Τη σχεδιάστρια Sabine Marcelis προσκάλεσε το Vitra Design Museum, με αφορμή την ετήσια έκθεσή του στο Schaudepot -σχεδιασμένο από το γραφείο Herzog & de Meuron-, για να εξερευνήσει τα αρχεία του και να δημιουργήσει μια οπτικά συναρπαστική διάταξη επίπλων εμπνευσμένη από το ουράνιο τόξο. Με τον δυναμικό τίτλο “Colour Rush!”, η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τον Μάιο του 2023 είναι ένα project ταιριαστό με την αισθητική της designer, για την οποία η χρήση του χρώματος είναι ένα από τα καθοριστικά στοιχεία της σχεδιαστικής πρακτικής της.
Συνεργαζόμενη, λοιπόν, με τον επιμελητή της συλλογής, κι αφού μελέτησε τα σχεδόν 400 εκθέματα, εστίασε στο χρώμα, ώστε να τα παρουσιάσει με νέα προσέγγιση, αποφεύγοντας τα παραδοσιακά στιλ παρουσίασης των μουσείων, αλλά εστιάζοντας σε μια χρωματική αφήγηση. Ιστορικά αντικείμενα και έγγραφα συμπληρώνουν την εν λόγω έκθεση, απεικονίζοντας πώς δημιουργοί από διαφορετικές εποχές έχουν προσεγγίσει το θέμα του χρώματος.
«Ο κόσμος μας είναι γεμάτος χρώματα. Οι διάφορες αποχρώσεις απελευθερώνουν συναισθήματα, βοηθούν τον προσανατολισμό, υποδεικνύουν λειτουργίες ή κινδύνους και σηματοδοτούν πολιτιστικές, πολιτικές, επαγγελματικές ή θρησκευτικές ταυτότητες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του μουσείου για την παρουσίαση, όπου σημειώνεται επιπλέον ότι «αν και ο καθένας από εμάς αντιλαμβάνεται τα χρώματα με τον δικό του τρόπο, όλες οι εποχές και οι πολιτισμοί έχουν σύμβολα και παραδόσεις που διακρίνονται από συγκεκριμένες αποχρώσεις».
Η έκθεση, που χαρακτηρίστηκε ως «ένας φόρος τιμής στον ρόλο του χρώματος στο design σε όλες τις περιόδους και στιλ», επιχειρεί να μετατρέψει το Vitra Schaudepot από έναν λειτουργικό χώρο αρχειοθέτησης σε μια χρωματική τρέλα, όπου οι παλέτες και το υλικό βρίσκονται στο επίκεντρο, για να σχηματίσουν μια βαθύτερη ανάλυση των χρωματικών στοιχείων.
Μέσω των μοντέρνων αντικειμένων σχεδιασμού και του τρόπου που εκτίθενται, η Marcelis μάς προτρέπει να σκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους το χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί από μερικούς από τους πιο σημαντικούς designers του κόσμου, όπως για παράδειγμα οι διαβαθμισμένες παλέτες του Le Corbusier και οι ζωηρές αποχρώσεις του Verner Panton, που βοήθησαν στον προσδιορισμό του interior design των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Μάλιστα, τα σκίτσα τoυ Panton συνοδεύονται από περαιτέρω υλικά των Alexander Girard, Hella Jongerius και άλλων, ενώ μια επιστημονική εικόνα του θέματος παρουσιάζεται από μια οθόνη τυποποιημένων συστημάτων ταξινόμησης χρωμάτων, από το RAL έως το Pantone.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2022