Ο Αλέξης, ο Κωνσταντίνος και ο Νίκος Μαντάς, εκτός από αδέρφια είναι και συνεργάτες στο Kyma. Ήδη από μικρή ηλικία γνώρισαν τον χώρο των υποδημάτων και γρήγορα τον αγάπησαν. Αφορμή στάθηκε το κατάστημα του πατέρα τους στο Ντάλας στις ΗΠΑ, το οποίο διέθετε καουμπόικες μπότες, ενώ μόλις επέστρεψαν στην Ελλάδα, έστησαν το Shoe Land, ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα υποδημάτων στην Ελλάδα. Ο Αλέξης Μαντάς, που είναι και ο σχεδιαστής των σανδαλιών αυτών έχει αποφοιτήσει από το τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και από το τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου του New York College της Αθήνας, σπουδές που του προσέφεραν την απαραίτητη έμπνευση και γνώση, για να ξεχωρίσει στον χώρο της μόδας. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το οικογενειακό του υπόβαθρο, ο νέος σχεδιαστής κατάφερε να συνδεθεί γρήγορα με την επιτυχία.
Πότε ξεκίνησε το brand σας και ποια θεωρείται πως είναι η φιλοσοφία του;
Η ιδέα για το ΚΥΜΑ προέκυψε τέλη του 2013 με στόχο την δημιουργία ενός αυστηρά ελληνικού brand γυναικείων σανδαλιών, υψηλής ποιότητας, το οποίο θα στοχεύει στην παγκόσμια αγορά και συγχρόνως θα προβάλλει την μοναδικότητα των ελληνικών νησιών. Το 2014, λοιπόν, σχεδίασα την πρώτη συλλογή και το επόμενο στάδιο ήταν η εύρεση μιας έκθεσης στο εξωτερικό για να τα προβάλουμε. Το σανδάλι που μπορεί να βρει κανείς στα σοκάκια των ελληνικών νησιών, είναι ένα διαχρονικό προϊόν που αποτελεί σήμα κατατεθέν για την χώρα μας. Η βασική ιδέα πίσω απ' το ΚΥΜΑ είναι η διατήρηση αυτού του παραδοσιακού concept αλλά σε μια πιο ποιοτική και εκλεπτυσμένη εκδοχή. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ανώτατης ποιότητας ελληνικά δερμάτινα σανδάλια με μινιμαλιστική αισθητική, συνδυάζοντας το κλασικό με το μοντέρνο.
Γιατί επιλέξατε να σχεδιάσετε τη σύγχρονη εκδοχή του αρχαιότερου υποδήματος;
Στο Λας Βέγκας γίνεται μια παγκόσμια έκθεση υποδημάτων, αλλά βρήκαμε μια μικρότερη στην Νέα Υόρκη που ήταν πιο ταιριαστή στο brand όσον αφορά το εύρος τιμών, αλλά και στο ότι ήταν μικρότερη και ίσως δούλευε υπέρ μας στο να έχουμε περισσότερη επισκεψιμότητα. Η πρώτη αυτή παρουσία μας στην έκθεση ήταν πολύ ενθαρρυντική, καθώς δημιουργήσαμε πολλές συνεργασίες με καταστήματα και υπήρξε πολύ έντονο ενδιαφέρον γενικότερα. Τα πρώτα μας σανδάλια, λοιπόν, πουλήθηκαν στην Αμερική και έτσι κατά κάποιο τρόπο λειτουργήσαμε αντίστροφα. Από τότε όμως μέχρι σήμερα συνεργαζόμαστε με αντιπροσωπίες showrooms, στην Αμερική, την Αυστραλία, το Ντουμπάι και φυσικά την Ελλάδα. Στην Ελλάδα μας εκπροσωπεί το AP SHOWROOM.
Με ποια κριτήρια επιλέξατε να δώσετε σε κάθε σανδάλι το όνομα από ένα νησί και τι αποτελεί συνήθως την πηγή της έμπνευσής σας;
Η έμπνευση πίσω από το ΚΥΜΑ είναι τα ελληνικά νησιά. Κάθε σχέδιο παίρνει και το όνομα ενός νησιού, του οποίου οι ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά, τα χρώματα, η αύρα, τα γενικότερα στοιχεία για τα οποία φημίζεται, είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για τον σχεδιασμό του. Όπως κάθε νησί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο, έτσι και κάθε σανδάλι έχει τη δική του ταυτότητα. Αυτό, όμως, που ενώνει τα ελληνικά νησιά είναι η θάλασσα και στα σανδάλια ΚΥΜΑ η θάλασσα συμβολίζεται με την χαρακτηριστική μπλε σόλα.
Γιατί αποφασίσατε να υιοθετήσετε την επωνυμία Kyma;
Η λέξη αυτή χάρη στην απλότητα της, συμβαδίζει πλήρως με την αισθητική των σανδαλιών, ενώ ένα επιπλέον στοιχείο για την επιλογή της είναι πως η λέξη αυτή είναι ελληνική χωρίς, ωστόσο, να δυσκολεύεται να τη διαβάσει κάποιος που δεν ξέρει τη γλώσσα. Μπορεί να μην πετύχει την προφορά, αλλά οπωσδήποτε αναγνωρίζει και τους τέσσερις χαρακτήρες που είναι λατινικοί.
Πώς επιτυγχάνετε μία ομαλή συνεργασία με την οικογένειά σας; Αντιμετωπίσατε τυχόν δυσκολίες;
Είμαστε τυχεροί, διότι δεν είμαστε πολύ διαφορετικοί ως άνθρωποι και έχουμε παρόμοιο τρόπο σκέψης και μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα. Επίσης καλό είναι πως συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο όσον αφορά τις ανάγκες της δουλειάς. Για παράδειγμα, εγώ είμαι η καλλιτεχνική πλευρά του ΚΥΜΑ, καθώς αναλαμβάνω την σχεδίαση, τις φωτογραφήσεις και οτιδήποτε άλλο δημιουργικό απαιτείται, ενώ ο αδερφός μου Κωνσταντίνος, είναι ο διαχειριστής-οργανωτής της επιχείρησης. Δεν μπορώ να πω πως έχουμε αντιμετωπίσει δυσκολίες στην συνεργασία μας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το παίρνουμε σαν δεδομένο. Αναγνωρίζουμε ο ένας στον άλλο πως υπάρχει κατανόηση και αλληλοσεβασμός.
Πείτε μας λίγα λόγια για τον τρόπο που δημιουργείτε τα σχέδιά σας, καθώς και για ποιον λόγο αποφασίσατε να εντάξετε τη μπλε σόλα στο καθένα από αυτά.
Κάθε χρόνο ταξιδεύω στο νησί στο οποίο θέλω να βασιστεί η νέα συλλογή και βγάζω πολλές φωτογραφίες. Το ενδιαφέρον είναι καθαρά φωτογραφικό, το υλικό, όμως, που μαζεύω είναι μεγάλη πηγή έμπνευσης, καθώς βρίσκω σημεία που θα μπορώ να κάνω την φωτογράφηση των σανδαλιών φορεμένα για τις ανάγκες των lookbooks. Συγχρόνως, ανακαλύπτω στοιχεία, γραμμές και χρώματα που θα μπορούσαν να αποτυπωθούν σε σανδάλι. Αφού λοιπόν γίνει ένα πρώτο ταξίδι με πλούσιο φωτογραφικό υλικό θα ξεκινήσω κάποια σχέδια, σκίτσα δοκιμαστικά. Ύστερα θα τα αφήσω περίπου έναν μήνα στο συρτάρι χωρίς να ασχοληθώ καθόλου με το κομμάτι του σχεδίου. Όταν επανέλθω, τα σχέδια που μου αρέσουν ακόμα θα φτιαχτούν σαν πρώτα δείγματα. Αυτό θα το επαναλάβω όσο μου το επιτρέπει ο χρόνος και καταλήγω σε μια συλλογή.
Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, εκείνο το χαρακτηριστικό στοιχείο, που καθιστά ιδιαίτερες τις δημιουργίες σας;
Η ποιότητα των υλικών, η αρτιότητα της κατασκευής και η ποικιλία στα χρώματα. Προσπαθούμε να προσφέρουμε σχέδια απλά, διαχρονικά και εύκολα να φορεθούν, αλλά στην πιο ποιοτική εκδοχή τους.
Δεδομένου ότι είναι καλοκαίρι, τι πιστεύετε ότι πρέπει να διαθέτει η βαλίτσα των διακοπών και ποιος είναι ο πιο must συνδυασμός για να φορέσει μία γυναίκα τα υποδήματά σας;
Η βαλίτσα το καλοκαίρι πρέπει να διαθέτει οτιδήποτε χρειάζεται μια γυναίκα για διακοπές στα ελληνικά νησιά. Το σανδάλι αποτελεί ένα από τα πιο άνετα υποδήματα του καλοκαιριού, μπορεί να φορεθεί όλες τις ώρες της ημέρας και να υποστηρίξει πολλά διαφορετικά outfits. Δεν μπορώ να πω τί είναι must, αλλά σίγουρα θέλουμε τα σανδάλια μας να αναδεικνύουν ένα ωραίο ντύσιμο και να ολοκληρώνουν ένα στυλ.
Παρατηρήσατε ότι υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο που αγαπήθηκε και εξακολουθεί να αγαπιέται από τις γυναίκες που σας προτιμούν;
Ενα από τα αγαπημένα σχέδια, δικό μας αλλά και των πελατών μας είναι το IKARIA. Είναι ένα σχέδιο δετό, που, παρόλο που είναι παλιό, ακόμα μας το ζητάνε.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας style icon στην Ελλάδα ή το εξωτερικό;
Ελληνίδα του εξωτερικού. Style Heroine, Evangelie Smyrniotaki.
Πού αλλού ονειρεύεστε να δείτε τα σανδάλια σας να φοριούνται, εκτός από την Ελλάδα και τα νησιά της;
Είμαστε τυχεροί και έχουμε εξαπλωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου. Αυτό, όμως, που σίγουρα θα με ενθουσίαζε, θα ήταν να δω μια γυναίκα στο εξωτερικό να φοράει τα σανδάλια μας.