fbpixel

Search icon
Search
Η νέα συλλογή επίπλων Gucci ερμηνεύει εικόνες του παρελθόντος μέσα από έναν σύγχρονο φακό
DESIGN NEWS

Η νέα συλλογή επίπλων Gucci ερμηνεύει εικόνες του παρελθόντος μέσα από έναν σύγχρονο φακό

Ο Sabato De Sarno παρουσίασε την πρώτη του furniture collection, Gucci Design Ancora, κυκλοφορώντας ξανά πέντε εμβληματικά κομμάτια του 20ού αιώνα


Όταν ο Sabato De Sarno διορίστηκε δημιουργικός διευθυντής του Gucci την περασμένη χρονιά, ήθελε το πρώτο του runway να πραγματοποιηθεί στους ιστορικούς πλακόστρωτους δρόμους της συνοικίας Brera του Μιλάνου. Αυτές οι σκέψεις ματαιώθηκαν όταν μια φρικτή καταιγίδα ανάγκασε το show να γίνει σε εσωτερικό χώρο, αλλά ο De Sarno δεν σταμάτησε ποτέ να αναδεικνύει το πάθος του για την πόλη της καρδιάς του και τη διαχρονικότητα του ιταλικού στιλ. Αυτό το συναίσθημα επιβεβαιώθηκε, όταν τον Απρίλιο στην Salone De Mobile, ανακοινώθηκε ότι ο De Sarno θα λανσάρει την πρώτη του συλλογή επίπλων για το brand.

gucci-Fwuxf.jpg

Ωστόσο, οDe Sarno, μαζί με την επιμελήτρια του έργου, Michela Pelizzari, ιδρύτρια του δημιουργικού γραφείου PS, δεν θα δημιουργούσαν μια συλλογή από το μηδέν. Αντ' αυτού, αποφάσισαν να επανεκδώσουν πέντε κομμάτια του 20ού αιώνα από σχεδιαστές των οποίων το έργο βοήθησε να γίνει το Μιλάνο η πρωτεύουσα του design που θεωρείται σήμερα. «Έχω ανακαλύψει, παρατηρήσει και συλλέξει αμέτρητα κομμάτια διακόσμησης. Έχω εξερευνήσει τις ιστορίες τους.», λέει ο ίδιος στο Wallpaper. Η συλλογή, που παρουσιάστηκε στην κεντρική boutique της Gucci στη Via Montenapoleone, περιελάμβανε πέντε εμβληματικά items των Nanda Vigo, Gae Aulenti, Piero Castiglioni, Mario Bellini, Tobia Scarpa και Piero Portaluppi.

imagen-2024-04-17-091549981-1024x469.jpg

Σύμφωνα με την Pelizzari, η επιλογή αυτών των σχεδιαστών ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τις πρώιμες εξερευνήσεις του De Sarno στο αρχείο Gucci. Ωστόσο, η εύρεση της σωστής ισορροπίας των προϊόντων ήταν μια πρόκληση. Οι De Sarno και Pelizzari ήθελαν να συμπεριλάβουν κομμάτια που έπαιζαν σημαντικό ρόλο στον κανόνα του ιταλικού σχεδιασμού του 20ού αιώνα, αλλά δεν είχαν γίνει ακόμη δημοφιλή στο σύγχρονο τοπίο. «Ήταν σημαντικό να επιλέξουμε αντικείμενα που ήταν εμβληματικά, αλλά όχι σούπερ διάσημα», λέει η Pelizzari. Όπως είναι φυσικό, ο Gucci επιθυμεί να διατηρήσει την exclusive αύρα και στη συλλογή των επίπλων του. Έτσι, καθένα από αυτά θα κατασκευάζεται custom-made και θα είναι διαθέσιμο στον website του οίκου μόνο για έναν χρόνο πριν αποσυρθεί.

33-jdCMn.jpg
gucci-aqU4H.jpg

Η συλλογή περιλαμβάνει τη μίνι ντουλάπα "Storet" του Vigo, που σχεδιάστηκε το 1994 και επανεκδόθηκε από την Acerbis το 2020. «Θέλαμε κάτι σέξι, με γυναικεία άποψη», λέει η Pelizzari για το ευφυές αντικείμενο με τις καμπύλες. Το επιτραπέζιο φωτιστικό "Parola", σχεδιασμένο από τους Aulenti και Castiglioni για τη FontanaArte, ένα παραπλανητικά απλό σχέδιο που ενσωματώνει τρία διαφορετικά είδη γυαλιού. Έναν καναπέ της δεκαετίας του '70 από τον Bellini, τη μιλανέζικη ιδιοφυΐα πίσω από τον καναπέ "Camaleonda" της B&B Italia και τον πιο πρόσφατα επανακυκλοφορούμενο "Le Bambole" του '72. Το σπονδυλωτό "Le Mura", που επανακυκλοφόρησε από την Tacchini το 2022, σε σχήμα κιβωτίου που μπορεί να διαμορφωθεί ως καναπές, ξαπλώστρα ή ανάκλιντρο. Οι Pelizzari και De Sarno ήθελαν επίσης να συμπεριλάβουν μικρότερα, επιτραπέζια αντικείμενα, καταλήγοντας στο βάζο "Opachi" της Venini από τον Carlo Scarpa. Από τις πέντε δημιουργίες, η μόνη εντελώς πρωτότυπη είναι το χαλί "Clessidra" των CC-Tapis και το Portaluppi Pattern Project.

3-ThSZZ.jpg

Το χρώμα είναι ένα από τα πιο αναπόσπαστα στοιχεία της συλλογής. Το βαθύ μπορντό που ο De Sarno ονόμασε "Rosso Ancora" - το οποίο εμφανίστηκε με τη μορφή μίνι φορεμάτων και δερμάτινων τσαντών στην πασαρέλα του, καθώς και σε ό,τι έχει κυκλοφορήσει έκτοτε το brand - αντιπροσωπεύει το κυριολεκτικό fil rouge που διατρέχει όλη την collection. «Το Gucci Design Ancora ξεκινά ακριβώς από αυτά τα κλασικά κομμάτια που έδωσαν μορφή και προσωπικότητα στην έννοια του ιταλικού design, που σήμερα είναι τόσο αναγνωρίσιμο και αγαπητό σε όλο τον κόσμο», υποστηρίζει ο De Sarno.