Το Παρίσι βρίσκεται στο επίκεντρο αυτές τις ημέρες για τον κόσμο της μόδας. Το ένα show διαδέχεται το άλλο, με τους διάσημους οίκους να παρουσιάζουν τις ready-to-wear συλλογές τους για την περίοδο Fall/Winter2023. Εχθές το ενδιαφέρον ήταν στραμμένο σε μία σειρά από fashion houses, ανάμεσά τους Givenchy, Rick Owens και Chloé, οι οποίοι εντυπωσίασαν με τις καινούριες τους collections.
Συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω και ανακαλύψτε όλα όσα ξεχώρισαν στην Paris Fashion Week!
Schiaparelli
Ήταν η πρώτη ready to wear συλλογή του Maison Schiaparelli, η οποία παρουσιάστηκε σε πασαρέλα. Μετά την αναστάτωση που δημιουργήθηκε στην Haute Couture συλλογή για την Άνοιξη 2023, όπου τα μοντέλα εμφανίστηκαν με ψεύτικα κεφάλια ζώων, ο Daniel Rosebery αποφάσισε αυτήν τη φορά να μας υπενθυμίσει όλα εκείνα τα στοιχεία που μας έχουν κάνει να λατρέψουμε τον Schiaparelli. Η συλλογή τα είχε όλα: πλούσιο χρυσό υλικό, ανατομικές λεπτομέρειες, κορσέδες, σκουρόχρωμα τζιν και το μοτίβο της κλειδαρότρυπας. Αλλά παρά τη συνοχή, o Rosebery καταφέρνει να αποφύγει την αίσθηση του συμβιβασμού. Άλλωστε από την πρώτη κιόλας στιγμή που ανέλαβε ο Rosebery τα ηνία του brand έχει κάνει ξεκάθαρο πως επιθυμεί να το οδηγήσει σε νέα ύψη και να δημιουργήσει καινοτόμα ρούχα, που μπορούν όμως να φορεθούν στην καθημερινότητα.
Η αυλαία ανοίγει σε μια εικόνα που αποτίει φόρο τιμής στην απίστευτη κληρονομιά της Elsa Schiaparelli, αυτής που πριν από δεκαετίες κατέστησε δυνατή τη σύνδεση του κόσμου της τέχνης με τη μόδα. Στην πραγματικότητα, η δημιουργική φλέβα της ιδρύτριας αυτού του οίκου δεν έχασε ποτέ την πολύ ιδιαίτερη γοητεία, παραμένοντας πάντα επίκαιρη και με υπέρμετρη κομψότητα. Τα διακριτικά χαρακτηριστικά του έργου της Elsa εξακολουθούν να είναι αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές και σήμερα, όπως η εικόνα της κλειδαριάς, οι ανατομικές αναφορές και οι λεπτομέρειες της κορδέλας της μοδίστρας, σύμβολα που δεν μπορούμε να αποχωριστούμε.
Η ready-to-wear συλλογή για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2023 είναι ο τέλειος συνδυασμός των μεγάλων κλασικών σε ουδέτερα χρώματα, αρρενωπά υφάσματα, την εμβληματική Face Bag μέχρι τη νέα Schiap Bag - μια καπιτονέ διακοσμημένη με ανάγλυφες λεπτομέρειες. Ανάμεσα στα υποδήματα βρίσκουμε γλυπτά χρυσά δάχτυλα και υπερ-λαμπερές δερμάτινες μπότες. Στη συνέχεια, τα bijoux, ένα άλλο εμβληματικό στοιχείο αυτού του οίκου, από χρυσά κρίνα μέχρι κοχύλια. Κάθε ρούχο, αξεσουάρ ή παπούτσι στην πασαρέλα μοιάζει να "φωνάζει" ένα ενστικτώδες μήνυμα δύναμης στο όνομα της ομορφιάς. Το άσπρο και το μαύρο ήταν πρωταγωνιστές, το τζιν ύφασμα απέδειξε για ακόμα μια φορά την αξία και τη δυναμική του, ενώ τα σουρεαλιστικά μοτίβα απογείωσαν πανωφόρια και co-ords.
Givenchy
Το βρήκε αυτή τη σεζόν. Ο Williams επέστρεψε στο DNA του Hubert de Givenchy και κινήθηκε σε μια πιο ρευστή, απαλή και θηλυκή κατεύθυνση σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν. Ήταν μια φρέσκια, ευπρόσδεκτη εξέλιξη από την πιο σκληρή αισθητική του. Μάλιστα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής επέλεξε να χρησιμοποιήσει μία λέξη για να χαρακτηρίσει τη συλλογή του, την οποία σίγουρα δεν την ακούμε συχνά από τον ίδιο. Τη λέξη «κομψότητα». Ο Williams επέστρεψε στο DNA του Hubert de Givenchy και κινήθηκε σε μια πιο ρευστή, απαλή και θηλυκή κατεύθυνση σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν. Ήταν μια φρέσκια, ευπρόσδεκτη εξέλιξη από την πιο σκληρή αισθητική του.
Η ανδρική αισθητική που τον χαρακτηρίζει, σε μαύρα φορέματα και παλτό με μυτερούς ώμους, παρείχε λεπτές αντιθέσεις με θηλυκές πινελιές, όπως το διάφανο σιφόν που προεξείχε από κάτω, το οποίο έμοιαζε να χαϊδεύει τα γυμνά πόδια των μοντέλων. Ένα άλλο διάφανο φόρεμα από ροζ σιφόν με μακριά ουρά αναδείκνυε με μοναδικό τρόπο τη σιλουέτα και χάριζε μοναδική κίνηση.
Άλλα σχέδια προέρχονται απευθείας από το αρχείο του οίκου, όπως ένα fish pattern που δημιούργησε κάποτε ο ιδρυτής , και το φημισμένο ατελιέ του Givenchy που δημιούργησε πολλά ρούχα υψηλής ραπτικής, συμπεριλαμβανομένων metallic dress που λάμπουν, καθώς και βραδινές τουαλέτες με έντονη και ψηλή μέση.
Chloé
Το φθινόπωρο η Gabriela Hearst απέκτησε όλο και μεγαλύτερη δημιουργική αυτοπεποίθηση με την όμορφη και προσεγμένη επίδειξη της Chloé που αναφερόταν στην Αναγέννηση. Εμπνευσμένη από την Artemisia Gentileschi, την πρωτοπόρο γυναίκα ζωγράφο του 17ου αιώνα, κολακευτικές λεπτομέρειες στους ώμους, μακριά παχιά παλτό και φαρδιά παντελόνια με υφή ήταν μεταξύ των ρούχων που ξεχώρισαν και που ένιωθαν ταυτόχρονα μοντέρνα και ιστορικά - εκπέμποντας μια ήσυχη φεμινιστική δύναμη.
Ο μπαρόκ στοχασμός αντιμετωπίστηκε με λεπτότητα. Μια γιγαντιαία φουσκωτή κάπα σε γραμμή Α με ελισαβετιανά τμήματα με βολάν εμφανίστηκε στο διαχρονικό και πάντοτε μοντέρνο μαύρο χρώμα. Από την άλλη πλευρά, τα φορέματα σε στιλ αρλεκίνου ήταν σε τρία μόνο χρώματα - μαύρο, λευκό και κόκκινο - παίζοντας με το πολυπόθητο colour blocking.
Αυτό που έκλεψε την παράσταση ήταν ένα εντυπωσιακό πολύχρωμο φόρεμα από ταπισερί με αθλητικές τιράντες. Η ταπισερί ήταν εμπνευσμένη από τον πίνακα της Gentileschi "Esther before Ahasuerus", όπως δήλωσε ο οίκος, και κατασκευάστηκε από το στούντιο κεντήματος Chanakya International της Βομβάης, το οποίο παρέχει εκπαίδευση στα χειροποίητα κεντήματα από γυναίκες, οι οποίες προέρχονται από κοινότητες με χαμηλό εισόδημα. Η ζωντάνια του θύμισε επίσης τους μοντερνιστικούς πίνακες που κρέμονται πάνω από τον χώρο στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης ( MoMa) του Κέντρου Πομπιντού.
Rick Owens
Για το φθινόπωρο, ο Rick Owens ταξίδεψε ξανά στον αρχαίο κόσμο, και συγκεκριμένα στο πρώην φαραωνικό οχυρό στη σύγχρονη αιγυπτιακή πόλη Λούξορ. Ωστόσο, ο πολυβραβευμένος Αμερικανός σχεδιαστής-φιλόσοφος δήλωσε ότι η δυστυχία του πολέμου στην Ουκρανία επηρέασε επίσης τη συλλογή του.
«Τέτοιες εποχές μπορεί να απαιτούν μια σεβαστή τυπικότητα και νηφαλιότητα, με στιγμές λεπτότητας ως υπενθύμιση του τι κινδυνεύει και τι διακυβεύεται», εξήγησε. Ως εκ τούτου, «τα ρούχα έχουν περιοριστεί στα πιο απλά σχήματα», πρόσθεσε.
Το φθινόπωρο απέδειξε ότι υπάρχει το απλό, και υπάρχει και το απλό του Rick Owens. Υπήρχε όντως μια αρχαία ωμότητα στα κομμένα φορέματα, που ντραπάρουν ασύμμετρα για να αποκαλύψουν γυμνό δέρμα, στη συλλογή του μαύρου και της ντίσκο λάμψης. Ένα γιγαντιαίο φουσκωμένο σχήμα donut χτύπησε το δημιουργικό κουτί και σχεδόν αψήφησε τις περιγραφές. Εμφανιζόταν σε βαριά περιστροφή στον ώμο ή στο μπροστινό μέρος. Ήταν μια αποτελεσματική και εκλεκτική συγχώνευση της σύγχρονης τέχνης και του ready-to-wear. Ο Owens αξίζει επίσης επαίνους για τις οικολογικές του προσπάθειες. Το δέρμα σε αυτή τη συλλογή παρασκευάστηκε μέσω "veg tanning", που σημαίνει ότι μόνο φυτικές και φυσικές τανίνες χρησιμοποιήθηκαν στη διαδικασία δέψης και συντήρησης του δέρματος.