενοδοχείο δε θα σας στείλει έναν αναλυτικό λογαριασμό μέσω e-mail ή ότι -ακόμη κι αν το κάνει- δε θα το δείτε επειδή τα εισερχόμενά σας είναι ένα χάος, τότε δώστε στον εαυτό σας επιπλέον χρόνο για να ελέγξετε στη ρεσεψιόν τις συνολικές πληρωμές σας στο κατάλυμα, βγάζοντας από το μυαλό σας τη σκέψη πως κάτι δεν υπολογίστηκε σωστά. Οι πρόσθετες χρεώσεις είναι κάτι που συμβαίνει κάποιες φορές, γι' αυτό και οφείλετε να το τσεκάρετε έγκαιρα.