fbpixel

Search icon
Search
H γαλλίδα κοσμοπολίτισσα, Josephine Verine ανοίγει τις πύλες της μοναδικής κατοικίας της στην ορεινή Νικήτη της Χαλκιδικής
MAGAZINE

H γαλλίδα κοσμοπολίτισσα, Josephine Verine ανοίγει τις πύλες της μοναδικής κατοικίας της στην ορεινή Νικήτη της Χαλκιδικής

Δίνοντας μαθήματα αισθητικής à la française


Θα το χαρακτήριζα ως ένα από τα ωραιότερα σπίτια που έχω δει ποτέ. Και δεν έχω δει λίγα… Το επισκέφτηκα μια ηλιόλουστη μέρα στο τέλος του καλοκαιριού, με το έντονο φως να «εισβάλλει» προκλητικά στο εσωτερικό του μέσα από τα γαλάζια παραθυρόφυλλα και να αποκαλύπτει μία μία όλες τις θαυμαστές και τόσο όμορφα επιμελημένες γωνιές του. Όταν συναντάς βέβαια την κομψή ιδιοκτήτριά του, αντιλαμβάνεσαι πώς και γιατί είναι όλα τόσο άψογα διαλεγμένα και τοποθετημένα.

Η Josephine αγαπάει την Ελλάδα σαν πατρίδα της, γι’ αυτό και διάλεξε αυτήν τη μικρή γωνιά της Γης, αν και κοσμογυρισμένη, για να εγκαταστήσει το εξοχικό καταφύγιό της μαζί με τον αγαπημένο της σύζυγο. Είναι εδώ που επιστρέφει σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο το καλοκαίρι, και όσο γίνεται συχνότερα τον υπόλοιπο χρόνο, ανάμεσα στα απαιτητικά επαγγελματικά της ταξίδια σε όλη την υφήλιο.

j-73-pp-1.jpg

Αν και μεγάλωσε στο Μόναχο, από μικρό παιδί αγαπούσε τη μουσική από ξένους πολιτισμούς, ενώ το Παρίσι την έκανε πάντα να ονειρεύεται. Εκεί, αποφάσισε να σπουδάσει μόδα, με σκοπό να ξεκινήσει μια σημαντική καριέρα. Βρέθηκε, λοιπόν, ως ασκούμενη στον οίκο Louis Vuitton, στο Τμήμα Σχεδιασμού, μετά πέρασε στο Product Marketing και αργότερα στις Δημόσιες Σχέσεις. Έμεινε 10 χρόνια εκεί, μέχρι που αποφάσισε να εξερευνήσει για λίγο και τον κόσμο των καλλυντικών με τον Giorgio Armani. Στη συνέχεια, επέστρεψε στη μόδα, χαρίζοντας το όραμα και τις γνώσεις της σε διάφορα fashion houses, όπως τα Celine, Dior, Chanel κ.λπ. Έπειτα από μια σημαντική θητεία στον Dior ως Global Client Marketing Director, σήμερα έχει γυρίσει στη Louis Vuitton σε μια θέση που δημιουργήθηκε ειδικά γι’ αυτήν, της Senior Vice President of Lifestyle & Hospitality. Όλα αυτά τα χρόνια, τα πανεπιστήμια της μόδας ήταν πάντα το αποκούμπι της επαγγελματικής της ζωής, ενώ δημιούργησε και οικογένεια, αποκτώντας τρία υπέροχα αγόρια.

Μετά από πολλά χρόνια διακοπών στην Ισπανία, γύρω στα 40 της, έψαχνε για έναν νέο «παράδεισο ανάπαυλας» ώστε να εγκατασταθεί με τα παιδιά της, και, επισκεπτόμενη διάφορα ελληνικά νησιά και την Πελοπόννησο, έβαλε στόχο να αγοράσει ένα σπίτι στην Ελλάδα. Αυτήν ακριβώς την περίοδο της ζωής της ήταν που γνώρισε σ’ ένα αεροπλάνο από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι τον νέο της σύντροφο, ο οποίος ζούσε ήδη μεταξύ Χαλκιδικής και Παρισιού. Σήμερα, 10 χρόνια μετά, η καρδιά και το σπίτι της βρίσκονται στη χώρα μας.

j-8.jpg

Η κατοικία τους, λοιπόν, κατασκευάστηκε εξαρχής πάνω στα ερείπια ενός προϋπάρχοντος κτίσματος, στο οποίο χρησιμοποιήθηκε κατά βάση η τοπική πέτρα που έχει επενδύσει και όλο τον διατηρητέο οικισμό, ενώ προστέθηκε εσωτερικά ένας ισχυρός μεταλλικός σκελετός στήριξης που δημιουργεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μια σειρά από ιδιαίτερα υλικά «ντύνουν» τους χώρους, όπου, εκτός της πέτρας, χρησιμοποιήθηκαν κατά βάση ελληνικά μάρμαρα σε μια χρωματική γκάμα εμπνευσμένη από τον ζεστό κιτρινωπό τόνο που έχει το χρώμα του μελιού. Το μεσαίο επίπεδο, όπου βρίσκεται η κύρια είσοδος του σπιτιού, φιλοξενεί το βασικό καθιστικό με έναν άνετο καναπέ, δύο ξύλινες πολυθρόνες Hans J. Wegner και το πιάνο, αλλά και έναν αυτόνομο ξενώνα. Σκέτα πατήματα, ντυμένα με τσιμεντοκονία και πακτωμένα στον τοίχο, εκτελούν χρέη σκάλας και οδηγούν στο κάτω επίπεδο και στον όροφο όπου βρίσκεται το master bedroom με το δικό του dressing room και μπάνιο με προσανατολισμό στο καταπράσινο βουνό.

j-74-pp.jpg

Στο ισόγειο, η τεράστια κουζίνα σε σκούρο μέταλλο εκτείνεται κατά μήκος του χώρου μαζί με μια νησίδα που εξελίσσεται σε μια επίσης μακρόστενη τραπεζαρία από λευκό μάρμαρο. Μαζί με τον διπλανό ολόλευκο χώρο του γραφείου, περιβάλλουν την κλειστή καταπράσινη αυλή, που θυμίζει ιαπωνικό κήπο. Η ίδια η Josephine Verine μας μίλησε εκτενέστερα για τις επιλογές της.

j-148-copy.jpg

Ο κήπος... θέλαμε να είναι ζεν, προσιτός και εύκολος. Στη Σιθωνία, άλλωστε, είναι τόσο όμορφη η φύση γύρω μας, που δε χρειαζόμασταν κήπο. Με πολύ μινιμαλιστικό τρόπο, επιλέξαμε τα 2-3 trademarks της Ελλάδας: ελιά, λεμονιά και δεντρολίβανο.

Τα χρώματα… οι τοίχοι, τα υφάσματα, οι αποχρώσεις του γυαλιού Tiffany και το ξύλο, θυμίζουν το μέλι της Χαλκιδικής που συνδυάζεται υπέροχα με το πράσινο των πανέμορφων δασών και των ελαιώνων της Σιθωνίας, όπως και με τις αποχρώσεις του μπλε της θάλασσας. Τα χρώματα της Βόρειας Ελλάδας είναι τόσο διαφορετικά από των νησιών. Ήθελα να ενισχύσω αυτήν την αντίθεση και να δώσω τα εύσημα σε όλα αυτά τα όμορφα ορεινά πετρόχτιστα χωριά.

Υπάρχει ένα δημιουργικό mix & match σε κάθε γωνιά... Μου αρέσει η τραχύτητα των τοίχων, τα μινιμαλιστικά τσιμεντένια πατώματα και τα μπάνια σε συνδυασμό με πολύ εκλεπτυσμένα εύθραυστα vintage κομμάτια και σύγχρονα έργα Τέχνης, απαλά βελούδα, φίνα λινά και ξύλο. Όλα έχουν να κάνουν με την αντίθεση, τις διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς, που δημιουργούν χαρακτήρα και ψυχή.

Οι αντίκες... έχουν ψυχή, έζησαν σε άλλες οικογένειες, έζησαν με ανθρώπους. Έχουν θετικά vibes και δίνουν ζεστασιά. Αντίθετα, όταν αγοράζεις κάτι ολοκαίνουριο, μοιάζει με εκθεσιακό χώρο όπου το τοποθετείς.

j-122-copy.jpg

Αντικείμενα που με κάνουν να νιώθω οικεία... είναι οι πορσελάνες μου από τον αρραβώνα της γιαγιάς μου. Γαλανόλευκες σαν τη σημαία και τον ουρανό της Ελλάδας.

Ως αγαπημένη γωνιά... ξεχωρίζω τον άνετο καναπέ, όπου ακούω τον άντρα μου να παίζει πιάνο.

Το καλύτερο χαρακτηριστικό του σπιτιού... είναι ότι το αισθάνεσαι προστατευτικό και δυνατό με αυτούς τους χοντρούς τοίχους που υπάρχουν εδώ και περισσότερα από εκατό έτη, οι οποίοι ήταν ενισχυμένοι με τεράστιες συμπαγείς μεταλλικές δοκούς.

Το dream project για μένα… είναι η δημιουργία ενός ξενοδοχείου στη Σιθωνία.

Στο debate “Decor vs Fashion”, θα πω ότι... το decor αποτελεί τη μακροχρόνια αισθητική, που σε συντροφεύει σε όλη σου τη ζωή, όπως κι ένα σπίτι. Η μόδα είναι μια εποχιακή διασκέδαση, τόσο διαφορετική.

Η νέα μου θέση στη Louis Vuitton έχει να κάνει… με τη δημιουργία ενός νέου πυλώνα γύρω από τη φιλοξενία, τα τρόφιμα και τα ποτά. Βασίζεται στον τρόπο ζωής, σε όλα τα στοιχεία που μας κάνουν να συνδεόμαστε ως άνθρωποι και να ζούμε υπέροχες στιγμές μαζί. Είναι εκπληκτικό να μπορείς να δημιουργείς πάνω σε αυτό το κομμάτι για ένα brand όπως η Louis Vuitton.

Ανακαλύψτε περισσότερες φωτογραφίες στην gallery! 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ELIAS JOIDOS

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOWΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023