fbpixel

Search icon
Search
To deli-shopping της Θεσσαλονίκης που προσφέρει μια 360ᵒ εμπειρία γαστρονομίας
MAGAZINE

To deli-shopping της Θεσσαλονίκης που προσφέρει μια 360ᵒ εμπειρία γαστρονομίας

Oι δημιουργοί του Ergon, Θωμάς και Γιώργος Δούζης, έχτισαν ένα brand «ομπρέλα», που ενώνει Έλληνες παραγωγούς μέσα από υβριδικά concepts


Η συγκεκριμένη ιδέα δεν μπορεί να χωρέσει σε μια κουβέντα με γαστρονομικούς όρους, γιατί πολύ απλά είναι κάτι περισσότερο από ένα ακόμη σύγχρονο παντοπωλείο ή ένα ακόμη ελληνoμεσογειακό εστιατόριο, κι ας αναδείχτηκε μέσα από αυτά. Πώς ξεκίνησε; Ως μια εταιρία που ένωσε Έλληνες παραγωγούς. «Είναι μια “Forrest Gump” ιστορία», μου περιγράφει ο Θωμάς. «Προχώρα και μην κοιτάξεις ποτέ πίσω, αν πάρεις απόφαση να το ξεκινήσεις. Γιατί πρώτα θα δεις τις δυσκολίες και δεύτερον πάντα θα έχεις το μυαλό σου στο τι θα μπορούσες να είχες κάνει και δεν έκανες. Δεν πρέπει να έχεις πράγματα να χάσεις». Έτσι, λοιπόν, πέρασαν στο retail μ’ ένα σύγχρονο, ντιζαϊνάτο μπακάλικο. Άνθρωποι μπαινόβγαιναν, ψώνιζαν. Μετά κούμπωσαν και μερικά τραπέζια. Κι έτσι απολαμβάναμε νόστιμο, απλό, ελληνικό φαγητό. Το concept ταξίδεψε. Ύστερα ακολούθησε το μεγάλο βήμα του Ergon Agora στη Θεσσαλονίκη, μπλεντάροντας το deli-shopping με την εστίαση σε μια εμπειρία 360ο. Η ελληνική κουζίνα των chefs Λευτέρη Αθανασόπουλου και Παναγιώτη Ξάνθη ραφινάρεται. Και πράγματι, μετά το Agora, το μεγάλο άλμα γίνεται το 2019 με το Ergon House της Αθήνας, το πρώτο foodie ξενοδοχείο-εστιατόριο-deli στην Ελλάδα, το οποίο μπήκε στον οδηγό Michelin για το 2020. Ένα υβριδικό project που παντρεύει φιλοξενία, φαγητό, ποτό, έξοδο, διασκέδαση, εργασία, αγορά.

flavor-079-as.jpg
Θωμάς και Γιώργος Δούζης

Δύο χρόνια μετά, βρισκόμαστε σ’ έναν χώρο-«γραφείο» μέσα στο Agora East. Όσο τα λέμε, χαζεύω. Είναι πρωί, ο φούρνος έχει πάρει φωτιά. Μάγειρες στήνουν πιάτα, ζευγάρια ψωνίζουν. Άνθρωποι γύρω μου δουλεύουν, συζητούν, πίνουν καφέ, χαζεύουν τη θέα κι ας βρέχει. Ωραίες εικόνες. Η γυάλινη πόρτα ανοιγοκλείνει, αλλά καθόλου δε με ενοχλεί. Κάπου στα μέσα της κουβέντας προσγειώνεται ένα πεντανόστιμο burger που φλερτάρει με το νέο μενού.

Το East είναι προορισμός, μια εντυπωσιακή αγορά απ’ όπου μπορείς να ψωνίσεις τα πάντα. Έχει ένα όμορφο εστιατόριο, έναν κήπο 15 στρεμμάτων με θέα τη θάλασσα, μποστάνι, καντίνες, υπαίθριο μπαρ, σινεμά, χώρο για να παίζουν τα παιδιά σου. Είναι διαφορετικό εγχείρημα από τα προηγούμενα - τολμηρό, μεγάλο, εντυπωσιακό. Κάθε χώρος, όμως, που στήνουν είναι μια μοναδική εμπειρία. Αυτός ο μετασχηματισμός συνθέτει το brand experience. «Το ν’ αναπαράγουμε την ίδια ιδέα σε όλο τον κόσμο δεν έχει κανένα νόημα. Δεν υπάρχει λόγος κάποιος να το μοιραστεί. Ό,τι σχεδιάζουμε περιστρέφεται γύρω από τη φράση “ιt's all about sharable experience". Περάσαμε πλέον σ’ αυτήν τη σφαίρα. Πρώτα ποστάρουμε και μετά καταναλώνουμε. Πριν από πέντε χρόνια θα σου λέγαμε "it's all about experience”. Σήμερα, το concept που υλοποιείς πρέπει να είναι τόσο καλό, ώστε να θες να το πεις και στους φίλους σου. Αν το καταφέρεις αυτό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο κόσμος θα έρθει κάποια στιγμή να σε δει».

flavor-088.jpg

Όσο για τη Θεσσαλονίκη, είναι το σπίτι τους. Από εδώ ξεκίνησαν όλα. «Έχει μία κουλτούρα που αγκαλιάζει τα ωραία project», μου εξηγούν. «Μας δίνει χώρο να τολμάμε και να επιστρέφουμε. Κι αυτό το συναίσθημα της αγκαλιάς δεν το αγοράζουν όλα τα χρήματα του κόσμου. Φτιάχνεις ένα μαγαζί, ανοίγεις την πρώτη μέρα τις πόρτες, βάζεις μουσική και λες “πάμε να σερβίρουμε στον πρώτο πελάτη”. Αυτή η ευχαρίστηση αξίζει όσο τίποτα. Σ’ το λέω και ανατριχιάζω», μου περιγράφει ο Γιώργος. «Είναι αυτό το “μπράβο” που σε θρέφει». Τώρα, όμως, χρειάζεται να δείξουμε ότι υπάρχει βάθος, όγκος, διάρκεια. Να παρουσιάσουμε μαζικά ένα δυνατό μήνυμα, να βγει μπροστά η πόλη. Αυτό θα φέρει την αειφορία που χρειαζόμαστε».

Φωτογραφία: Έκτορας Νικολάκης, Pov Studio

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021