fbpixel

Search icon
Search
Το food concept της πόλης που απογειώνει την έννοια της υγιεινής απόλαυσης
MAGAZINE

Το food concept της πόλης που απογειώνει την έννοια της υγιεινής απόλαυσης

Το Exereton μετατρέπεται στη number one επιλογή για healthy snacks και όχι μόνο


Πίσω από ένα δυνατό food concept υπάρχει μια δελεαστική ιστορία, γραμμένη από ανθρώπους που θέλουν πολύ να τη μοιραστούν, αφού βρήκαν τον τρόπο να την απογειώσουν και να χτίσουν ενδιαφέροντα κι εμπνευσμένα brands. Κάτι τέτοιο ισχύει και στην περίπτωση του Exereton, πίσω από το οποίο κρύβεται ο Γιάννης Χατζηχριστοδούλου.

flavor-060-as.jpg
Γιάννης Χατζηχριστοδούλου


Το να δημιουργήσεις εμπειρία μέσα από ένα προϊοντικό μείγμα που ποντάρει στο combo «υγιεινή-διατροφή-απόλαυση» έχει πολλά στάδια. Κι αν θέλετε προκλήσεις, το Exereton του Γιάννη Χατζηχριστοδούλου είναι ένα από αυτά τα εγχειρήματα που τα κατάφερε, και μάλιστα πολύ καλά!

Το DNA του concept «φωτογραφίζει» την επιθυμία του Γιάννη να δημιουργήσει μια ολιστική εμπειρία με πυρήνα της την υγιεινή διατροφή. «Το φαγητό στην εποχή μας έχει αναχθεί σε λεπτομέρεια, σε ζήτημα αισθητικής. Παράλληλα, έχουμε συνειδητοποιήσει τη σημασία του “είμαστε ό,τι τρώμε”», μου εξηγεί. «Η υγιεινή διατροφή ήταν πάντοτε κομμάτι της ζωής μου. Όταν δημιούργησα την πρώτη μου επιχείρηση στο κέντρο κι άρχισα να ζω και να κινούμαι σ’ αυτήν τη γειτονιά, έπρεπε σε καθημερινή βάση να οργανώνομαι, για να ετοιμάζω ένα γεύμα γευστικό και ταυτόχρονα θρεπτικό. Έτσι, ζυμώθηκε η ιδέα. Είχα, όμως, και μια επιχειρηματική “τρέλα” που με ώθησε». Στην αρχή, μίσθωσε, οργάνωσε κι εξόπλισε ένα εργαστήριο, όπου απασχόλησε τρία με τέσσερα άτομα, αλλά κι έναν σεφ, ώστε να μπορέσει να δει αν αυτά που φανταζόταν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθούν.

Ξεκίνησαν σιγά σιγά ν’ αντικαθιστούν γλυκαντικά όπως η ζάχαρη και συστατικά, όπως το αλεύρι. Βγάλανε έξω συντηρητικά, χρώματα και χρωστικές, για να συνθέσουν ένα προϊόν υγιές, όμορφο, με δομή, υφή και γεύση, αλλά κι ένα προϊόν θελκτικό και προσιτό. «Όταν αισθάνθηκα ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, άρχισα να στήνω το συνολικό branding που σχετίζεται με την αρχιτεκτονική φιγούρα, το packaging, το lay-out του χώρου, το merchandise και την όλη οπτικοποίηση της εμπειρίας».

flavor-072.jpg


Πόσο εύκολο είναι να περάσεις στον χώρο της εστίασης, όταν δεν προέρχεσαι από αυτόν; «Δεν είναι, και γι’ αυτό πρέπει να φροντίσεις να τα κάνεις όλα σωστά, πριν ακόμη βγεις προς τα έξω», μου εξηγεί. «Έπρεπε να στηθεί ένα κανάλι με συγκεκριμένες προδιαγραφές, κι αυτό έγινε πριν ακόμη ανοίξει το μαγαζί. Αυτήν τη στιγμή λειτουργούμε βάσει τεσσάρων κορυφαίων πιστοποιήσεων στον κλάδο». Στα δικά του μάτια, η εμπειρία είναι τα πάντα. «Όταν κάποιος μπαίνει σ’ έναν χώρο, πρέπει να ξυπνήσεις όλες τις αισθήσεις του. Το δύσκολο, όμως, στην περίπτωση του Exereton ήταν να εξηγήσουμε τι είναι αυτό που προσφέρουμε σε επίπεδο γεύσης και παρασκευής. Χρειάστηκε υπομονή κι επιμονή μέχρι το προϊόν να πάρει την τελική του μορφή. Όταν ξεκίνησε όλο αυτό, υπήρχε η περιέργεια του κόσμου για το πώς μπορεί ένα γλυκό να είναι γλυκό χωρίς να χρησιμοποιείς ζάχαρη. Πώς ένα vegan σνακ μπορεί να είναι πεντανόστιμο; Όταν αντικαθιστάς τη ζάχαρη με τον σφένδαμο και το κανονικό αλεύρι με αλεύρι αμυγδάλου, επηρεάζεται το κόστος παραγωγής. Όλα αυτά σχετίζονται με την ποιότητα και σίγουρα χρειάστηκε χρόνος για να επικοινωνηθούν».

Είναι όμως χαρούμενος, γιατί έχουν ένα κοινό που τους δίνει μια αίσθηση ασφάλειας για να προχωράνε. Κι αυτό το κοινό προσπαθούν να το κρατούν δίπλα τους, να εξάπτουν συνεχώς τη φαντασία του με νέα πράγματα. «Τι θα έλεγες σε κάποιον που ξεκινάει σήμερα;» τον ρωτάω. «Όλο το μυστικό, όταν στήνεις τέτοια projects, είναι ν’ αναγνωρίσεις το δικό σου οπτικό πεδίο, να εδραιώσεις χειροπιαστά τη διαφορετικότητα αυτού που κάνεις και να παραμένεις σε εγρήγορση, γιατί μια ιδέα μπορεί να γίνει κόπια μέσα σε μια ημέρα. Για να στηθεί, όμως, ένα ολοκληρωμένο food concept, πρέπει να δίνεις ύψιστη ποιότητα. Αυτή καθορίζει τη μοναδικότητα και σε διαφοροποιεί. Μετά επενδύεις σε προσωπικότητες που θα ταξιδέψουν το όραμα. Και το σημαντικότερο; Αφιέρωνε ψυχή και σώμα σε ό,τι κάνεις. Τα λεφτά δεν μπορούν να είναι κίνητρο. Όταν έρθει η αποδοχή, έρχεται και η ψυχική ικανοποίηση. Αν, όμως, πιστέψεις ότι άγγιξες την τελειότητα και ολοκληρώθηκες, αυτή είναι και η αρχή του τέλους». Όσο για το μέλλον, αν οι συνθήκες είναι με το μέρος του, θα ήθελε να δει το Exereton, που σήμερα μετράει δύο καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, να ταξιδεύει κι εκτός πόλης.

Διευθύνσεις: Στέλιου Καζαντζίδη 46, Θέρμη & Ιωάννη Κούσκουρα 1, κέντρο.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Φωτογραφίες: Έκτορας Νικολάκης, POV Studio