fbpixel

Search icon
Search
To ολοκαίνουριο αεροδρόμιο του Πεκίνου είναι πέρα από κάθε φαντασία
DESIGN NEWS

To ολοκαίνουριο αεροδρόμιο του Πεκίνου είναι πέρα από κάθε φαντασία

Με την υπογραφή της ομάδας Zaha Hadid Architects


Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Daxing του Πεκίνου άνοιξε μόλις στην ομώνυμη περιοχή και βρίσκεται 46 χλμ. νότια από το κέντρο της πόλης (20 λεπτά με το τρένο), με στόχο να μετριάσει τη συμφόρηση στον ήδη υπάρχοντα αερολιμένα της πρωτεύουσας.

5c3bf6d5a3106c65fff51d87.jpeg
Άποψη του αεροδρομίου από ψηλά

Με την αρχιτεκτονική υπογραφή του γραφείου Zaha Hadid Architects είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει τελευταία. Αρχικά, σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί 45 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ αναμένεται να φιλοξενήσει έως και 72 εκατομμύρια ταξιδιώτες τον χρόνο μέχρι το 2025. O τερματικός σταθμός των 700.000m2 περιλαμβάνει ένα μεταφορικό κέντρο 80.000m2 που προσφέρει άμεσες συνδέσεις με το Πεκίνο, το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας και τις τοπικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες.

190918142914-beijing-daxing-skylight.jpg
Γλυπτικές φόρμες στηρίζουν την οροφή και καθοδηγούν τους επισκέπτες

Αντικατοπτρίζοντας τις αρχές της παραδοσιακής κινεζικής αρχιτεκτονικής -κατά την οποία όλοι οι χώροι οργανώνονται γύρω από μια κεντρική αυλή- ο σχεδιασμός του αεροδρομίου οδηγεί όλους τους επιβάτες απρόσκοπτα μέσα από τις αντίστοιχες ζώνες αναχώρησης, άφιξης ή μεταφοράς προς τη μεγάλη αυλή στο κέντρο του -έναν πολυεπίπεδο χώρο συνάντησης στην καρδιά του τερματικού.

Έξι ρέουσες γλυπτικές μορφές ξεκινούν μέσα στη θολωτή οροφή και φτάνουν στο έδαφος, για να στηρίξουν τη δομή και να φέρουν φυσικό φως στο εσωτερικό του, κατευθύνοντας όλους τους επιβάτες προς την κεντρική αυλή. Το φυσικό φως εισέρχεται επίσης στο τερματικό μέσω ενός δικτύου γραμμικών φεγγιτών που παρέχουν ένα διαισθητικό σύστημα πλοήγησης σε όλο το κτίριο, οδηγώντας τους επιβάτες προς και από τις πύλες αναχώρησης. Δομικά διαστήματα μέχρι 100m δημιουργούν γενναιόδωρους δημόσιους χώρους του τερματικού σταθμού και επιτρέπουν τον υψηλότερο βαθμό ευελιξίας για οποιαδήποτε μελλοντική αναδιάρθρωση.

19-zha-beijing-daxing-int-airport-hufton-crow.jpg
Μια σειρά από γεωμετρικά ανοίγματα στην οροφή επιτρέπουν την είσοδο του φυσικού φωτός

Ο συμπαγής ακτινικός σχεδιασμός επιτρέπει τη στάθμευση του μέγιστου αριθμού αεροσκαφών απευθείας στο τερματικό με ελάχιστες αποστάσεις από το κέντρο του κτιρίου, παρέχοντας εξαιρετική ευκολία στους επιβάτες και ευελιξία στις λειτουργίες. 79 πύλες με αεροσκάφη συνδέονται απευθείας με το αεροδρόμιο, το οποίο μπορεί να εξυπηρετεί τους επιβάτες έως και έξι πλήρων αεροσκαφών ταυτόχρονα.

zaha-hadid-architects-beijing-daxing-international-airport-architonic-13-zha-beijing-daxing-int-airport-hufton-crow-06-arcit18.jpg
Τα μεγέθη είναι πραγματικά εντυπωσιακά

Πέντε πύλες λειτουργούν ακτινωτά από το κεντρικό χώρο, όπου βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, επιτρέποντάς τους να περπατούν σχετικά μικρές αποστάσεις, χωρίς να χρειάζονται αυτοματοποιημένα τρένα. Ως αποτέλεσμα, ο συμπαγής σχεδιασμός ελαχιστοποιεί τις αποστάσεις μεταξύ check-in και πύλης, καθώς και τις συνδέσεις μεταξύ πυλών. Αυτή η ακτινική διαμόρφωση εξασφαλίζει την πρόσβαση στην πλειονότητα των θυρών επιβίβασης σε χρόνο περπατήματος μικρότερο από 8 λεπτά.

1561911485blobid0-1.jpg
O ενιαίος κεντρικός χώρος διανέμει τους διερχόμενους τον καθένα στον προορισμό του

Ο αερολιμένας εφαρμόζει επίσης σύστημα συλλογής όμβριων υδάτων και σύστημα διαχείρισης των υδάτων, που χρησιμοποιεί τη φυσική αποθήκευση, τη φυσική διείσδυση και τον φυσικό καθαρισμό μέχρι 2,8 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού, τα οποία διοχετεύονται στους γύρω υγροβιότοπους, λίμνες και ρυάκια για την αποτροπή των πλημμυρών και την αντιμετώπιση της ξηρασίας του καλοκαιριού.

beijing-airport-2019.jpg
Όψη του mega αεροδρομίου Beijing Daxing