fbpixel

Search icon
Search
Μπορεί ένα serum με βιταμίνη C να σας ερεθίσει το δέρμα;
FACE & BODY

Μπορεί ένα serum με βιταμίνη C να σας ερεθίσει το δέρμα;

Ο σωστός τρόπος για να χρησιμοποιήσετε το αγαπημένο συστατικό


Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν μπορεί να κάνει η βιταμίνη C. Τα οφέλη για το δέρμα σας είναι τεράστια. Το "μαγικό" αυτό αντιοξειδωτικό μπορεί να ελαφρύνει την υπερχρωματισμό, να μειώσει τις λεπτές γραμμές και να ενισχύσει τη συνολική λάμψη κάνοντας σας να αισθάνεστε σαν να ήπιατε, μόλις, ένα ποτήρι με φυσικό χυμό πορτοκάλι. Ωστόσο, με τα συστατικά που βάζετε στο δέρμα σας οφείλετε πάντα να είστε προσεκτικοί και να παρατηρείτε -σε κάθε περίπτωση- τις περιεκτικότητες. Για όσους έχετε ευαίσθητο, αντιδραστικό δέρμα, ορισμένες μορφές βιταμίνης C μπορεί να είναι εκπληκτικά ερεθιστικές, οδηγώντας σε ξηρότητα, απολέπιση και ερυθρότητα.

vitamin-c.jpg

Αλλά δεν πρέπει να απορρίπτετε τους ορούς ή τις ενυδατικές κρέμες βιταμίνης C αμέσως μετά από αυτή την ανάγνωση. Άλλωστε, τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως καταφέρνετε να συνδυάσετε τα προϊόντα και με τη δική σας, προσωπική, ρουτίνα ομορφιάς

Ποιος είναι ο λόγος πίσω από τον ερεθισμό

Σε όλα τα σκευάσματα υπάρχει η μαγική συμβολή της χημείας. Το pH του προϊόντος, το pH του προσώπου και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Η μορφή της βιταμίνης C που είναι πιο πιθανό να προκαλέσει ερεθισμό σε άτομα με ευαίσθητο δέρμα είναι το L-ασκορβικό οξύ. Αυτό συμβαίνει καθώς προκειμένου το L-AA να είναι σταθερό στο νερό, πρέπει να σχηματιστεί σε πολύ χαμηλό pH. Αυτό το εξαιρετικά όξινο pH προσφέρει μέγιστη σταθερότητα στη φόρμουλα, αλλά περιορισμένη συμβατότητα με το δέρμα. ενισχύοντας έτσι τις απολεπιστικές ιδιότητές του και εξασθενίζοντας τη λειτουργία φραγμού. Για αυτό πολλοί ευαίσθητοι τύποι δέρματος μπορεί να ξεφλουδίσουν, να κοκκινίσουν και να έχουν άλλες ανεπιθύμητες αντιδράσεις.

best-skin-tightening-creams-286484-1585702411021-main1200x1365uc.jpg

Είναι λίγο σαν μια μαθηματική εξίσωση: όσο πιο ισχυρή είναι η μορφή της βιταμίνης C, τόσο πιο έντονη γίνεται για τα άτομα με ευαίσθητο δέρμα. Άλλοι παράγοντες ή συστατικά που μπορεί να φαίνονται ευεργετικά στην αρχή μπορούν επίσης να ενισχύσουν το αρνητικό αποτέλεσμα. Ακόμη, αν υπάρχει ο συνδυασμός με άλλα οξέα, όπως το άλφα υδροξυ οξύ, το αποτέλεσμα μπορεί να επιδεινωθεί περισσότερο. 

Πως μπορείτε να το αποφύγετε

Αυτό ακούγεται απλό, αλλά η αλήθεια είναι πως στη βιασύνη σας για τέλεια αποτελέσματα μπορεί να μπείτε "γρήγορα" και να οδηγηθείτε σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Δεν είναι κακό να εισάγετε τη βιταμίνη C στη ρουτίνα σας, αλλά οφείλετε να την αντιμετωπίσετε σαν το ισχυρό συστατικό, που άλλωστε είναι. Είναι δυνατόν να ξεκινήσετε με χαμηλή συγκέντρωση και να την αυξήσετε στην πορεία. Η δερματολόγος και συνεργάτης της SkinCeuticals Dr. Kim Nichols συνιστά να ξεκινήσετε με έναν ορό που έχει χαμηλότερη συγκέντρωση βιταμίνης C, όπως το 10 τοις εκατό, και στη συνέχεια να αυξηθεί σε 15 έως 20 τοις εκατό ορό με την πάροδο του χρόνου καθώς το δέρμα σας συνηθίζει. Επιπλέον, κατά την εισαγωγή οποιουδήποτε νέου προϊόντος περιποίησης της επιδερμίδας στη ρουτίνα σας, είναι πάντα καλύτερο να ξεκινήσετε αργά είτε κάνοντας δοκιμές, είτε εφαρμόζοντας το δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα, στην αρχή.

Ο λόγος πίσω από το ερεθισμένο δέρμα

single-dose-skincare.jpg

Πρέπει πάντα να θυμάστε ότι δεν είναι απαραίτητο πως θα αντιμετωπίσετε προβλήματα. Τρεις πιθανοί λόγοι μπορεί να είναι ο αδύναμος φραγμός, η αδυναμία -για το δέρμα- να χειριστεί τις ακραίες μεταβολές του pH και τέλος η ύπαρξη κάποιων αλλεργιών. Για να ανακαλύψετε αν ισχύει κάτι από αυτά, μπορείτε φυσικά, να επισκεφθείτε το δερματολόγο σας και να περιορίσετε τις αιτίες του ερεθισμού. Προτού περάσετε σε οποιαδήποτε φόρμουλα θα δείτε ποιος τύπος λειτουργεί καλύτερα για το δικό σας δέρμα. 

Οι φυσικοί τρόποι για την ενίσχυση του οργανισμού με βιταμίνη C

Kakadu Plum: Ένα super-food από την Αυστραλία που περιέχει 100 φορές περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε.

Rose HipΟνομάζεται και καρπός αγριοτριανταφυλλιάς και είναι ένα συστατικό που χρησιμοποιείται στα πιο εξεζητημένα συμπληρώματα διατροφής.

Chili Pepper: Mια πράσινη chili πιπεριά περιέχει περίπου 109 mg βιταμίνης C.

Sweet Yellow PepperΗ περιεκτικότητα σε βιταμίνη C της γλυκιάς κίτρινης πιπεριάς αυξάνεται καθώς αυτή ωριμάζει. Αναλογιστείτε πως μόνο μισό φλιτζάνι -75 γραμμάρια- παρέχει 137 mg, που είναι διπλάσιο από το ποσό που βρίσκεται στις πράσινες πιπεριές.