fbpixel

Search icon
Search
No stress: Οργανώστε καλύτερα τον χρόνο σας
PSYCHOLOGY

No stress: Οργανώστε καλύτερα τον χρόνο σας

Νικήστε το άγχος και βελτιώστε τις επιδόσεις σας


Η συνηθέστερη έκφραση που ακούει κανείς σήμερα είναι «τρέχω»! Στις μέρες μας οι άνθρωποι παλεύουν καθημερινά με deadlines, δουλειές, ωράρια και to-dos λίστες. Εσείς, όμως, αντί να πελαγώνετε, υιοθετήστε το ένα και μοναδικό μυστικό για να τα προλαβαίνετε όλα, χωρίς άγχος: τη σωστή οργάνωση. Ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω tips, που ίσως σας βοηθήσουν να βάλετε τα πράγματα σε μια σειρά και να τα προλαβαίνετε όλα, χωρίς να πανικοβάλεστε.

Η λίστα «σώζει» τη μέρα!

Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, το χαρτί και το μολύβι πρέπει να γίνουν οι καλύτεροι σας φίλοι. Γράφοντας κάθε μέρα, όσα έχετε να κάνετε, βάζετε υποσυνείδητα στον εαυτό σας την υποχρέωση να τα εκπληρώσει, μόνο και μόνο για τη ευχαρίστηση για βάλετε δίπλα ένα «τσεκ». Μην προσπαθείτε να τα συγκρατήσετε όλα στο μυαλό σας, καθώς –με τον καταιγισμό πληροφοριών στον οποίο επιβάλλεται ο κάθε εργαζόμενος καθημερινά- κατά πάσα πιθανότητα κάτι θα έχετε ξεχάσει μέσα στην επόμενη ώρα (μιλάω εκ πείρας!) Προμηθευτείτε ένα ημερολόγιο (τώρα που πλησιάζει η πρωτοχρονιά είναι ευκαιρία) και γράψτε κάθε τι που έχετε να κάνετε, στην ημέρα που πρέπει να γίνει. Σημειώστε με αστερίσκο όσα είναι “SOS” και μην ξεχνάτε την προσωπική σας ζωή και τα ραντεβού με φίλους και συγγενείς, καθώς είναι κι αυτοί σπουδαίο μέρος της ζωής σας.

organize-time-4.jpg

Μάθετε να λέτε όχι

Πολλές φορές, με την πρόθεση να γίνετε όσο πιο εξυπηρετικοί και βοηθητικοί μπορείτε, πέφτετε στην παγίδα να αναλαμβάνετε τόσες πολλές υποχρεώσεις και ευθύνες, που τελικά βγαίνετε εκτός προγράμματος. Το αποτέλεσμα; Κάτι θα μείνει ανεκπλήρωτο ή θα γίνει πρόχειρα, με μέτρια αποτελέσματα, πράγμα που είναι το ίδιο (αν όχι περισσότερο) απογοητευτικό. Θέστε, λοιπόν, προτεραιότητες στη καθημερινότητά σας. Πάνω από όλα, φροντίστε την οικογένειά σας, ενώ σιγουρευτείτε ότι έχετε καλύψει κάθε πιθανή εκκρεμότητα με τη βασική δουλειά σας. Στη συνέχεια σκεφτείτε πόσο πραγματικό χρόνο έχετε, για να αναλάβετε οτιδήποτε άλλο. Αν δε μπορείτε, ζητήστε συγνώμη από το πρόσωπο που σας το ζήτησε και συστήστε του κάποιον έμπιστο γνωστό, που θα μπορέσει να τον βοηθήσει. Tip: Θυμηθείτε να αφήνετε κενές κάποιες ώρες της ημέρας για την προσωπική χαλάρωση και τα χόμπι σας, ώστε να φορτίσετε τις μπαταρίες σας!

organize-time-1.jpg

Αποφύγετε τα μέρη με αντιπερισπασμούς

Για να μην κωλυσιεργείτε και να προλάβετε μια διορία, φροντίστε στον χώρο που δουλεύετε να μην υπάρχουν αντιπερισπασμοί. Αν δουλεύετε από το σπίτι, πρέπει να διαχωρίζετε το γραφείο από τον προσωπικό σας χώρο (κρεβατοκάμαρα, κουζίνα), καθώς από τη μια θα έρχεστε συνεχώς αντιμέτωποι με τον πειρασμό να πέσετε για «δυο λεπτάκια» στο κρεβάτι, τα οποία θα γίνουν μισή ώρα, ή να ανοίγετε άσκοπα κάθε τόσο το ψυγείο, για snacks και ροφήματα (που σίγουρα μπορούν να περιμένουν μέχρι να τελειώσετε αυτό που κάνετε). Το ιδανικό είναι να έχετε ένα ξεχωριστό δωμάτιο για την εργασία σας. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, τότε δουλέψτε στο σαλόνι, το οποίο συνήθως έχει τους λιγότερους αντιπερισπασμούς (αρκεί να μην ανάψετε την τηλεόραση). 

Από την άλλη, αν δουλεύετε σε εταιρία, μάθετε να απομονώνεστε. Τελειώστε αυτό που κάνετε, πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε άλλο ή πιάσετε κουβέντα με τους συναδέλφους σας. Επίσης, αν δεν είναι επείγον, απαντήστε στα mails σας το πρωί –πριν αρχίσει η μέρα- ή το βράδυ –όταν «κοπάσει» η δουλειά.

The book

organize-time.jpgζ

Η Cassandra Aarssen δηλώνει Professional Organizer και είναι η δημιουργός του πετυχημένου blog “ClutterBug”, όπου χαρίζει πολύτιμες συμβουλές οργάνωσης, ενώ διατηρεί και ομώνυμο κανάλι στο YouTube. Η ίδια, λοιπόν, υπογράφει το πρώτο βιβλίο της “Cluttered Mess to Organized Success: Declutter and Organize your Home and Life with over 100 Checklists and Worksheets”, το οποίο κυκλοφορεί τον Ιανουάριο από τις εκδόσεις Mango και περιλαμβάνει πάνω από 100 προγράμματα, λίστες κι ό,τι άλλο χρειάζεστε για να βάλετε τον χρόνο σας σε τάξη.