Από την έναρξη της πανδημίας και την παύση του παραδοσιακού τρόπου των catwalks που είχαμε συνηθίσει μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2020, οι διάσημοι οίκοι και οι καλλιτεχνικοί διευθυντές έχουν βάλει τα δυνατά τους, η φαντασία τους έχει «οργιάσει», η δημιουργικότητα τους έχει κάνει τρομερά άλματα κι εμείς δεν έχουμε σταματήσει να εντυπωσιαζόμαστε από όλα όσα έχουμε δει. Χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε κανέναν, αυτό που παρακολουθήσαμε χθες το μεσημέρι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Aria collection για την περίοδο Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 από τον οίκο Gucci και τον Allesando Michele δεν είχε προηγούμενο. Το «κερασάκι στην τούρτα» ήταν η συνεργασία του με τον οίκο Balenciaga, κάτι το οποίο συζητούσαμε εδώ και μέρες, με τα δύο brands να τηρούν σιγή ιχθύος, και τελικά επιβεβαιώθηκε με τον πιο καλύτερο και πιο εντυπωσιακό τρόπο.
Θέλοντας να γιορτάσει τα 100 χρόνια ύπαρξης του οίκου Gucci, ο Michele δημιούργησε την νέα αυτή collection, με το όνομα Aria. Η παρουσίασή της έγινε μέσα από ένα βίντεο 15 λεπτών, το οποίο ξεκινούσε σ’ ένα σκοτεινό δρόμο, με νέον φώτα που φωτίζουν ένα φανταστικό Savoy Club. Η επιλογή της τοποθεσίας δεν ήταν τυχαία, καθώς ο ιδρυτής του οίκου Guccio Gucci, ο οποίος ήταν αχθοφόρος στο Savoy Hotel στο Λονδίνο, στην Αγγλία, «υπνωτίστηκε» πρώτη φορά από τις πολυτελείς βαλίτσες. Ακόμα και η μουσική που ακουγόταν από τα ηχεία κατά τη διάρκεια της πασαρέλας, ήταν καταπληκτική. Η έναρξη έγινε με το «Gucci Gang» της Lil Pump, ενώ η λίστα αναπαραγωγής περιελάβανε κι άλλα γνωστά τραγούδια, όπως Rick Ross "Gucci Green Suit", Harddope's "Bugatti", "Gucci Flip Flops" του Bhad Baddie και Die Antwood "Gucci Coochie".
Τα ρούχα αλλά και τα μοντέλα κρατούν την καρδιά του Gucci τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά, με τον πιο προσεκτικό τρόπο. Η συνεργασία με τον οίκο Balenciaga παρουσιάζεται με τον καλύτερο τρόπο μέσα από το μοτίβο GG πάνω στο φουτουριστικό σήμα της Demna της δεκαετίας του '80. Η λέξη BALENCIAGA εμφανίζεται γραμμένη ανάποδα στην εμβληματική τσάντα Jackie της Gucci. Και τα δύο λογότυπα παρουσιάζονται με μαύρα γράμματα σ’ ένα μεταλλικό ασημί κοστούμι, που «κόβει» την ανάσα. Τόσο τα ενδύματα όσο και τα αξεσουάρ ήταν η επιτομή της μόδας.
Ο Michele σ΄ αυτήν τη συλλογή μελέτησε πολύ καλά τα αρχεία του οίκου, με τα χάλκινα κομμάτια αλόγων, που παραδοσιακά κοσμούν τα loafers και τις τσάντες. Το θέμα των ιπποειδών γίνεται ξεκάθαρο με τα μοντέλα να φορούν καπέλα και jodphurs αλλά και να κρατούν μαστίγια. Για την Aria ο ίδιος του ξεπέρασε την «εμμονή» των ‘70s, στρέφοντας την προσοχή του στα κλασικά.
«Διασχίζοντας αυτό το κατώφλι, λεηλάτησα την ανατρεπτική αυστηρότητα της Demna Gvasalia και τη σεξουαλική ένταση του Tom Ford. Έχω καθυστερήσει τις ανθρωπολογικές επιπτώσεις αυτού που λάμπει, δουλεύοντας στη φωτεινότητα των υφασμάτων. Έχω γιορτάσει τον ιππικό κόσμο του Gucci που το μεταμορφώνει σε φετίχ κοσμογονία. Έχω εξαλείψει τη σιλουέτα της Marilyn Monroe και την παλιά γοητεία του Χόλιγουντ. Σαμποτάρω τη διακριτική γοητεία της αστικής τάξης και τους κωδικούς του men’s tailoring», ήταν τα λόγια του Allesando Michele.