fbpixel

Search icon
Search
Μια ανασκόπηση στα πιο εμβληματικά fashion trends της τελευταίας δεκαετίας
STYLE PEOPLE

Μια ανασκόπηση στα πιο εμβληματικά fashion trends της τελευταίας δεκαετίας

Ένα ταξίδι σε όλα αυτά που ζήσαμε στον χώρο της μόδας


Μπορεί να φτάνουμε στο τέλος ακόμα μίας δεκαετίας, αλλά η είσοδος του 2010 στις ζωές μας μοιάζει σα χθες. Γνωρίσαμε και αποθεώσαμε τη Lady Gaga, η Beyonce κυκλοφόρησε το «Phone», το οποίο ακουγόταν δυνατά από τα ηχεία του iPhone 4s που είχε κατακλείσει τον κόσμο. Μεγάλες αλλαγές όμως ήρθαν και στον κόσμο της μόδας. Νέα και φρέσκα fashion icons έκαναν την εμφάνισή τους αλλά και διάφορα brands, τα οποία άλλαξαν ριζικά το τοπίο της μόδας, όπως το Off-White™ και το Supreme. Η αναβίωση παλαιών brands είχε επίσης την τιμητική της, με οίκους όπως Juicy Couture και Baby Phat, να έχουν κάνει ένα δυνατό come back. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, Gucci, Balenciaga, Dior, Fendi, επέστρεψαν δυναμικά, δείχνοντας ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μπουν έστω και για λίγο στο περιθώριο.

Λίγες εβδομάδες πριν τον αποχαιρετισμό μας στο 2019, κάνουμε ένα flash back της τελευταίας δεκαετίας, κοιτώντας τις πιο αξιοσημείωτες τάσεις και σχεδιαστές που στιλιστικά, μας «έκαναν» αυτό που είμαστε αυτή τη στιγμή.

Let’s take a look…
philo.jpg

2010

Η δεκαετία ξεκίνησε μ’ ένα πολύ θλιβερό γεγονός στον χώρο της μόδας, τον θάνατο του Lee Alexander McQueen. Απεβίωσε στις 11 Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς, δίνοντας τραγικό τέλος στη ζωή του, κάτι το οποίο συγκλόνισε τον κόσμο της μόδας σ’ ένα γενικότερο σύνολο. Τα δερμάτινα jackets και τα denim items αποτέλεσαν την πιο hot τάση εκείνης της χρονιάς. 

Επιπλέον, η Phoebe Philo στην πρώτη κολεξιόν της για τον γαλλικό οίκο Celine, έδειξε τον δρόμο προς τον μινιμαλισμό κι αυτό, το οποίο έπρεπε να είναι ένα «Celine Girl». Η γνωστή σχεδιάστρια περιέγραψε το όραμά της για τη συλλογή ως «ένα είδος σύγχρονου μινιμαλισμού», ενεργώντας ως καταλύτης για τη γυναικεία εξουσία και δημιουργώντας παράλληλα, ισχυρά κι έντονα κομμάτια, που ταίριαζαν απόλυτα στην εργαζόμενη γυναίκα. Μ’ αυτό τον τρόπο, η Phoebe Philo, κατάφερε να φέρει τη γαλλική εταιρία στο προσκήνιο, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κάνοντάς τον, ένα από τα πιο σημαντικά ονόματα για το 2010. 

rottweiler.jpg

2011

Το 2011 θεωρήθηκε από πολλούς η χρονιά της μόδας faux-pas. Bandage dresses, φτερά μαλλιών κι έντονα βαμμένα μαλλιά, ήταν τα στοιχεία που χαρακτήρισαν το fashion world, εκείνη τη χρονιά. Όσον αφορά στους οίκους, ο σχεδιαστής και creative director της Givenchy, Riccardo Tisci, έκανε το ντεμπούτο του τωρινού εικονικού «Rottweiler graphic», γνωστού από τον Kanye West. Το t-shirt θεωρήθηκε ένα από τα πιο in items της σεζόν σε συνδυασμό με τα fruit-printed φορέματα, τα bohemian headbands και τα γυναικεία κοστούμια.

off-white.jpg

2012

Υποδεχθήκαμε με χαρά κι ενθουσιασμό τις peplum φούστες και φορέματα. Η θηλυκή σιλουέτα επέστρεψε δυναμικά στη βιομηχανία, με κομμάτια τα οποία μπορούν να φορεθούν μέχρι και σήμερα, όπως παρατηρήσαμε στις πασαρέλες του Jason Wu και του Kenzo. Η Isabel Marant με τη σειρά της, έφερε στα high trends, τα sneakers, δημιουργώντας μία τάση που είχε χαθεί πριν καλά καλά εμφανιστεί. 

Marc Jacobs και Nike, δεν άργησαν να ταυτιστούν μ’ αυτή την τάση, η οποία βρισκόταν για καιρό στην κορυφή της wish list πολλών fashionistas. Το 2012 πέραν όλων των άλλων ήταν και η χρονιά που ο Virgil Abloh ξεκίνησε το Off-White™, το οποίο στη συνέχεια ονομάστηκε PYREX VISION. Εξελίχθηκε σ’ ένα από τα μεγαλύτερα brands, παίζοντας σημαντικό ρόλο στον χώρο της μόδας την οκταετία που ακολούθησε.

slip-dres.jpg

2013

Τα κοστούμια με τις βερμούδες, αποτέλεσαν την απόλυτη τάση το 2013 σε συνδυασμό με τα boy-ish Bermuda, τα οποία τα συναντούσαμε σε κάθε fashion runway. Τα slip dresses, τα cardigans και τα σκουφάκια, είχαν ιδιαίτερη θέση στη ντουλάπα μας και η εμμονή που υπήρχε με τους σχεδιαστές των parody pieces, όπως Homies και COMME des FUCKDOWN ήταν ανεξήγητα μεγάλη. 

Οι «μετεγγραφές» στον χώρο των οίκων μόδας ήταν πολλές, από τις οποίες κάποιες, μας ξάφνιασαν και κάποιες άλλες, τις περιμέναμε. Η Ann Demeulemeester άφησε πίσω το brand της, ο Jil Sander έφυγε για ακόμα μια φορά από τον Jil Sander και ο Marc Jacobs «χώρισε» με τον οίκο Louis Vuitton. Τα ηνία ανέλαβε ο Nicholas Ghesquiere, ο οποίος έφερε φρέσκο αέρα και μια νέα εποχή στην εταιρία.

kim-kardashian.jpg
Annie Leibovitz

2014

Και κάπου εδώ στη μέση της δεκαετίας κάνουν την εμφάνισή τους διάσημοι, οι οποίοι στη συνέχεια θα έπαιζαν κυρίαρχο ρόλο στην πορεία της μόδας. Η Kim Kardashian και ο Kanye West, εμφανίστηκαν στο εξώφυλλο της Vogue, ενώ η Kendall Jenner, άρχισε επίσημα την καριέρα της στο μόντελινγκ, κάνοντας την πρώτη της πασαρέλα για τον Marc Jacobs. Ο Jeremy Scott, ο οποίος έγινε creative director για τον οίκο Moschino το προηγούμενο έτος, πρωτοπόρησε «παντρεύοντας» τον χώρο της μόδας, μ’ αυτόν του fast food, δημιουργώντας μια συλλογή εμπνευσμένη από τα McDonald’s. 

Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές εκείνης της χρονιάς αποτέλεσε η συνεργασία του Alexander Wang με την H&M. Το collab αυτό θεωρήθηκε σταθμός, διότι έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του ο όρος «elevated sportswear», καθώς περιελάμβανε τα πάντα. Από γάντια του μποξ μέχρι τα σχέδια από τα οποία εμπνεύστηκε στη συνέχεια, η athleisure εμφάνιση.

yeezy.jpg

2015 

Η αθλητική εταιρία Adidas, φέρνει τα πάνω κάτω με την παρουσίαση του μοντέλου YEEZY Boost, με τον Kanye West να τo λανσάρει πρώτος. Από τότε, μέχρι και σήμερα, έχουμε δει το συγκεκριμένο μοντέλο παπουτσιού, να παίρνει διάφορες μορφές και να εξακολουθεί να δημιουργεί φρενίτιδα ανάμεσα στους sneakerheads και streetwear lovers, σε όλο τον κόσμο. 

Ο Raf Simons συγκλόνισε, αφήνοντας τον οίκο Dior και ο Alber Elbaz διέσχισε την πόρτα του οίκου Lanvin. Συγκλονιστική στιγμή, ήταν όταν ο Olivier Rousteign, έβαλε Balmain στο κέντρο της συνεργασίας του με την H&M, στην οποία πρωταγωνίστησαν μεταξύ άλλων και οι Kendall Jenner, Gigi Hadid.

michele.jpg

2016

Τον Μάρτιο εκείνου του έτους, ο Demna Gvasalia παρουσίασε την πρώτη του συλλογή για τον οίκο Balenciaga, τον οποίο «έβαλε» ξανά στο παιχνίδι. Ο Alessandro Michele κέρδισε το Βραβείο Διεθνούς Σχεδιαστή της Χρονιάς στα British Fashion Awards. Ο Michele είχε τον ρόλο του καταλύτη στο logomania trend. Είδαμε επίσης διαχρονικά brands όπως Louis Vuitton, Dior and Fendi, να επανέρχονται στο προσκήνιο φέρνοντας μαζί τους τα iconic prints.

triple-s.jpg

2017

Στο ξεκίνημα του έτους, τον Ιανουάριο, ο Kim Jones εγκαινίασε τη σημερινή συνεργασία Supreme x Louis Vuitton, στην εβδομάδα ανδρικής μόδας στο Παρίσι. Μ’ αυτόν τον τρόπο σηματοδοτήθηκε η μετατόπιση της πολυτελούς βιομηχανίας streetwear στη mainstream. Ο οίκος Balenciaga, γέννησε τη μεγαλύτερη τάση της χρονιάς, το dad sneaker. Το iconic shoe Triple-S, με την μεγάλη σόλα θύμιζε ένα υπερβολικά μεγάλο «ugly trainer». 

Πριν καλά καλά το καταλάβουμε, η τάση είχε υιοθετηθεί απ΄ όλους τους μεγάλους οίκους μόδας. Την ίδια χρονιά, ο Riccardo Tisci ανακοινώθηκε ως διάδοχος της Burberry, στη θέση του Christopher Bailey, φέρνοντας ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο εμπνεύστηκε από το σύστημα streetwear «drops».

virgin.jpg

2018

Χωρίς καμία αμφισβήτηση, το 2018 ανήκει δικαιωματικά στον Virgil Abloh, ο οποίος ήταν ο πρώτος black creative director που διορίστηκε στη Louis Vuitton. Με το φόντο του streetwear, ο Abloh αποτέλεσε την απόδειξη, ότι η luxurious βιομηχανία είχε αλλάξει οριστικά, ανατρέποντας μια για πάντα, το χάσμα ανάμεσα στην πολυτέλεια και το «streetwear».

the-pouch.jpg

2019

Μπορούμε να πούμε με μεγάλη σιγουριά ότι το 2019 ήταν η χρονιά συνεργασιών. Dior x RIMOWA, KAWS x Uniglo, JW Anderson x Converse, ήταν μόνο κάποιες απ’ αυτές που ξεχώρισαν. Στον κόσμο των sneakers συναντήσαμε συνεργασίες που μέχρι πριν λίγα χρόνια, δε θα μπορούσαμε ούτε να τις φανταστούμε, όπως αυτές των Sacai και COMME des GARÇONS, οι οποίες συνεργάστηκαν με τη Nike, αλλά και την πιο πρόσφατη συνεργασία της Prada με την Adidas.

Τα πιο hot fashion news της χρονιάς που λίγο θέλει για να μας αφήσει, είναι ότι το επώνυμο brand του Simon Porte Jacquemus, Jacquemus έγινε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ετικέτες. Επιπλέον είδαμε διασημότητες όπως η Kim Kardashian και η Kylie Jenner, να κυκλοφορούν και να λανσάρουν την πιο μικροσκοπική τσάντα του παραπάνω brand, από τη συλλογή «Le Chiquito». Το αξεσουάρ ήταν η αρχή της τάσης των «μικρών τσαντών», αποδεικνύοντας ότι η μόδα δεν είναι πάντα λειτουργική. Θεωρήθηκε το πιο περιζήτητο κομμάτι για τη σεζόν. 

Το 2019 ανήκει εξίσου και σ’ έναν ακόμα οίκο μόδας. Η Bottega Veneta άνοιξε τις πόρτες του και υποδέχθηκε με μεγάλη επιτυχία, τον νέο creative director της, Daniel Lee. Το pouch bag έγινε σήμα κατατεθέν της σεζόν, κάνοντας όλες τις γυναίκες να θέλουν να αποκτήσουν όλα τα leather items.

Περιμένοντας με αγωνία την καινούρια δεκαετία, δε μπορούμε να πούμε τίποτα περισσότερο, πάρα μόνο ότι θα είναι γεμάτη από νέες, ενδιαφέρουσες τάσεις. Don’t miss them!