fbpixel

Search icon
Search
Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Demna Gvasalia στο Μιλάνο εγκαινίασε μία νέα εποχή για τον οίκο Gucci
TRENDS & CATWALKS

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Demna Gvasalia στο Μιλάνο εγκαινίασε μία νέα εποχή για τον οίκο Gucci

Ο σχεδιαστής άντλησε φανερά έμπνευση από την Tom Ford εποχή χωρίς να χάσει στο ελάχιστον την δημιουργική του ταυτότητα


Και κάπως έτσι ξεκινά η πιο πολυαναμενόμενη σεζόν των τελευταίων χρόνων για τον κόσμο της μόδας: η περίοδος των μεγάλων ντεμπούτων και των νέων εποχών. Τέσσερις νέοι καλλιτεχνικοί διευθυντές θα παρουσιαστούν μόνο στο Μιλάνο, ωστόσο ο πρώτος, που δεν ήταν άλλο από τον Demna για τον Gucci δεν είχε την κλασική μορφή μιας πασαρέλας. Για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026, ο σχεδιαστής επέλεξε να αποκαλύψει το όραμά του μέσα από μια ταινία, εγκαινιάζοντας το νέο κεφάλαιο του maison που μόλις ανέλαβε με μια πρεμιέρα στη La Borsa, το ιστορικό χρηματιστήριο του Μιλάνου.

at-gucci-premiered-the-short-film-the-tiger-in-milanwritten-and-directed-by-oscar-winner-spik-2.jpg

Έξω από τον χώρο, τα μοντέλα έκαναν την εμφάνισή του σαν σταρ του σινεμά, με τα φλας των φωτογράφων να αστράφτουν και του ανθρώπου ασφαλείας γύρω από το venue να προσπαθούν να συγκρατούν τα πλήθη. Στο εσωτερικό, οι νεοκλασικές αίθουσες θύμιζαν κινηματογραφικό σκηνικό, με τον Demna να εμφανίζεται ήρεμος, σε μια στάση που παρέπεμπε περισσότερο σε auteur που παίρνει τη θέση του στη σκοτεινή αίθουσα παρά σε σχεδιαστή που παρουσιάζει ένα ντεμπούτο υπό πίεση.

Δύο μέρες νωρίτερα, ο σχεδιαστής είχε ήδη αφήσει το πρώτο του στίγμα με την παρουσίαση της κάψουλας Gucci: La Famiglia, φωτογραφημένης από την Catherine Opie —την οποία ο ίδιος αποκαλεί «Ρέμπραντ της εποχής μας». Η συλλογή των 38 εμφανίσεων λειτούργησε ως εισαγωγή για την ταινία The Tiger, διάρκειας μισής ώρας, σε σκηνοθεσία των Spike Jonze και Halina Reijn. Η Demi Moore πρωταγωνιστεί ως Barbara Gucci, μια εκθαμβωτική αλλά και απρόβλεπτη μητριάρχισσα που προσπαθεί να διαχειριστεί την παρακμιακή κατάρρευση της οικογένειάς της.

Η ταινία είχε διπλό χαρακτήρα. Από τη μία λειτούργησε ως θέαμα και από την άλλη, ως μανιφέστο. Ο Ed Harris εμφανίστηκε σε έναν καυστικό ρόλο ως δημοσιογράφος του Vanity Fair, ο Edward Norton κινήθηκε μέσα σε μια σουρεαλιστική ψευδαίσθηση, η Keke Palmer κυριάρχησε στην οθόνη, ενώ η Kendall Jenner και η Alex Consani έκαναν σύντομα, αλλά πολυσυζητημένα cameos. Μάλιστα, η Consani χάρισε ήδη μια ατάκα που έγινε viral: "rich bitch". Το φιλμ αποτέλεσε ένα απρόσμενο μείγμα οικογενειακού δράματος, μόδας και πολιτισμικού σχολίου, που θύμιζε περισσότερο κινηματογραφικό πραξικόπημα παρά παρουσίαση συλλογής.

Η ίδια η συλλογή ήταν μια προσεκτικά μελετημένη αναδιαμόρφωση των κωδίκων του Gucci. Τα εμβληματικά ταξιδιωτικά μπαούλα με το μονόγραμμα θύμιζαν τις απαρχές του οίκου, οι μπαμπού λαβές και η πράσινο-κόκκινη ρίγα πήραν αρχιτεκτονική διάσταση, ενώ μέσα στις σιλουέτες μπορούσε κανείς να διακρίνει φευγαλέα αναφορές στους Tom Ford, Alessandro Michele και Frida Giannini. Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν αδιαμφισβήτητα Demna, δηλαδή ήταν γλυπτικό, χιουμοριστικό, αυτοσαρκαστικό. Τα ρούχα ήταν πιο ελαφριά, πιο αστικά, πιο τολμηρά και παιχνιδιάρικα.

Στο κόκκινο χαλί, η Serena Williams εμφανίστηκε με το Look 27 —ένα διάφανο μακρυμάνικο φόρεμα με μονογραμμένο εσωτερικό ύφασμα και ουρά γοργόνας. Η Gwyneth Paltrow έκανε το δικό της ντεμπούτο στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου με το Look 4, ένα σετ φούστας με μονόγραμμα, σατέν μπλούζα και μπότες. Η Demi Moore έκλεψε τις εντυπώσεις με το Look 37, ένα φόρεμα σε «καμένο» πορτοκαλί με κρύσταλλα και λουλούδια, ενώ η Lila Moss φόρεσε το Look 18, μια μίνι croc-embossed φούστα με μαύρο ζιβάγκο και μπότες —μια παιχνιδιάρικη αναφορά στον μινιμαλισμό της μητέρας της τη δεκαετία των '90s.

mainimagepush2-1.jpg

Όσο για το ίδιο το The Tiger, η ιστορία επικεντρώνεται στη Barbara Gucci, που συγκεντρώνει τα παιδιά της και έναν ιδιαίτερο καλεσμένο για να γιορτάσει τα γενέθλιά της. Κάτω από την αψεγάδιαστη επιφάνεια, προσπαθεί να διατηρήσει τη φήμη της εταιρείας, να εντυπωσιάσει τον επίτιμο καλεσμένο, να είναι μητέρα και να ελέγξει κάθε λεπτομέρεια. Όμως, όταν η βραδιά παίρνει μια απρόσμενη τροπή, η προσεκτικά χτισμένη πρόσοψή της αρχίζει να ραγίζει, οδηγώντας την οικογένεια σε αναζήτηση νέας ισορροπίας.

Αύριο, 25 Σεπτεμβρίου η συλλογή θα είναι διαθέσιμη σε δέκα flagship boutiques παγκοσμίως, μια γρήγορη εμπορική κίνηση που στοχεύει να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της βραδιάς!

Πηγή: Marie Claire.com 

Φωτογραφίες: Gucci