Ο Θεσσαλονικιός Γιώργος Γρηγοριάδης είναι η προσωποποίηση της έκφρασης “success story”. Ευφυής και φιλόδοξος, αγαπάει τους αριθμούς και τις άπειρες δυνατότητές τους. Από τη θέση του Ιδρυτή και Διευθύνοντος Συμβούλου της Baresquare, διαγράφει ένα σπουδαίο ταξίδι προς τη διεθνή επιτυχία, με βλέψεις για ένα ψηφιακό μέλλον πιο έξυπνο.
Άνετος στη συζήτηση και ταλαντούχος χειριστής του λόγου, ο Γιώργος Γρηγοριάδης μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Ελλάδας και κάθε μητροπολιτικού σημείου της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Από- φοιτος του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ και κάτοχος MBA από το Vlerick Business School στο Βέλγιο, είναι ο CEO και ο ιθύνων νους της πλέον επιτυχημένης στον κόσμο digital εταιρίας, Baresquare, η οποία εν μέσω κρίσης ανέπτυξε ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης και data science που βοηθά στην ανάλυση ψηφιακών δεδομένων.
Τι ακριβώς είναι η Baresquare;
H πλατφόρμα της Baresquare, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Ντεπώ, εντοπίζει κρυμμένα προβλήματα κι ευκαιρίες βελτιστοποίησης στην επισκεψιμότητα των websites, διασφαλίζοντας την καλύτερη ψηφιακή εμπειρία των χρηστών. Πρόκειται για μια εταιρία που διαθέτει στην agenda της πελάτες-κολοσσούς, όπως οι Sony Electronics, Condé Nast, Siemens και Euroleague.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της;
Η ανάλυση δεδομένων υπάρχει σε κάθε μορφή δουλειάς. Φανταστείτε ότι ξεκίνησα ως Σύμβουλος Ανάλυσης Δεδομένων με μια μικρή ομάδα στη Θεσσαλονίκη. Ήταν το 2017, όταν εμείς οι ίδιοι εντοπίσαμε το πρόβλημα: ότι, δηλαδή, δε φτάνει η μέρα για 5-7 άτομα, όταν έχουν να αναλύσουν δεδομένα για 180 χώρες. Έτσι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία που θα μας βοηθήσει να ολοκληρώσουμε το έργο μας. Κάπως “τυχαία”, λοιπόν, γεννήθηκε η Baresquare...
Πώς πήρατε την απόφαση να διατηρήσετε τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας στη Θεσσαλονίκη;
Μια επιχειρηματική δραστηριότητα πουθενά δεν είναι τέλεια, όποια γεωγραφική κατεύθυνση και να διαλέξει. Αν το σκεφτείς, προβλήματα αντιμετωπίζει κανείς στη Θεσσαλονίκη, προβλήματα και στο San Francisco. Αυτό που αλλάζει είναι η προσέγγιση. Το σημαντικό είναι να μπορέσει κανείς να καταλάβει που έχει πλεονέκτημα. Υπάρχουν πλαίσια όπου μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Η ερώτηση που πρέπει να κάνουμε οι Θεσσαλονικείς στους εαυτούς μας είναι: “Πού βρίσκεται το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα;” Θεωρώ, λοιπόν, ότι βρήκα στοιχεία του ελληνικού προφίλ των επαγγελματιών που μπορώ ν’ αναδείξω στην αγορά. Αυτό είναι κάτι που λειτούργησε και μέχρι σήμερα δεν το αλλάζω. Είναι και αυτή μια επιχειρηματική στρατηγική.
Σε ποια πράγματα λοιπόν είναι καλός ο Θεσσαλονικιός;
Από πολλή μικρή ηλικία λαμβάνουμε την παιδεία, η οποία συνδέεται με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Επίσης, διαθέτουμε γερές βάσεις στις θετικές επιστήμες. Αυτά τα στοιχεία διαπλάθουν τα μυαλά των Ελλήνων γενικότερα, ώστε να αντιμετωπίζουν προβλήματα με έναν πιο δοδημένο λογικό τρόπο. Δυστυχώς, δεν έχουμε ιδιαίτερη πρωτοβουλία, αίσθηση ελευθερίας αλλά και αυτοπεποίθησης ότι μπορούμε να κατακτήσουμε τον κόσμο. Κάτι που αντίθετα μ' εμάς διαθέτουν σε μεγάλο βαθμό οι Αμερικάνοι.
Τι είναι αυτό που κάνει την ομάδα της Baresquare να ξεχωρίζει;
Τα συστατικά αυτά είναι σίγουρα η σταθερότητα, η άψογη συνεργασία και η αποτελεσματικότητά της. Ο τρόπος συνεργασίας για εμάς παίζει τον πρώτο ρόλο. Αναζητούμε ανθρώπους που επιλέγουν να κάτσουν δίπλα με τους υπόλοιπους. Η εργασιακή αρμονία είναι το κλειδί της επιτυχίας. Δεν θα μπορούσαμε να δουλεύουμε διαφορετικά.
Υπάρχει το κλειδί της επιτυχίας στο κόσμο του επιχειρείν;
Αναφορικά με το σύγχρονο επιχειρείν, όσο κι αν οι βασικές αρχές του εξασφαλίζουν μια διαδρομή προς την επιτυχία, οι λεπτομέρειες στην εφαρμογή του είναι αυτές που τελικά κάνουν τη διαφορά σε κάθε κλάδο. Παρατηρώ ότι οι νέοι επαγγελματίες πλέον χρειάζονται έναν ικανοποιητικό σκοπό για να δουλέψουν. Τους ενδιαφέρει ηθικά να ταχθούν σε μια εταιρία. Με άλλα λόγια, επιθυμούν να φέρουν τη δική τους θετική επίδραση σε κάποιο πρόβλημα. Αυτό είναι που κάνει και το δικό μας team να ξεχωρίζει. Αν θέλεις να δουλέψεις πάνω στην καινοτομία στη Θεσσαλονίκη, πρέπει να διακρίνεσαι από αυτά τα στοιχεία, αλλά και να βρεις το σωστό timing.
Ηθική και τεχνολογία: Συνδυάζονται;
Αρχίζουμε να μπαίνουμε σε αυτά τα μονοπάτια, όταν δεν είναι ξεκάθαρο τι πρέπει να κάνουμε. Τα ηθικά ζητήματα εμφανίζονται εκεί που οι λύσεις δεν είναι ξεκάθαρες. Αποτελεί θέμα ηθικής, για παράδειγμα, εάν το νερό πρέπει να το πιω εγώ και όχι κάποιος άλλος. Η φιλοσοφία ασχολείται με το κομμάτι μιας δυσκολίας και πώς αυτή μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η τεχνολογία μας φέρνει αντιμέτωπους με αυτούς τους προβληματισμούς. Ας πούμε ότι είναι μια αφορμή να θυμηθούμε ξανά μεγαλύτερα ανθρώπινα προβλήματα, που αμελούσαμε για πολύ καιρό.
Φωτογραφίες: Κοσμάς Κουμιανός