Η Maria Grazia Chiuri είναι γνωστή για την αγάπη που έχει να διοργανώνει show σε άλλες χώρες και να εμπνέεται από τον πολιτισμό τους, τα έθιμα και τις παραδόσεις τους. Από την Puglia της Ιταλίας μέχρι την Αθήνα της Ελλάδας και τη Σεβίλλη της Ισπανίας, οι Cruise collections έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον, όχι μόνο για τις δημιουργίες αλλά και για τα σκηνικά των shows.
Αυτήν τη φορά, στο τέλος Μαρτίου θα ταξιδέψει μέχρι την Ινδία και πιο συγκεκριμένα μέχρι το διάσημο μνημείο «Πύλη της Ινδίας», στη Βομβάη για να παρουσιάσει την pre-fall συλλογή 2023. Το show έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 30 Μαρτίου κι αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα ευρωπαϊκό brand πολυτελείας θα βρεθεί στην Ινδία για μία επίδειξη.
Η συλλογή θα περιλαμβάνει μεταξωτά φορέματα, βραδινά παλτό και φούστες εμπνευσμένες από το σαρίκι που παραπέμπουν σε παραδοσιακές ινδικές σιλουέτες. Όπως κάθε φορά έτσι και το τώρα η Chiuri εμπνέεται από τον πολιτισμό την περιοχής και τις παραδοσιακές φορεσιές.
«Για μένα το να κάνω επίδειξη στην Ινδία σημαίνει επίσης να γιορτάσω την κληρονομιά της στα κεντήματα αλλά και τη σημαντικότητά της στον κόσμο της μόδας», δήλωσε η καλλιτεχνική διευθύντρια στο Business of Fashion.
Τα τελευταία χρόνια, η μητρική εταιρεία του Dior, LVMH άνοιξε πολλά από τα ατελιέ της στο κοινό στο πλαίσιο ενός προγράμματος που ονομάζεται Journées Particulières.Η Chiuri δήλωσε ότι ήθελε να μεταφέρει αυτή την ιδέα σε μια άλλη χώρα που είναι πολύ σημαντική στο σύστημα της μόδας.
«Η μόδα είναι κάτι πολύ περισσότερο από 10 λεπτά στην πασαρέλα. Είναι όλοι οι άνθρωποι που εργάζονται μαζί σε αυτό το απίστευτο έργο. Κάνω αυτό το show από αγάπη για αυτή τη χώρα και για το πόσο πολύ υποστηρίζει τη δημιουργικότητά μου. Είναι πραγματικά κάτι πολύ προσωπικό», συμπλήρωσε η ίδια στις δηλώσεις της.
Για την εκδήλωση αυτή, ο Dior φέρεται να συνεργάζεται με την Chanakya, ένα ατελιέ και μια σχολή χειροτεχνίας για γυναίκες με έδρα τη Βομβάη.Η αποστολή της Chanakya είναι να παρέχει σε γυναίκες από κοινότητες με χαμηλό εισόδημα μια υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στο κέντημα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να βελτιώσουν τη ζωή τους. Το Ίδρυμα πιστεύει στον μετασχηματισμό των κοινωνιών με την εμπέδωση ενός οράματος, τη δημιουργία προτύπων και την προώθηση της αίσθησης της κοινότητας.
Σ' αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι οι περιοδεύουσες επιδείξεις έχουν γίνει επίσης ένας τρόπος για τις μάρκες να ενεργοποιήσουν βασικές γεωγραφικές περιοχές, σηματοδοτώντας την επιθυμία να εμβαθύνουν τους δεσμούς με μια αγορά και παρέχοντας την ευκαιρία να εμπλακούν με τοπικούς πελάτες που δαπανούν πολλά χρήματα. Καθώς η αγορά ειδών πολυτελείας αναμένεται να επιβραδυνθεί στις δυτικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, φέτος, πολλές μάρκες αναζητούν περαιτέρω ανάπτυξη. Η Ινδία, ειδικότερα, θεωρείται ως χώρα με μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης.
Πριν από μερικές ημέρες ο Dior και η Maria Grazia Chiuri παρουσίασαν στο Παρίσι τη Fall/Winter 2023 collection μέσα σ' ένα μοναδικό σκηνικό, δια χειρός δια χειρός της πορτογαλίδας καλλιτέχνιδας Joana Vasconcelos Atelier. Η αγάπη του εαυτού εξερευνήθηκε από τη σχεδιάστρια του Dior και αποτέλεσε ένα μέσο για τη creative director να εξερευνήσει, με νέους τρόπους, την ιστορία του Dior και να εμβαθύνει στο γαλλικό στιλ, εστιάζοντας σε τρεις εξαιρετικές προσωπικότητες: την Catherine Dior, την Édith Piaf και την Juliette Gréco. Τρεις γυναίκες ενωμένες από ένα ανεξάρτητο πνεύμα που καθοδηγούσε τις επιλογές τους.