fbpixel

Search icon
Search
Η δημοσιογραφία καθορίζει τη μόδα... ή το αντίθετο;
PEOPLE & MOMENTS

Η δημοσιογραφία καθορίζει τη μόδα... ή το αντίθετο;

Η Anna Wintour απαντά


Η δημοσιογραφία κι η μόδα -θα μπορούσε να πει κανείς πως- πορεύονται μαζί εδώ και δεκαετίες. Συνδέονται άμεσα, προοδεύουν, εξελίσσονται και προσαρμόζονται στις ανάγκες της κάθε εποχής. Σημαντικό ρόλο φυσικά, παίζουν και τα social media, καθώς μέσα από αυτά, δόθηκε η δυνατότητα σε όλους τους ανθρώπους να έχουν πολύ μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με τους σχεδιαστές μόδας, τα μοντέλα και τις νέες τάσεις. Η Anna Wintour ήρθε απλά να το επιβεβαιώσει αυτό, μιλώντας στους φοιτητές του πανεπιστημίου Bocconi, στο Μιλάνο κι ο κόσμος μπαίνει πλέον σε μία νέα εποχή.

Δημοσιογραφία και μόδα προχωρούν μαζί!

Τα νέα μέσα κι η εξέλιξη

Αρχικά, έρευνες έχουν δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων, προτιμούν να ενημερώνονται σχετικά με τη μόδα από το διαδίκτυο, ενώ με μεγάλη διαφορά ακολουθεί η τηλεόραση αλλά και τα περιοδικά μόδας και τέλος το ραδιόφωνο κι οι εφημερίδες. Ο κόσμος κάνει βήματα μπροστά και το ίδιο ισχύει και για τα μέσα. Η Anna Wintour έδωσε το «παρών» στο πανεπιστήμιο Bocconi, στο Μιλάνο και μίλησε στους σπουδαστές, στο πλαίσιο ενός masterclass για τη δημοσιογραφία, τη μόδα και την εξέλιξή τους.

1dce2ce15fad4eed1f1a1fab784a0b14.jpg

"Στο Condé Nast, θέλουμε να δημιουργήσουμε κοινότητες όχι μόνο με τους συναδέλφους μας αλλά και το κοινό μας και σε αυτό παίζουν ρόλο οι καλές ιστορίες και η σωστή δημοσιογραφία. Το καλό, δημιουργικό, εμπνευσμένο, καινοτόμο και εκπληκτικό έργο δημιουργεί μια αίσθηση σύνδεσης: έναν δεσμό. Το κοινό θέλει να εντυπωσιαστεί και να ενθουσιαστεί με αυτό που διαβάζει και βλέπει και όταν συμβαίνει, αισθάνεται ότι εμπλέκεται και επιστρέφει για περισσότερα. Το κοινό είναι παγκόσμιο. Θέλει ιστορίες που μιλούν για τις ζωές που ζει. Αυτό που έχει σημασία είναι να πεις μια ιστορία. Στο εξώφυλλο του περιοδικού ή στο διαδίκτυο, σημασία έχει η ιστορία και ο τρόπος που την λες. Πρέπει να είσαι έντονος, άμεσος και σαφής. Τίποτα δεν είναι πιο εκνευριστικό για εμάς αλλά και το κοινό από ένα βίντεο, μια φωτογραφία ή ένα κομμάτι όπου δεν καταλαβαίνεις τι προσπαθεί να πει", ανέφερε η διευθύντρια περιεχομένου της Condé Nast και παγκόσμια διευθύντρια σύνταξης της Vogue.

Ο κόσμος της δημοσιογραφίας έχει διευρυνθεί σημαντικά και δεν περιορίζεται πια σε ένα γραφείο, ούτε έχει όρια. Τα μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς είναι πολύ περισσότερα, το ίδιο κι οι πηγές ενημέρωσης που επιλέγει το κοινό. Την ίδια στιγμή η μόδα εξελίσσεται κι -ίσως- έχοντας επηρεαστεί από τις καταστάσεις που βίωσε ο πλανήτης το τελευταίο διάστημα, έχει αποκτήσει έναν πιο προσιτό χαρακτήρα. Η νέα επικεφαλής συντακτικού περιεχομένου στη Vogue Ιταλίας, Francesca Ragazzi έδωσε το «παρών» στο ίδιο masterclass και μίλησε κι αυτή από τη μεριά της για το πόσο σημαντικό είναι να δημιουργεί κανείς αληθινό περιεχόμενο με βαθύτερο νόημα. «Εάν δεν ακούτε την αλήθεια, η ιστορία χάνει το νόημα και τη δύναμή της», ήταν μεταξύ άλλων τα λόγια της.

Ένας κόσμος γεμάτος ευκαιρίες 

«Σήμερα ο κόσμος της δημοσιογραφίας εξακολουθεί να έχει σημασία, αλλά έχει γίνει πολύ μεγαλύτερος. Και οι ευκαιρίες είναι πολύ πιο συναρπαστικές», ανέφερε η Wintour και το μήνυμά της είναι ξεκάθαρο. Ο τομέας της δημοσιογραφίας έχει αλλάξει ριζικά κι έχει εξελιχθεί σε έναν διευρυμένο χώρο, με πολύ περισσότερες πηγές και μέσα. «Η δημοσιογραφία, δεν περιστρέφεται μόνο γύρω από τα συνηθισμένα άρθρα, μιας και έχει αγκαλιάσει σφιχτά τα social media», συμπληρώνει η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Vogue.

Κι αυτή είναι η αλήθεια. Η Wintour είναι μία γυναίκα που γνωρίζει καλά την πραγματικότητα. Βρίσκεται δεκαετίες τώρα στο επίκεντρο κι έχει αφήσει το στίγμα της τόσο στο χώρο της δημοσιογραφίας, όσο και σε αυτόν της μόδας. Η νέα γενιά είναι εδώ κι η ίδια το ξέρει και δε διστάζει να το πει και δημόσια. Η εποχή αυτή προσφέρει νέες ευκαιρίες και το ζητούμενο είναι να βρεθούν τα πρόσωπα που θα τις αρπάξουν. Εξάλλου, οι δύο αυτοί χώροι έχουν πολλά κοινά κι ένα από αυτά, είναι η αλήθεια. Είναι απαραίτητη, είναι το βασικό συστατικό της επιτυχίας. Η μόδα θεωρείται για πολλούς -μεταξύ άλλων- τρόπος έκφρασης, είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να πει κανείς τη δική του «αλήθεια». Η δημοσιογραφία από την άλλη είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτήν. Ή μάλλον είναι απαραίτητη για να πετύχει κανείς και να κάνει καλά τη δουλειά του. 

1580807617016575-copenhagen-cphfw-fall-20-day-2-by-styledumonde-street-style-fashion-photography20200129-48a9773fullres-1.jpg
Style du monde

Οι γυναίκες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο

Σε μία εποχή όπου όλα αλλάζουν, ήρθε η ώρα να πάψουν να υπάρχουν όλα εκείνα τα στερεότυπα, που είναι βγαλμένα από πολύ παλιότερες δεκαετίες. Στις περισσότερες χώρες του πλανήτη -με μικρές εξαιρέσεις δυστυχώς- οι γυναίκες είναι αυτές που παίζουν καθοριστικό ρόλο στους πιο σημαντικούς τομείς της κοινωνίας. Στην πολιτική, στη δημοσιογραφία, στις τέχνες. Παντού υπάρχουν γυναικείες φιγούρες που προσπαθούν να αφήσουν το στίγμα τους μέσα από το πλούσιο έργο τους και τα καταφέρνουν! Παρά την αμφισβήτηση και τον σκεπτικισμό ορισμένων. 

Μιλώντας συγκεκριμένα για τον τομέα της δημοσιογραφίας, δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από την Alessandra Galloni. Χρειάστηκε να περάσουν 170 ολόκληρα χρόνια, μέχρι να αναλάβει τη θέση της αρχισυντάκτριας γυναίκα, στο Reuters. Η Ιταλίδα ωστόσο το κατάφερε! Ο Stephen J. Andler παρέμεινε στη συγκεκριμένη θέση για μία δεκαετία, ωστόσο όταν ήρθε η ώρα να αλλάξει σελίδα, το κορυφαίο ειδησεογραφικό πρακτορείο εμπιστεύτηκε την σπουδαία, Ιταλίδα, μπαίνοντας σε μία νέα εποχή. Η Αnna Wintour είναι μία γυναίκα που ασκεί τεράστια επιρροή εδώ και δεκαετίες, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει έναν μύθο γύρω από το όνομά της. Η Alessandra Galloni απέδειξε ότι ο χώρος της δημοσιογραφίας πρέπει κι είναι έτοιμος να άλλαξε και το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Οι γυναίκες μπορούν να επιβληθούν κι έφτασε πια η δική τους στιγμή!