fbpixel

Search icon
Search
H Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, μιλά για τη συμβολή της εταιρίας σ' ένα καλύτερο μέλλον
MAGAZINE

H Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, μιλά για τη συμβολή της εταιρίας σ' ένα καλύτερο μέλλον

Εξελίσσοντας το «ηθικό επιχειρείν»


Ως μία εταιρία-πρότυπο, αυτό που κάνει σίγουρα τη Lidl Ελλάς να ξεχωρίζει είναι η δυναμική της ανανέωσης, η καινοτομία και η ξεκάθαρη βούληση να οδηγεί τις εξελίξεις, όχι μόνο στην αγορά αλλά και στην κοινωνία. H Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, μας μιλά για τα σπουδαία βήματα, τις πρωτοποριακές ενέργειες και τις πρωτότυπες δράσεις και λύσεις που αναλαμβάνει υπεύθυνα η εταιρία, υποστηρίζοντας με πράξεις το όραμά της για συμβολή σ’ ένα καλύτερο μέλλον. 

H Lidl Ελλάς στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας είναι γνωστό πως πρωτοπορεί. Με βάση αυτόν τον άξονα, μιλήστε μας για τους κύριους πυλώνες της φιλοσοφίας της. 

Όλες και όλοι εμείς στη Lidl Ελλάς αισθανόμαστε ότι υπηρετούμε πολλαπλούς ρόλους, μέσα από έναν συνεχή και συνεπή διάλογο με τους stakeholders μας. Οικονομία, αγορά, κοινωνία, περιβάλλον: όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά ορίζουν ένα εταιρικό οικοσύστημα που αλλάζει μέσα στον χρόνο, ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες ανάγκες, προσαρμόζεται ώστε να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και, τελικά, δημιουργεί οικονομικό και κοινωνικό κεφάλαιο, που ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η αειφορία βρίσκεται στο επίκεντρο της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας. Για μια σύγχρονη επιχείρηση που έχει όραμα και ισχυρό αποτύπωμα στην αγορά, που ηγείται κι ανοίγει δρόμους, οι βιώσιμες πρακτικές είναι επιλογή ευθύνης για το σύνολο. Από τη διαφάνεια και τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την καινοτομία στη διαχείριση φυσικών πόρων και την κυκλική οικονομία, μέχρι τα ατομικά δικαιώματα, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, η συνεπής εφαρμογή σχετικών πρακτικών διασφαλίζει ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Ως μέλος του Ομίλου Schwarz, κινούμαστε στον χώρο και στον χρόνο με πυξίδα το μέλλον. Θέλουμε να είμαστε αναπόσπαστος κρίκος μιας αλυσίδας που διασφαλίζει επάρκεια αγαθών για το σήμερα, αλλά και για το αύριο. Ακούγεται απλό, τελικά, όμως, στην πράξη, η ισορροπία ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση προϋποθέτει τον βέλτιστο συντονισμό φυσικών πόρων, συστημάτων και ανθρώπων. Αλλά, πάνω απ’ όλα, απαιτεί τη διαμόρφωση νέων στάσεων ζωής, την αλλαγή αντιλήψεων, το ξεπέρασμα στερεοτύπων.

Για όλους αυτούς τους λόγους, τον Μάρτιο του 2020 προσχωρήσαμε στο Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών και τις δέκα αρχές του. Τις υλοποιούμε καθημερινά, σε κάθε στάδιο της επιχειρηματικής μας λειτουργίας. Βασιζόμαστε σε δύο ισχυρούς πυλώνες οφέλους, που καταλήγουν στο ατομικό καλό: καλό για τον πλανήτη, καλό για τους ανθρώπους, καλό για σένα. Ανοίγουμε βιώσιμους δρόμους στην ανάπτυξη, επιδιώκουμε το καλύτερο αύριο. Αυτή, άλλωστε, είναι και η ουσία του υπεύθυνου επιχειρείν, με ήθος. Είναι ταυτόχρονα και η ταυτότητα του μοναδικού μας επιχειρηματικού μοντέλου.

vasiliki8755.jpg

Ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι που η εταιρία έχει θέσει ως προς την εταιρική υπευθυνότητα και την κάνουν να ξεχωρίζει;

Στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας βρίσκεται το πρόβλημα που απασχολεί όλες και όλους μας: η κλιματική κρίση. Έχουμε ενσωματώσει στις πρωτοβουλίες μας το πλαίσιο της Κλιματικής Στρατηγικής 2030 σε ό,τι αφορά στις ενέργειες προσαρμογής και μετριασμού. Υλοποιούμε τη χρήση 100% πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες μας τις εγκαταστάσεις μέχρι το τέλος του 2022. Στοχεύουμε στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από τις λειτουργίες μας, σε όλες τις χώρες κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019. Αυτές και άλλες πολλές ενέργειες εντάσσονται στην πρωτοβουλία Science Based Targets, μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη πρωτοβουλία για το κλίμα από το WWF, το UN Global Compact και το World Resource Institute. Παράλληλα, παραμένουμε δεσμευμένοι στον περιορισμό της χρήσης του πλαστικού. Έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους μέχρι το 2025. Είμαστε υπερήφανοι για τη συνεργασία μας στον τομέα αυτό με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Δραστηριοποιούμαστε μαζί εδώ και τρία χρόνια, στο πλαίσιο της καμπάνιας “Plastic Free Greece”. Επενδύουμε στην εκπαίδευση, την ευαισθητοποίηση, τη δυναμική της κυκλικής οικονομίας και την προστασία των ακτών και των θαλασσών μας. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Γνώμονάς μας είναι πάντα η διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις γενιές που έρχονται. Τέλος, υλοποιούμε και δράσεις για την ανακύκλωση, όπως και για τη μείωση της απώλειας και της σπατάλης τροφίμων.

Ο 2ος κατά σειρά μαραθώνιος καινοτομίας Sustainability Hackathon ολοκληρώθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη. Ποιες υπήρξαν οι καινοτόμες ιδέες σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος, οι οποίες αναδείχθηκαν και τι σημαίνει για τη Lidl Ελλάς η στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας; 

Αξίζει να τονίσουμε ότι και αυτή η πρωτοβουλία συνδιοργανώθηκε από τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, κάτω από την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Οργανωτικός και τεχνικός αρωγός μας ήταν η εταιρία Crowdpolicy. Ξεκινήσαμε με πολλές προσδοκίες και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από το τελικό αποτέλεσμα. Με το Sustainability Hackathon θελήσαμε να αγγίξουμε διαφορετικές πτυχές της βιώσιμης ανάπτυξης μέσα από την επιχειρηματικότητα, την εκπαίδευση, αλλά και την ευαισθητοποίηση. Διαμορφώσαμε διευρυμένους θεματικούς ορίζοντες, με μεγαλύτερη ευελιξία στην προσέγγιση των προβλημάτων. Άλλωστε, δεν ήταν τυχαίο ότι στο κάλεσμά μας ανταποκρίθηκαν 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες. Τουλάχιστον 30 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους.

Δώσαμε τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους, επιστήμονες με ειδικές γνώσεις να ενώσουν δυνάμεις. Είναι πραγματικά μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις πως η νεανική επιχειρηματικότητα μπορεί να προσφέρει λειτουργικές λύσεις που βελτιώνουν την ποιότητα της καθημερινής ζωής. Τους ευαισθητοποιήσαμε, τους κινητροδοτήσαμε και τελικά τους βοηθήσαμε να αναδείξουν τις δυνατότητές τους, ομαδικά και ατομικά. Από τη διαχείριση των φυσικών πόρων, όπως είναι το νερό στα μεγάλα αστικά κέντρα, τον έξυπνο διαχωρισμό απορριμμάτων με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι τα «πάρκα τσέπης», την αξιολόγηση της μετάβασης στην αειφορία και την προσφορά αδιάθετων τροφίμων σε χαμηλότερες τιμές από τις επιχειρήσεις εστίασης, είδαμε έξυπνες, βιώσιμες πρακτικές που αφορούν σε όλες και όλους μας. Αν πρέπει να συγκρατήσουμε κάτι από αυτήν την πρωτοβουλία, είναι ότι η τεχνολογία που καινοτομεί με στόχο και στρατηγική, εκτός από καταλύτης βιώσιμης ανάπτυξης, είναι και μια «δημοκρατική τεχνολογία», που οδηγεί το σύνολο της κοινωνίας σ’ ένα καλύτερο αύριο.

Φωτογραφία: Αλέξανδρος Οικονομίδης / iconomidis.com

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023