Οι δύο δανοί αρχιτέκτονες διακρίνονται για τη minimal αισθητική τους και την εµµονή τους µε τους άνετους λευκούς χώρους όπου σηµαντικό ρόλο παίζουν οι αρχιτεκτονικοί όγκοι, το φως και το σύγχρονο design. Έτσι, στην προσπάθειά τους να δώσουν νέα πνοή στο παλιό σπίτι, γκρέµισαν όλους τους εσωτερικούς τοίχους του ισογείου και διατήρησαν µόνο τη σκάλα που οδηγεί στον όροφο. Αυτό έδωσε την ανάσα που χρειαζόταν η υπέροχη παλιά σκάλα για να αναδειχθεί µε τον καλύτερο τρόπο, ενώ κάποιοι ελάχιστοι τοίχοι κατασκευάστηκαν γύρω από την παλιά καµινάδα, ώστε να δηµιουργηθεί ο απαιτούµενος χώρος για να κρυφτεί το ψυγείο και τµηµατικά να αποµονωθεί κάπως η κουζίνα σε σχέση µε τον υπόλοιπο χώρο του καθιστικού. Έτσι, υπάρχει µία σύνδεση ανάµεσα στο καθιστικό και την κουζίνα, η οποία, όµως, δε γίνεται ιδιαίτερα διακριτή, αφού κατασκευάστηκε όσο γίνεται πιο «αθόρυβη», χωρίς έντονες διαφοροποιήσεις από τον υπόλοιπο χώρο. Ένας µακρόστενος πάγκος εργασίας από corian φτάνει από τη µία άκρη µέχρι την άλλη, κάνοντας το χώρο να φαίνεται πολύ µεγαλύτερος απ’ όσο είναι. Αυτή η γραµµή εντείνεται από ένα παλιό ξύλινο δοκάρι που διατηρήθηκε στην οροφή, όπου τοποθετήθηκε µια συνεχόµενη σειρά από µικρές λάµπες-γλόµπους, οι οποίοι παρέχουν τον ιδανικό φωτισµό για τον εργασιακό χώρο, ενώ κάποια ακόµη spotlights στην οροφή -λευκά και διακριτικά εξωτερικά και χρυσά στο εσωτερικό τους- λειτουργούν αθροιστικά, χαρίζοντας ζεστό φως και κάποιες µικρές δόσεις πολυτέλειας. Στον όροφο, δηµιουργήθηκε ένας ακόµη ενιαίος χώρος που φιλοξενεί το άνετο master bedroom του σπιτιού.
Αµέσως µετά την είσοδο του σπιτιού µε τη µεγάλη γιαπωνέζικη πέτρα, βρίσκεται κανείς σε µια γυάλινη καταπακτή, πάνω από το -τουλάχιστον 100 ετών- κελάρι. Το συγκεκριµένο σηµείο επιλέχτηκε να είναι ορατό ώστε να τονιστεί η κάθετη διάταξη του σπιτιού και να δοθεί έµφαση στο χώρο που διατηρούνται και αποθηκεύονται τα κρασιά. Το παλιό κελάρι διατηρήθηκε όπως ακριβώς ήταν σε ρουστίκ ύφος, ως επιλογή του ιδιοκτήτη, ενώ τη νύχτα φωτισµένο θυµίζει αρχαιολογικό χώρο. Το φως που έρχεται από το κελάρι λειτουργεί συµπληρωµατικά στον ατµοσφαιρικό φωτισµό του χώρου, ενώ το τζάµι τοποθετήθηκε σε µαύρο σιδερένιο πλαίσιο µε υδραυλικό σύστηµα ώστε να είναι εύκολο στη χρήση παρά το βάρος του. Όλα τα δάπεδα, οι τοίχοι και οι οροφές σε ολόκληρο το σπίτι χρωµατίστηκαν ολόλευκα, για να υπάρχει οπτικά µια οµοιοµορφία, να αντανακλάται το φως και να υπάρχει η αίσθηση ενός µεγαλύτερου χώρου.
About
H Norm Architects απαρτίζεται από τους Jonas Bjerre-Poulsen και Kasper Ronn, απόφοιτοι της Royal Danish Academy of Fine Arts. Ιδρύθηκε το 2008 σαν ένα design studio προσανατολισµένο στην αρχιτεκτονική κατοικίας, commercial interiors και industrial design. Βασισµένοι στο παραδοσιακό σκανδιναβικό design, οι δύο designers εµπνέονται από το βόρειο σκηνικό, χρησιµοποιούν φυσικά υλικά και προσδίδουν µεγάλη διάρκεια σε ό,τι σχεδιάζουν. Με απλό αφαιρετικό σχεδιασµό, δίνουν ιδιαίτερη σηµασία στη λεπτοµέρεια, την κατασκευή και την αισθητική απλότητα που υπάρχει στα αντικείµενα, τα οποία έχουν άρρηκτη σχέση µε τη φύση. Σύµφωνα µε τους Norm «το καλό deisgn καλύπτει πραγµατικές ανάγκες και ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις». Μια κλασική αναγνωρίσιµη φόρµα µ’ ένα νέο αισθητικό στοιχείο κάνει τη διαφορά. Λειτουργικότητα και αισθητική µαζί συνήθως µε έξτρα διαχρονικότητα και ψυχή. www.normcph.com
ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΛΕΙ∆ΑΡΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ JONAS BJERRE-POULSEN