Μπορεί το έτος να ξεκινάει τον Ιανουάριο αλλά η σεζόν για όλους από τους μαθητές, τους φοιτητές μέχρι τους εργαζόμενους και τους επιχειρηματίες ξεκινάει τον Σεπτέμβριο. Για αυτό και όσοι βρίσκεστε σε αναζήτηση εργασίας ή αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος, τώρα είναι η περίοδος που συνήθως ξεκινάνε τα ραντεβού πρώτης γνωριμίας και οι συνεντεύξεις. Πέρα από το να είστε πολύ καλά προετοιμασμένες και διαβασμένες για τη δουλειά που θέλετε να αποκτήσετε και τον εργοδότη-εταιρία που σκοπεύετε να συναντήσετε, είναι πολύ σημαντικό να έχετε και μία όμορφη προσεγμένη εμφάνιση. Μην ξεχνάτε ότι πολλές φορές οι ενδυματολογικές σας επιλογές μπορούν να δείξουν πράγματα και για τον χαρακτήρα σας.
Γι' αυτό, λοιπόν, εμείς έχουμε συγκεντρώσει μερικές χρήσιμες συμβουλές για το dress code που ανταποκρίνονται επάξια στα διάφορα είδη συνεντεύξεων για δουλειά, από την πολύ επίσημη μέχρι την πιο χαλαρή και που θα σας βοηθήσουν να αποπνέετε σιγουριά και αυτοπεποίθηση.
1. Δείξτε προσεγμένη, αποδίδει πάντα
Επιλέξτε ρούχα και αξεσουάρ σε κλασικές και διαχρονικές γραμμές. Το βασικό είναι να ξέρετε τι δείχνει ωραίο επάνω σας και να το κάνετε να λειτουργήσει υπέρ σας. Όταν ένα ρούχο σας ταιριάζει πραγματικά, είτε πρόκειται για ένα καλοραμμένο blazer, είτε για ένα ψηλόμεσο παντελόνι, είτε για μια χαριτωμένη midi φούστα, τότε δείχνετε με τις επιλογές σας ότι γνωρίζετε ποια είστε. Αυτή η αυτοπεποίθηση εκπέμπει πάντα ένα θετικό μήνυμα!
2. Σωστό χρωματολόγιο
Πέρα από τα κομμάτια που θα επιλέξετε, πολύ σημαντικό ρόλο έχουν και τα χρώματα, διότι ορισμένα από αυτά έχουν τη δύναμη να στέλνουν μηνύματα και να επηρεάζουν το πώς οι άλλοι σας βλέπουν σε υποσυνείδητο επίπεδο. Νικητήριες αποχρώσεις είναι το μπλε και μάλιστα το navy blue, αφού εκπέμπουν ακεραιότητα, αξιοπιστία κι εμπιστοσύνη, το γκρι που εκφράζει σαφήνεια και συνδέεται με την καθαριότητα, την τάξη, τη διακριτικότητα και την οργάνωση, αλλά και το μαύρο που δείχνει δυναμισμό κι εξουσία. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύονται όλα τα υπόλοιπα, σίγουρα όμως πρέπει να μείνετε μακριά από οτιδήποτε έντονο και φανταχτερό.
3. Δεν πρέπει να υπάρχει πολύ εκτεθειμένο δέρμα
Δεν εννοούμε να πάτε ντυμένες με κελεμπία και να είστε κρυμμένες από την κορυφή ως τα νύχια, αλλά να υπάρχει ένα μέτρο όπως ισχύει γενικά στο office dress code. Αποφύγετε, λοιπόν, τους πολύ κοντούς ποδόγυρους είτε σε φόρεμα, είτε σε φούστα, τα προκλητικά ντεκολτέ, τις αποκαλυπτικές πλάτες και πείτε όχι σε οτιδήποτε αφήνει ακάλυπτη την κοιλιά σας. Επίσης, καλό θα ήταν να φοράτε μια μπλούζα με μανίκια ή ένα blazer, διότι υπάρχει κάτι παράξενο στην εικόνα του να έχει κάποιος γυμνά χέρια κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης.
4. Φορέστε κοστούμι, αρκεί να είναι στο στιλ σας
Δεν είστε αναγκασμένες να φορέσετε κοστούμι σε μια επαγγελματική συνέντευξη. Αν όμως το επιλέξετε, βεβαιωθείτε πρώτα πως έχετε βρει το ιδανικό που αντικατοπτρίζει απόλυτα την προσωπικότητά σας. Δοκιμάστε απαλά παστέλ χρώματα, καρό μοτίβα και ζώνες που μπορούν να κάνουν την εμφάνισή σας πιο δροσερή, παίξτε με τα χρώματα συνδυάζοντας διαφορετικό σακάκι με διαφορετικό παντελόνι ή ακόμα και το trendy shorts suits, αρκεί φυσικά το σορτσάκι να φτάνει τουλάχιστον μέχρι το γόνατο.
5. Κρατήστε τις ισορροπίες
Είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε τη δουλειά για την οποία ετοιμάζεστε να αγωνιστείτε τόσο για το περιβάλλον όσο και για τη θέση. Για παράδειγμα, σε μία entry level θέση μπορείτε να είστε λίγο πιο χαλαρές και να πειραματιστείτε με τα αξεσουάρ όπως ένα printed φουλάρι. Για μια δουλειά με casual dress code, επιλέξτε πιο χαλαρό ντύσιμο ακόμα κι ένα πιο μοδάτο look και όχι πολύ αυστηρά παντελόνια και tailored πουκάμισα. Εάν πάλι πρόκειται για ένα ανταγωνιστικό corporate περιβάλλον, τότε πρέπει αυτό να αντικατοπτρίζεται και στο outfit σας.
6. Δοκιμάστε εναλλακτικές προτάσεις
Μη νιώθετε εγκλωβισμένες μέσα σε αυστηρά κοστούμια και κλασικά φορέματα. Ένας πετυχημένος συνδυασμός top και παντελονιού ή μια ολόσωμη φόρμα μπορεί να αποτελέσει μια έξυπνη συνταγή. Δοκιμάστε zip cullotes και παντελόνες με κομψά ντελικάτα πουκάμισα ή ακόμα και κάποιο chic τζιν παντελόνι εάν το σηκώνει το κλίμα με ένα μεσάτο σακάκι.
7. Φορέστε άνετα παπούτσια
Ποτέ δεν ξέρετε, πόσο μακριά μπορεί να είναι ένα γραφείο, πότε θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή πόσους ορόφους θα πρέπει να ανεβοκατεβείτε μέχρι να μιλήσετε με όλους τους εκπροσώπους ενός γραφείου. Γι' αυτούς και για πολλούς άλλους λόγους, φροντίστε η επιλογή των παπουτσιών σας να είναι η σωστή. Η άνεση και το να μπορείτε να περπατάτε επάνω στα παπούτσια σας είναι το πιο σημαντικό. Ακόμα να θυμάστε ότι πρέπει να μείνετε μακριά από trendy κομμάτια και να κινηθείτε σε safe ουδέτερα χρώματα όπως το μαύρο, το μπεζ ή το λευκό και σε σιλουέτες όπως μία γόβα, ένα strappy πέδιλο, ένα slingback, κάποιο κομψό μποτάκι ή ένα ζευγάρι brogues.
8. Ετοιμάστε τα ρούχα σας από το προηγούμενο βράδυ
Καταρχάς, μια τακτοποιημένη ντουλάπα δίνει την ξεκάθαρη εικόνα, ότι είστε απόλυτα οργανωμένη! Το να ετοιμάσετε τα ρούχα -ακόμη και τα εσώρουχα- που θα φορέσετε από το προηγούμενο βράδυ θα σας απαλλάξει από το πρωινό άγχος που θα σας πιάσει, αν χρειαστεί να ετοιμαστείτε την τελευταία στιγμή. Εξοικονομήστε χρόνο και νιώστε ότι έχετε τον έλεγχο των καταστάσεων. Έτοιμη; Καλή επιτυχία!