fbpixel

Search icon
Search
Ο Matthew M. Williams έκανε το ντεμπούτο του ως creative director του οίκου Givenchy, σηματοδοτώντας μία νέα εποχή στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι
TRENDS & CATWALKS

Ο Matthew M. Williams έκανε το ντεμπούτο του ως creative director του οίκου Givenchy, σηματοδοτώντας μία νέα εποχή στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι

Hermès, Andreas Kronthaler for Vibienne Westwood και Nina Ricci ανέβασαν επίσης τον πήχη ακόμα πιο ψηλά


Τις τελευταίες μέρες η Πόλη του Φωτός έχει «στραμμένα» όλα τα φώτα επάνω της. Η Εβδομάδα Μόδας συνεχίζεται με τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο της μόδας, να παρουσιάζουν τις υπέροχες συλλογές του για την επερχόμενη άνοιξη. Διανύουμε ήδη την 8η μέρα χωρίς να έχουμε σταματήσει να εντυπωσιαζόμαστε. Πέρα από τις δημιουργίες των collection, οι οποίες ταιριάζουν απόλυτα σ’ αυτό το νέο ξεκίνημα, τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά, έχουμε μαγευτεί από την εφευρετικότητα και την φαντασία των fashion houses για την παρουσίαση τους. Από τη μία πλευρά, τα φυσικά shows μας υπενθυμίζουν τους λόγους που αγαπάμε τη μόδα και την αίγλη της και από την άλλη οι digital εκδοχές τους μας συστήνουν αυτήν τη καινούρια εποχή που διανύουμε, την οποία θέλουμε τόσο πολύ να εξερευνήσουμε.

Χθες το βράδυ το διάσημο γαλλικό fashion house, Givenchy, παρουσίασε την ανοιξιάτικη συλλογή του, με τον Matthew M. Williams, να κάνει το ντεμπούτο του ως creative director, σηματοδοτώντας μία καινούργια εποχή για τον οίκο. To Σάββατο το μεσημέρι ο οίκος Hermès πραγματοποίησε ένα φυσικό show, αποδεικνύοντας ακόμη μία φορά τους λόγους για τους οποίους βρίσκεται τόσα χρόνια στην κορυφή. Νωρίτερα, o Andreas Kronthaler μέσω κλήσης Zoom μας χάρισε την καινούρια του συλλογή για το brand Vivienne Westwood, με την ίδια να εμφανίζεται στο ρόλο του μοντέλου, ενώ μία μέρα πριν η Nina Ricci εντυπωσίασε με τις «καθαρές» και πολυτελείς δημιουργίες της.

Givenchy

givenchy-1.jpg

«Βρίσκετε τα κομμάτια του παζλ για μια συλλογή, φτιάχνοντάς το από σύμβολα και πινακίδες, αλλά ποτέ δεν ξεχνάτε την πραγματικότητα του ατόμου που θα το φορέσει και θα το φέρει στη ζωή. Οι γυναίκες και οι άνδρες θα πρέπει να είναι ισχυροί και αβίαστοι, ίσοι και χαρούμενοι, αντανακλώντας ποιοι είναι πραγματικά. Πρόκειται για την εύρεση της ανθρωπότητας στην πολυτέλεια».

Αυτά ήταν η περιγραφή του creative director του οίκου, Matthew M. Williams, για τη SS 21 collection,  η οποία παρουσιάστηκε με διαδικτυακή μορφή το βράδυ της Κυριακής, κατά τη διάρκεια της PFW.

H νέα αυτή συλλογή για την Άνοιξη/ Καλοκαίρι 21 εξερευνά τον Givenchy με μία έντονη conscious μορφή και για τον Williams, είναι ένα «δείγμα» για το τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Πρόκειται για μία καινούργια αρχή, η οποία όμως δε ξεχνάει το παρελθόν της, αντλώντας στοιχεία και από το «αρχείο» του οίκου, παρουσιάζοντας το παρελθόν το παρόν και το μέλλον. Μα πάνω απ’ όλα υπάρχει μία πολύ μεγάλη αίσθηση εορτασμού. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αποφάσισε να «γιορτάσει» τους ανθρώπους που με ξεχωριστό τρόπο ο καθένας τον βοήθησε να γίνει αυτό που είναι τώρα, αλλά και όλων εκείνων που θέλουν να φορέσουν τις μοναδικές του δημιουργίες.

givenchy-21.jpg


Ο Williams είναι ένας νέος Αμερικάνος urban wear σχεδιαστής που συμμετέχει σ’ ένα από τα πιο διάσημα fashion houses παγκοσμίως. Ο οίκος βασίζεται σ’ αυτήν την προσωπική του εικόνα για να δημιουργήσει τον συνδυασμό των διαφορετικών στιλ με άριστο τρόπο.

To ντεμπούτο λοιπόν του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή έγινε με τον καλύτερο τρόπο. Παρουσίασε κοινά στοιχεία με τις δημιουργίες του Abloh και του Jones σε συνδυασμό με τους καθιερωμένους dress codes. Μία φαρδιά ζώνη ερμηνεύτηκε ως ένα tonal sci-fi mid layer, ένα «κανονικό» denim jacket, φτιαγμένο από ξεχωριστά κεντήματα και ένα λοξό tank top που μεταμορφώθηκε σε μία drape μπλούζα για άντρες ξεχώρισαν. 

givenchy-3.jpg

Εκκεντρικά slides σε ουδέτερα χρώματα, ανθεκτικές μαύρες δερμάτινες μπότες, oversized totes σε γεωμετρικά σχήματα, μερικές μάλιστα διακοσμημένες με τεράστιες αλυσίδες, δερμάτινα σακάκια με έντονους μυτερούς ώμους και κομμάτια σε δέρμα croc, ήταν όλα αυτά που έκαναν τα βλέμματα να στραφούν στη νέα collection. Για ακόμα μια φορά o Williams απέδειξε ότι δεν είναι μεγάλος fan των logos, αφού η παρουσία τους ήταν μικρή.

To όραμα του καλλιτεχνικού διευθυντή για την γυναίκα Givenchy είναι ξεκάθαρο. Θέλει να είναι πολύ κομψή, δυναμική και απαράμιλλα chic. Το νέο αυτό εγχείρημα μοιάζει πραγματικά να είναι το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για τον πολυτελή οίκο και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις περιστάσεις την εποχή που διανύουμε, μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει. Μένει να δούμε τη συνέχεια.

Hermès

hermes-1.jpg

Η Nadège Vanhee-Cybulski μάγεψε τα πλήθη. Καθώς τη διάρκεια της καραντίνας της έλειψε ιδιαίτερα η ανθρώπινη επαφή, η designer του γαλλικού οίκου, αποφάσισε να παρουσιάσει μία πραγματική επίδειξη στο Παρίσι.

Οι αυστηρές γραμμές των ποδιών είχαν έναν ανεπαίσθητο φετίχ «αέρα» αλλά υποστηρίζονταν πιο ήρεμα από φορέματα, βασισμένα σε δίχτυ. Τα παλτό είχαν ενσωματωμένα κασκόλ, τα οποία θα μπορούσαν να τυλιχτούν γύρω από το λαιμό ή να δεθούν στο μπροστινό μέρος. Σχέδια με ανοιχτή πλάτη που θύμιζαν μαγιό, εμπνεύστηκαν από τις γυναικείες καμπύλες των Ελληνικών κεραμικών, θέμα που είχε επαναληφθεί σ’ ένα show, το οποίο δημιουργήθηκε σαν αντικατοπτρισμός των ερειπίων του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

hermes-2.jpg

Το δέρμα αποτέλεσε βασικό συστατικό των κομματιών τόσο σε outwears όσο και σε φούστες και φορέματα. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν ήταν κυρίως ουδέτερα, μαύρο, μπεζ και λευκό με μερικά σύνολα να έχουν πιο έντονο «χαρακτήρα» με μπλε και κόκκινες λεπτομέρειες.

hermes-3.jpg

Αυτά τα ρούχα πέρα από τη διαχρονικότητα που συνοδεύει τον οίκο εδώ και πολλά χρόνια, ήταν θελκτικά, σαγηνευτικά και βιώσιμα με έντονη σχεδιαστική αξία και ευφυΐα.

Andreas Kronthaler for Vibienne Westwood

vinienne-1.jpg

Για πρώτη φορά εδώ και 30 χρόνια, ο Andreas Kronthaler δεν παραβρέθηκε στο Παρίσι για την Εβδομάδα Μόδα. Φέτος επέλεξε να παρουσιάσει την καινούρια συλλογή μέσω μία κλήσης Zoom, από την έδρα της Vivienne Westwood, το West End. Μέλη της παρουσίασης ήταν η ίδια η Vivienne Westwood, η φίλη του οίκου, Sara Stockbridge, το μοντέλο Vita Leandra και ο Kronthaler.

Η κολεξιόν αποτελούνταν από περίπου 30 υφαντά, 10 πλεχτά και 10 jersey κομμάτια.

«Τα ρούχα μπορούν να έχουν μια ποιότητα που δεν βλέπετε στην αρχή. Κάποιοι πρέπει να ωριμάσουν και μερικές φορές πρέπει να είστε έτοιμοι να φορέσετε ένα συγκεκριμένο ένδυμα».

vinienne-2.jpg

Παντελόνια, μπλούζες με ρετρό μοτίβα και ένα tailored jacket που δημιουργήθηκε από λευκό cotton T-shirt jersey ταιριάζουν απόλυτα στην work from home εποχή. Φούτερ που βάφτηκαν με χρώμα λαχανικών για να αποκτήσουν ένα ζωντανό και όμορφο καφέ-γκρι είχαν μία έντονη, cozy αίσθηση σαν αυτή που νιώθουμε στο σπίτι μας. Όλα τα items της Westwood ήταν συνδυασμένα με κολιέ και glam shoes από τους Βρετανούς δημιουργούς υποδημάτων, Gina και Kronthaler. Ακόμα και τα πιο tailored κομμάτια φάνηκαν να μοιάζουν πιο casual στη φετινή συλλογή του οίκου.

Nina Ricci

nina-ricci-1.jpg

Σε μία εποχή που όλοι οι σχεδιαστές προσπαθούν να παρουσιάσουν φρέσκιες ιδέες για ρούχα που προστατεύουν, η γυναίκα της Nina Ricci θέλει απλώς να είναι λαμπερή και όμορφη.

Οι σχεδιαστές Lisi Herrebrugh και Rushemy Botter πέρασαν την περίοδο του κατ’ οίκων περιορισμού σ’ ένα χωριό στην Ολλανδία, κάνοντας μεγάλες βόλτες στη χώρα.

Για την ανοιξιάτικη κολεξιόν τους, το ζευγάρι εμπνεύστηκε από το μπουκάλι του καλύτερου αρώματος του οίκου, L’Air du Temps. Η Herrebrugh υπενθύμισε ότι η πρώτη κυκλοφορία του συγκεκριμένου αρώματος έγινε αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το στροβιλισμένο μπουκάλι του, που σχεδιάστηκε από τον René Lalique, έχει δύο περιστέρια, συμβολίζοντας την ειρήνη.

«Ήταν σαν ένα μήνυμα ελπίδας, αναζωογόνησης, θετικότητας που πιστεύαμε ότι ήταν εξαιρετικά όμορφο», είπε η ίδια.

nina-ricci-2.jpg

Οι δημιουργίες συνδύαζαν σπορ αναφορές με τον αυστηρό χαρακτήρα που θεωρείται πλέον η δική τους υπογραφή όσα χρόνια βρίσκονται στο fashion house.

Bodysuits και φορέματα, από ελαστικό ύφασμα που χρησιμοποιείται στα μαγιό ήταν συνδεδεμένα με αέρινες μεταξένιες λεπτομέρειες, ενώ οι μπλούζες είχαν πλεχτές λεπτομέρειες που έμοιαζαν με γραβάτες στο τελείωμα από τα μανίκια.

Η ζωηρή απόχρωση που υπάρχει στη συσκευασία του αρώματος, έδινα έμφαση στη χρωματική παλέτα που επιλέχθηκε. Μία όμορφη ισορροπία ουδέτερων, nudes αλλά και του πορτοκαλί και του κίτρινου.

Οι μεταξωτές δημιουργίες αγκάλιαζαν με υπέροχο τρόπο τις σιλουέτες των μοντέλων, ενώ το nude jacket χωρίς ώμους που αποκάλυπτε ένα λαμπερό κίτρινο γιλέκο ήταν σύνολο το οποίο ξεχώρισε.

Η φωτογραφία cover είναι του οίκου Hermès