Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Daxing του Πεκίνου άνοιξε μόλις στην ομώνυμη περιοχή και βρίσκεται 46 χλμ. νότια από το κέντρο της πόλης (20 λεπτά με το τρένο), με στόχο να μετριάσει τη συμφόρηση στον ήδη υπάρχοντα αερολιμένα της πρωτεύουσας.
Με την αρχιτεκτονική υπογραφή του γραφείου Zaha Hadid Architects είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει τελευταία. Αρχικά, σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί 45 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ αναμένεται να φιλοξενήσει έως και 72 εκατομμύρια ταξιδιώτες τον χρόνο μέχρι το 2025. O τερματικός σταθμός των 700.000m2 περιλαμβάνει ένα μεταφορικό κέντρο 80.000m2 που προσφέρει άμεσες συνδέσεις με το Πεκίνο, το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας και τις τοπικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Αντικατοπτρίζοντας τις αρχές της παραδοσιακής κινεζικής αρχιτεκτονικής -κατά την οποία όλοι οι χώροι οργανώνονται γύρω από μια κεντρική αυλή- ο σχεδιασμός του αεροδρομίου οδηγεί όλους τους επιβάτες απρόσκοπτα μέσα από τις αντίστοιχες ζώνες αναχώρησης, άφιξης ή μεταφοράς προς τη μεγάλη αυλή στο κέντρο του -έναν πολυεπίπεδο χώρο συνάντησης στην καρδιά του τερματικού.
Έξι ρέουσες γλυπτικές μορφές ξεκινούν μέσα στη θολωτή οροφή και φτάνουν στο έδαφος, για να στηρίξουν τη δομή και να φέρουν φυσικό φως στο εσωτερικό του, κατευθύνοντας όλους τους επιβάτες προς την κεντρική αυλή. Το φυσικό φως εισέρχεται επίσης στο τερματικό μέσω ενός δικτύου γραμμικών φεγγιτών που παρέχουν ένα διαισθητικό σύστημα πλοήγησης σε όλο το κτίριο, οδηγώντας τους επιβάτες προς και από τις πύλες αναχώρησης. Δομικά διαστήματα μέχρι 100m δημιουργούν γενναιόδωρους δημόσιους χώρους του τερματικού σταθμού και επιτρέπουν τον υψηλότερο βαθμό ευελιξίας για οποιαδήποτε μελλοντική αναδιάρθρωση.
Ο συμπαγής ακτινικός σχεδιασμός επιτρέπει τη στάθμευση του μέγιστου αριθμού αεροσκαφών απευθείας στο τερματικό με ελάχιστες αποστάσεις από το κέντρο του κτιρίου, παρέχοντας εξαιρετική ευκολία στους επιβάτες και ευελιξία στις λειτουργίες. 79 πύλες με αεροσκάφη συνδέονται απευθείας με το αεροδρόμιο, το οποίο μπορεί να εξυπηρετεί τους επιβάτες έως και έξι πλήρων αεροσκαφών ταυτόχρονα.
Πέντε πύλες λειτουργούν ακτινωτά από το κεντρικό χώρο, όπου βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, επιτρέποντάς τους να περπατούν σχετικά μικρές αποστάσεις, χωρίς να χρειάζονται αυτοματοποιημένα τρένα. Ως αποτέλεσμα, ο συμπαγής σχεδιασμός ελαχιστοποιεί τις αποστάσεις μεταξύ check-in και πύλης, καθώς και τις συνδέσεις μεταξύ πυλών. Αυτή η ακτινική διαμόρφωση εξασφαλίζει την πρόσβαση στην πλειονότητα των θυρών επιβίβασης σε χρόνο περπατήματος μικρότερο από 8 λεπτά.
Ο αερολιμένας εφαρμόζει επίσης σύστημα συλλογής όμβριων υδάτων και σύστημα διαχείρισης των υδάτων, που χρησιμοποιεί τη φυσική αποθήκευση, τη φυσική διείσδυση και τον φυσικό καθαρισμό μέχρι 2,8 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού, τα οποία διοχετεύονται στους γύρω υγροβιότοπους, λίμνες και ρυάκια για την αποτροπή των πλημμυρών και την αντιμετώπιση της ξηρασίας του καλοκαιριού.