Ο "homespun monumentalism" σχεδιασμός -που στα ελληνικά μεταφράζεται ως «σπιτικός μνημειακός»- του Νοτιοαφρικανού κεραμίστα Hylton Nel ήταν στο επίκεντρο της τελευταίας συλλογής του Kim Jones για τον Dior Men, βλέποντας τον χώρο όπου πραγματοποιήθηκε η επίδειξη να γεμίζει με μεγεθυμένες εκδοχές των ξεχωριστών γλυπτών γάτας με την υπογραφή του.
«Είναι παλιός μου φίλος, τον γνωρίζω περίπου 12 χρόνια», δήλωσε ο fashion designer μιλώντας για την ολοκαίνουρια συλλογή του και για τη σχέση του με τον Nel στο Wallpaper, και συνέχισε: «Λατρεύω τη δουλειά του και γι' αυτό θέλησα να συνεργαστώ μαζί του, συνδυάζοντας τα στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του με το αρχείο του οίκου Dior».
Aυτήν τη σεζόν, ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος όπου έλαβε χώρα το show ήταν στο Val-de-Grâce στο Παρίσι - παρόλο που ο Jones μάς είχε συνηθίσει να παρουσιάζει τις collections του τα τελευταία χρόνια στο εμβληματικό École Militaire, πάλι στην Πόλη του Φωτός. Εκεί, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τις παιχνιδιάρικες, αφελείς φιγούρες του Hylton Nel, οι οποίες ήταν διακοσμημένες με πολύχρωμα χειροποίητα μοτίβα και διέθεταν στοιχεία της ανθρώπινης μορφής, όπως τα χέρια, τα πόδια και τα μαλλιά.
Ένα από τα γλυπτά που λειτούργησε ως center piece της επίδειξης, απεικόνιζε μια γάτα με ένα ζευγάρι ψηλοτάκουνες γόβες από την προσωπική συλλογή του Jones. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως πέρυσι, εν μέρει χάρη στην υποστήριξη του Kim Jones, το βρετανικό Charleston House διοργάνωσε μια έκθεση με έργα του Nel, με τίτλο "This plate is what I have to say". O συγκεκριμένος χώρος, πρώην κατοικία του Duncan Grant και της Vanessa Bell του Bloomsbury Group, την οποία ο σχεδιαστής επισκέφθηκε για πρώτη φορά ως έφηβος, ενέπνευσε τη συλλογή S/S 2023 του Dior Men.
Για τη συλλογή S/S 2025, ο Jones δήλωσε ότι εμπνεύστηκε από τις επισκέψεις του στα σπίτια του Nel που είναι γεμάτα τέχνη και βρίσκονται στα περίχωρα του Calitzdorp στο Δυτικό Ακρωτήριο της Νότιας Αφρικής. «Ζει σε δύο σπίτια στην ίδια πόλη για πολλά χρόνια», λέει ο ίδιος. «Το μπλε και το ροζ είναι τα πρωταγωνιστικά χρώματα στους προσωπικούς του χώρους και αυτό ήταν που με έκανε να δημιουργήσω τη συγκεκριμένη συλλογή».
Στη συλλογή, μοτίβα από τις δουλειές του Nel, όπως σκύλοι και πουλιά που σχεδιάστηκαν στο χέρι, έγιναν καρφίτσες, πλεκτά σχέδια και κεντήματα, θυμίζοντας τα γεμάτα ράφια με κεραμικά που πρωταγωνιστούν στα σπίτια του καλλιτέχνη. Τα καπέλα, εν τω μεταξύ, δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τον Stephen Jones και την Earth Age, μια εταιρεία με έδρα το Cape Town, η οποία τα έπλεξε στο χέρι και στη συνέχεια ολοκληρώθηκαν με κεραμικές χάντρες που τοποθετήθηκαν λεπτομερώς στο Παρίσι. «Η χειροποίητη τέχνη, η δεξιοτεχνία, η πρόθεση και η υπερηφάνεια των τεχνιτών για τη δουλειά τους τα ενώνει όλα», ανάφερε ο ίδιος ο οίκος σε δήλωσή του.
Ο σχεδιαστής αποκάλυψε, επίσης, ότι η συλλογή ήταν «μια γιορτή της σκληρής δουλειάς και μια έκφραση του τι μπορεί να πετύχει κανείς αν αγαπά αυτό που κάνει», κάνοντας έτσι νεύμα στον ιδρυτή του οίκου Christian Dior, του οποίου οι γυναικείες συλλογές συνεχίζουν να αποτελούν έμπνευση για τον σχεδιαστή. «Ανατρέχω σε αυτές λόγω της αγνότητας που εκπέμπουν κι επειδή πολλές από αυτές έχουν τις ρίζες τους στο ανδρικό ένδυμα», μοιράστηκε. Για παράδειγμα, στην collection παρατηρήσαμε και τα κεραμικά κολάρα, τα οποία παρέπεμπαν σε ένα μη υλοποιημένο σκίτσο του Yves Saint Laurent κατά τη διάρκεια της θητείας του στον οίκο, το οποίο τώρα ο Jones κατάφερε να σχεδιάσει και να κυκλοφορήσει. Ακόμα, τα ready-to-wear items της συλλογής εμπλουτίστηκαν με υφάσματα από τις Haute Couture collections του γαλλικού οίκου.
«Στην περίπτωση του Christian Dior, του Hylton Nel κι εμού, παρατηρώ μια ιδέα παράλληλων διαδρομών με διαφορετικές ιστορίες», λέει ο Kim Jones. «Αφοσίωση στην τέχνη και μια κοινή αγάπη τόσο για την κεραμική και τη ζωγραφική όσο και για και τα υφάσματα και τη μόδα».
Δείτε παρακάτω ολόκληρο το show:
Με πληροφορίες από Wallpaper