Οι high-end shoppers με bags από Fendi, Loewe, Prada και άλλα επώνυμα fashion brands κατακλύζουν τα στενά πεζοδρόμια του πιο αριστοκρατικού εμπορικού δρόμου του Μιλάνου, δίνοντας χαρά στους προμηθευτές πολυτελών προϊόντων αυτή και κάθε άλλη περίοδο, πέρα των εορτών.
Φέτος, υπάρχουν ακόμη περισσότεροι λόγοι για να γιορτάσουν όμως: Η αμερικάνικη εταιρεία εμπορικών ακινήτων Cushman & Wakefield έχει ανακηρύξει τη Via MonteNapoleone ως τον ακριβότερο προορισμό λιανικής πώλησης στον κόσμο, εκτοπίζοντας την 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Η τελευταία έκδοση του ετήσιου παγκόσμιου δείκτη της εταιρείας -η οποία κατατάσσει τις εμπορικές περιοχές με βάση τις τιμές των ενοικίων που απαιτούν- αποτελεί ένδειξη της ζήτησης της Via MonteNapoleone ως μια διεύθυνση που προτιμούν πλέον οι ready to wear οίκοι, τα brands υψηλής κοσμηματοποιίας, ακόμη και ζαχαροπλαστικής.
Το μέσο ενοίκιο στην οδό του Μιλάνου έχει εκτιναχθεί στα 20.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, σε σύγκριση με 19.537 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο σε ένα τμήμα 11 τετραγώνων της Upper 5th Avenue.
Σύμφωνα με τον Guglielmo Miani, Πρόεδρο της Ένωσης της περιοχής MonteNapoleone, το μικρό μέγεθος της Via MonteNapoleone - μήκος μόλις 350 μέτρα και η κοντινή απόσταση με τα πόδια από τις υπηρεσίες και τα κορυφαία πολιτιστικά αξιοθέατα είναι από τα βασικά πλεονεκτήματα του δρόμου.
«Δεν χωράνε όλα, πράγμα που είναι πλεονέκτημα», καθώς ο περιορισμένος χώρος κάνει το δρόμο ακόμη πιο αποκλειστικό και δυναμικό, δήλωσε ο Miani, ο όμιλος του οποίου εκπροσωπεί επίσης επιχειρήσεις στους διασταυρούμενους παράδρομους που μαζί με τη Via MonteNapoleone σχηματίζουν μια περιοχή γνωστή ως «τετράπλευρο μόδας» του Μιλάνου.
Ο εμβληματικός ιταλικός δρόμος αποτελεί μαγνήτη για τους εύπορους ταξιδιώτες που καταφθάνουν με Maseratis, Porsche και ακόμη και Ferrari, για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Οι high fashion εταιρείες του δρόμου αυτού πραγματοποιούν 50 έως 100 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες πωλήσεις, δήλωσε ο Miani, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στην πληρωμή του ενοικίου. Η Tiffany & Co. ετοιμάζεται να εγκατασταθεί στη Via Montenapoleone και ο μακροχρόνιος ενοικιαστής Fendi επεκτείνεται.
Η περιφέρεια MonteNapoleone λέει ότι 11 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν την περιοχή φέτος μέχρι τον Νοέμβριο, αλλά δεν υπάρχει τρόπος να πούμε πόσοι ήταν οι μεγάλοι καταναλωτές έναντι αυτών που αρκούνται σε window shopping. Ο μέσος αγοραστής στη Via MonteNapoleone ξόδεψε 2.500 ευρώ ανά αγορά μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου - η υψηλότερη μέση απόδειξη στον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρεία αφορολόγητων αγορών Global Blue.
Παρά το γεγονός ότι η upper Fifth Avenue υποβαθμίστηκε στη δεύτερη θέση της λίστας της Cushman & Wakefield, η αμερικάνικη εταιρεία σημειώνει ότι με νέες επενδύσεις και μια χρονιά ρεκόρ πωλήσεων «η Πέμπτη Λεωφόρος θα επιστρέψει στην κορυφή σε χρόνο μηδέν».
Πηγή: Associated Press