Η νέα εβδομάδα ξεκινάει και μας προσκαλεί σε ενδιαφέρουσες εμπειρίες στην πόλη. Μια μεγάλη γκάμα από καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, αλλά και μοναδικές εκδηλώσεις μας περιμένουν. Εμείς ξεχωρίσαμε μερικά από τα πιο γοητευτικά δρώμενα που πρωταγωνιστούν στην ατζέντα της Θεσσαλονίκης και σας τα προτείνουμε για να περάσετε υπέροχα κάθε ημέρα.
Take a look!
ΔΕΥΤΕΡΑ
Κινηματογραφική ταινία: Ant-Man and the Wasp: Quantumania
Info: Η ταινία προβάλλεται σε όλες τις κεντρικές περιοχές της Θεσσαλονίκης. Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με τις ημερομηνίες και ώρες προβολής, επισκεφθείτε τις επίσημες σελίδες τους.
"Arizona" του Juan Carlos Rubio στο θέατρο Αυλαία
Ένα ζευγάρι Αμερικανών συμμετέχει στο κρατικό πρόγραμμα για την αποτροπή εισόδου μεταναστών στη χώρα. Μέσα σε μια αποπνικτική ατμόσφαιρα, κάτω από τον καυτό ήλιο της Αριζόνα, ο Τζορτζ και η Μάργκαρετ δε βρίσκονται αντιμέτωποι με τους μετανάστες, που επιχειρούν να "εισβάλουν" στη χώρα, αλλά με προσωπικούς εχθρούς του εαυτού και της σχέσης τους. Μπροστά στη συναισθηματική έρημο που απλώνεται μπροστά τους, η ζωή τους παίρνει απρόβλεπτη τροπή. Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη όλων εκείνων των παιδιών, που προσπάθησαν να περάσουν ένα σύνορο, μια θάλασσα, ένα τείχος και δεν τα κατάφεραν ποτέ. Ερμηνεύουν: Σταύρος Καραγιάννης, Νικολέτα Παπαδοπούλου.
Info: Θέατρο "Αυλαία", Τσιμισκή 136. Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00. Διάρκεια: έως 28 Φεβρουαρίου.
''Η Κοριτσιέρα των Βούρλων'' στο θέατρο Αμαλία
Μέσα από στοιχεία μυθοπλασίας αλλά και πραγματικές μαρτυρίες, η Ελένη Φιλίνη και η Κατερίνα Αγγελίτσα ζωντανεύουν αυτές τις γυναίκες και ανοίγουν την καρδιά τους. Μας μιλούν για όλα αυτά που έζησαν μέχρι να φτάσουν στα Βούρλα, για τη ζωή τους μέσα στην "κοριτσιέρα" όπως συνήθιζαν να λένε, για όσα τις πονούν μα και για τα όνειρα που δε σταμάτησαν ποτέ να έχουν. Και φυσικά, μας τραγουδούν.
Info: Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 71. Δευτέρα 20 & Τρίτη 21 Φεβρουαρίου στις 21:00.
ΤΡΙΤΗ
''Humanitarium'' στο θέατρο Άνετον
Οι πολίτες εποπτεύονται σε πραγματικό χρόνο για κάθε τους μικροκίνηση. Το σύστημα βαθμολογεί, επιβραβεύει ή τιμωρεί δημόσια. Ο ιδεολογικός αλγόριθμος είναι "οι άνθρωποι με χαμηλό σκορ να χρεοκοπούν", όπως δήλωσε ο Hou Yunchun, ο τότε αναπληρωτής διευθυντής του Κέντρου Αναπτυξιακής Έρευνας του Κρατικού Συμβουλίου της Κίνας.
Στην παράσταση, ο αλγόριθμος επιλέγει τρεις ανθρώπους μέσα από τη δραστηριότητά τους στα social media. Ο ίδιοι παρουσιάζονται στην ετήσια διοργάνωση της κοινότητας έτσι ώστε, η κοινότητα, να τους γνωρίσει καλύτερα. Συστήνονται με ένα ψευδώνυμο επιλογής τους για να ενισχύσουν, σύντομα και περιεκτικά, την υπάρχουσα ταυτότητά τους. Το Hum@nitarium είναι το σύστημα που θα τους κάνει τελικά διάφανους. Θα τους προσφέρει την απόλυτη
αναγνώριση ή την απόλυτη τιμωρία. Ηθοποιοί επί σκηνής: Χρήστος Γαβριηλίδης, Δημήτρης Δάγκαλης, Αργυρώ Κουρλίτη, κ, ά.
Info: Θέατρο Άνετον, Παρασκευοπούλου 42. Τρίτη στις 21:30.
Παρουσίαση βιβλίου: «Μετάβαση» της Dr. Μαριάννας Βιλδιρίδη - Χατζητόλιου
Η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS και οι εκδόσεις Μπαρμπουνάκης, διοργανώνουν παρουσίαση του νέου βιβλίου της Dr. Μαριάννας Βιλδιρίδη - Χατζητόλιου, με τίτλο «Μετάβαση», ένα παιδαγωγικό βιβλίο για εκπαιδευτικούς και γονείς. Το Μοντεσσοριανό μοντέλο αγωγής στην προσχολική ηλικία και η εφαρμογή του στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα. Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: Ζέτα Μακρή, Υφυπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, Πρώην Υπουργός Παιδείας, Πρόεδρος του ΔΙΚΤΥΟΥ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, Τασούλα Τσιλιμένη, Συγγραφέας, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Δέσποινα Μιχελάκη, Εκπαιδευτικός, Θεολόγος, Κατερίνα Τζαβάρα, Εκπαιδευτικός, Συγγραφέας, Αναστασία Αλευροπούλου, Εκπαιδευτικός, Επιμελήτρια έκδοσης. Το βιβλίο θα προλογίσει ο Γιάννης Χρυσουλάκης, Γενικός Γραμματέας Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας. Συντονίζει ο Αστέριος Πελτέκης, καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ, ηθοποιός και σκηνοθέτης.
Το βιβλίο υπενθυμίζει στους παιδαγωγούς, το ρόλο τους στο χτίσιμο μιας υγιούς κοινωνίας, βασισμένης σε θεμελιώδεις πανανθρώπινες αξίες. Προβληματίζει τους γονείς για την αξία της εμπλοκής τους στην εκπαίδευση των παιδιών. Επικυρώνει τις γνωστές ρύσεις μεγάλων παιδαγωγών, επισημαίνοντας το πώς και το γιατί, αυτές πρέπει να διέπουν, το σύνολο της εκπαίδευσης. Αναλύει το Μοντεσσοριανό σύστημα σε βάθος, προσαρμόζοντάς το στη σύγχρονη πραγματικότητα.
Info: ΙΑΝΟΣ, Αριστοτέλους 7. Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου στις 19.00.
ΤΕΤΑΡΤΗ
"Minimal" με την Ήρα Κατσούδα ξανά στο Θέατρο Αυλαία
Μετά την επιτυχία της παράστασης "Για Γυναίκα καλή είναι" και μια συνεχόμενη sold out χρονιά, η Ήρα Κατσούδα επιστρέφει με την τρίτη solo παράστασή της, το "Minimal". Σε αντίθεση με το σαλόνι στο πατρικό της, η Ήρα προσπαθεί να ξεφορτωθεί όλα τα περιττά από τη ζωή της και να την κρατήσει με τα απολύτως απαραίτητα, σε minimal επίπεδα. Όμως η διάσπαση προσοχής, μια ομηρία που λαμβάνει χώρα στον νιπτήρα της, τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται τα Ιερά Ζώα, οι τοξικές σχέσεις, οι θεωρίες συνομωσίας, ο Νομός Ηλείας και πολλά ακόμα, δεν την αφήνουν να τα καταφέρει. Ο Μινιμαλισμός ή Τέχνη του ελάχιστου, είναι καλλιτεχνικό ρεύμα, με εφαρμογή κυρίως την γλυπτική και την ζωγραφική, που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ την δεκαετία του 1960. Και αυτό από μόνο του δεν έχει καμία σχέση με την παράσταση.
Info: Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136. Τετάρτη στις 21:30.
"Μπετόβεν - Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 4 σε εκδοχή δωματίου"
Αυτή η "μετάφραση", όπως την ονόμασε ο Μπετόβεν, που προορίζεται για μουσικές παραστάσεις σε πριγκιπικά παρεκκλήσια, είναι ένα από εκείνα τα πολύτιμα έργα που έχουν στερηθεί το ευρύ κοινό. Έτσι δεν τυπώθηκε ποτέ, αφού δεν προοριζόταν για δημοσίευση, και επομένως έχουμε μόνο χειρόγραφες πηγές.
Πρόγραμμα:
L.v. Beethoven: Κουαρτέτο με πιάνο έργο 16 σε Μι Ύφεση Μείζονα
L.v. Beethoven: Κοντσέρτο αρ. 4, έργο 58 σε εκδοχή δωματίου
Info: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου & παραλία. Τετάρτη στις 20:30.
Ο Ψαραντώνης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Info: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου & παραλία. Τετάρτη στις 21:00.
ΠΕΜΠΤΗ
Γιώργος Βαβάτσης έκθεση "Mineral Diaries"
Mineral Diaries ονομάζει ο Γιώργος Βαβάτσης την τελευταία του δουλειά, ομολογώντας πως: "…τα ορυκτά, μέταλλα ή μη, συλλέγονται και θρυμματίζονται, κονιορτοποιούνται και ζυμώνονται με τον πηλό. Αναμειγνύονται με άλλες ύλες, οδηγώντας στη δημιουργία ιδιαίτερων επιφανειών. Με οριστικές και βίαιες πράξεις, αλλάζει η αρχική τους δομή. Αυτή που με φυσικούς παράγοντες ορίστηκε στο παρελθόν. Στη συνέχεια ο τροχός θα φέρει το σώμα, το πνεύμα και την πρωτογενή δομή των υλικών αυτών σε απόλυτη ισορροπία. Οι εντάσεις, οι στιγμές, οι ανορθόδοξες και ακατανόητες δυνάμεις τους θα βρουν την ιδανική σχέση προκειμένου να δημιουργηθεί το νέο. [...] Κάπως έτσι, πιστεύω πως εξελίσσεται το κεραμικό, το πήλινο έργο τέχνης, ως ένα προσωπικό αποτύπωμα εμπειριών, ένα ψήγμα ζωής που θα περιπλανάται ως ύλη, εντός του χάους του χρόνου."
Για τα Mineral Diaries η Θάλεια Στεφανίδου σημειώνει: "…ο Γιώργος Βαβάτσης, αφυπνίζοντας το φαντασιακό του, μας φέρνει κοντά στο χώμα και νερό του πρώτου πηλοπλάστη, στον κοινό καταγωγικό και μυθικό τόπο, όπου ανιχνεύονται οι θεμελιώδεις φαντασιώσεις και οι συμβολικές εκδοχές κάθε δημιουργικής προσπάθειας. [...] Τα Γεωλογικά Ημερολόγια του Γιώργου Βαβάτση, εγώ θα τα ονόμαζα Ημεροδρόμια Επίγνωσης, γιατί ένας πηλοπλάστης μοιάζει "θεός" που αναμετριέται με την ίδια του την ύλη...".
Info: Lola Nikolaou Art Gallery, Τσιμισκή 52. Εγκαίνια: Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023, 18.00 – 21.30.
Έκθεση "Χρήστος Δικαιάκος. Ο κόσμος ως ανοιχτός στούντιο"
Με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη και διατηρώντας εξέχουσα θέση στην καλλιτεχνική σκηνή του Βανκούβερ ήδη από τη δεκαετία του 1970, ο Ελληνοκαναδός φωτογράφος Χρήστος Δικαιάκος (1946) χρησιμοποίησε φωτογραφικές πρακτικές στη διερεύνηση ζητημάτων μνήμης, ιστορίας και διαχείρισης τόσο του φυσικού όσο και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Ειδικότερα το έργο του εστιάζεται στη χρήση της γης σε αλληλεπίδραση με τον τρόπο που ο σύγχρονος πολιτισμός εξαπλώνεται συρρικνώνοντας τις γηγενείς κουλτούρες, που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη φύση. Η δουλειά του Δικαιάκου επιδιώκει τη βαθύτερη κατανόηση των ιδιαίτερων οικοσυστημάτων ως παραδειγμάτων διαφορετικών προσεγγίσεων προς το περιβάλλον. Η έκθεση –πρώτη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου στην Ελλάδα- συμπεριλαμβάνει έργα από φωτογραφικές σειρές του καλλιτέχνη, από τη δεκαετία του 1970 και εξής, δημιουργώντας ένα είδος αναδρομικής έκθεσης, που θα συστήσει στο ελληνικό κοινό έναν σημαντικό καλλιτέχνη της διασποράς. Επιμέλεια: Ηρακλής Παπαϊωάννου. Στο πλαίσιο της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.
Info: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α' , Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Εγκαίνια: Πέμπτη από τις 11:00 έως τις 20:00.
"Ερμιόνη" του Ανδρέα Στάικου στο Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Η Ερμιόνη βρίσκεται για πρώτη φορά στη θέση του κεντρικού προσώπου μια και την γνωρίζαμε έως σήμερα στον μύθο του Τρωικού πολέμου σαν δευτερεύουσα ηρωίδα. Κόρη του Μενέλαου και της Ωραίας Ελένης, εκφράζει την αέναη μάχη της γυναίκας για ελευθερία και χειραφέτηση, όμως προσκρούει στα ανυπέρβλητα εμπόδια της αντίπαλης πλευράς, που παρουσιάζονται με τη μορφή της πατρικής εξουσίας και προστασίας, της ερωτικής εξουσίας και των εφήμερων γυναικείων συμφερόντων. Την Ερμιόνη περιστοιχίζει η Χρυσόθεμις, η αδιάφορη και ουδέτερη γυναίκα που αποφεύγει πάντα οποιαδήποτε σύγκρουση και διαρκώς νίπτει τας χείρας της. Ο Μενέλαος με τη μορφή του παντοδύναμου άνδρα, που καταλήγει να είναι θύμα της πραγματικής και υποτιθέμενης δύναμής του. Τη μυθική αυτή τριάδα συμπληρώνει η Κλεόνη, τροφός και παιδαγωγός του Λακεδαιμονιακού ανακτόρου, η οποία ως καλή ή κακή μοίρα κινεί τα νήματα και σκηνοθετεί κατά βούλησιν τη ζωή και το πεπρωμένο των επιφανών της κυρίων.
Info: Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2. Πέμπτη στις 21:15.
"Νεοκλασσικισμός" με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης μας περιμένουν σε μια ξεχωριστή συναυλία με τίτλο Νεοκλασσικισμός, χαρίζοντάς μας νοσταλγικές μελωδίες. Η σύνθεση του Vladigerov ‘Classic and romantic’ συνδυάζει τους ιδιωματισμούς της βουλγαρικής λαϊκής μουσικής με την κλασική αισθητική, ενώ το κοντσέρτο για βιολί του Nielsen είναι δομικά ένα πρότυπο Νεοκλασικό έργο, γραμμένο πολύ πριν ο συνθέτης βαδίσει στα μονοπάτια του Μοντερνισμού στα ύστερά του χρόνια. Η ‘Πρώτη Συμφωνία’ του Prokofiev ονομάστηκε ‘Κλασική’ από τον ίδιο, γιατί με αυτή αποτίνει φόρο τιμής στον αγαπημένο του Κλασικισμό. Φιλοδοξία του ήταν να γράψει μία συμφωνία όπως θα την έγραφε ο Haydn αν ζούσε στις αρχές του περασμένου αιώνα με όλες τις προσλαμβάνουσες της εποχής.
Πρόγραμμα:
P. Vladigerov: Classic and romantic, έργο 24 (αρ. 1, 2, 7)
C. Nielsen: Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, έργο 33
S. Prokofiev: Συμφωνία αρ.1 σε ρε μείζονα, έργο 125 (Κλασική)
Liya Petrova Βιολί
Info: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου & παραλία. Πέμπτη στις 21:00.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
"Ο Κατά φαντασίαν ασθενής" του Μολιέρου στη Μονή Λαζαριστών
Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη; Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολία τα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους. Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Αντωνάκος, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Φιόνα Γεωργιάδη, κ, ά.
Info: Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός, Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη. Από Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου στις 21:00.
"Το αγρίμι, Μαρίκα Κοτοπούλη" της Δήμητρας Παπαδήμα στο Θέατρο Αμαλία
Πιστός της συνεργάτης ο Μητσάκος, (Δημήτρης Μυράτ) που δεν την αφήνει από το μάτι του παρά τα δώδεκα, μόλις, χρόνια του. Η Μαρίκα μένει... γυμνή μπροστά στον ταραχώδη, αταίριαστο, ερωτά της για τον αριστοκράτη Ίωνα Δραγούμη. Εξαρτημένη για χρόνια από εκείνον και τη μορφίνη, αφήνεται σε μια παραζάλη από όργια και ουσίες, για να σωθεί από μια κοινωνία που την αμφισβητεί, αλλά κυρίως για να δραπετεύσει από τον εαυτό της. Ερμηνεύει η Δήμητρα Παπαδήμα.
Info: Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 71. Παρασκευή στις 21:00. Διάρκεια: έως 26 Φεβρουαρίου 2023.
ΣΑΒΒΑΤΟ
Κινηματογραφική ταινία: Petite Solange
Info: Η ταινία θα προβληθεί σε όλες τις κεντρικές περιοχές της Θεσσαλονίκης. Σύντομα θα ανακοινωθούν οι ώρες και οι ημερομηνίες προβολής.
"Το παιχνίδι" του Άνθιμου Κατιρτζόγλου στο Θέατρο Σοφούλη
Έξι άνθρωποι, άγνωστοι μεταξύ τους, δέχονται ένα ανώνυμο email που τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν 1 εκατομμύριο ευρώ μέσα σε ένα βράδυ. Οι οικονομικές ανάγκες του καθενός, τους αναγκάζουν να δεχτούν την πρόταση και να βρεθούν σε ένα χώρο που δε γνωρίζουν. Μέσα σε αυτόν, κρύβονται πολλά προσωπικά μυστικά, αλλά και ο αληθινός τους εαυτός. Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που βρίσκονται εκεί;Πρωταγωνιστούν (με σειρά εμφάνισης) Θεοδώρα Μωυσιάδου, Ιωάννα Αθανασιάδου, Άνθιμος Κατιρτζόγλου, κ,ά.
Info: Θέατρο Σοφούλη, Τραπεζούντος 5, Καλαμαριά. Πρεμιέρα: Σάββατο στις 21:00. Διάρκεια: έως 5 Μαρτίου 2023.
ΚΥΡΙΑΚΗ
Κινηματογραφική ταινία: Γυναικείες Κουβέντες - Women Talking
Πρωταγωνιστούν: Frances McDormand, Rooney Mara, Judith Ivey, κ, ά.
Info: Η ταινία θα προβληθεί σε όλες τις κεντρικές περιοχές της Θεσσαλονίκης. Σύντομα θα ανακοινωθούν οι ημερομηνίες και ώρες προβολής.
"H Λίμνη των Κύκνων" από το Εθνικό Θέατρο της Βαρσοβίας
Το Εθνικό Θέατρο της Βαρσοβίας, το πιο ιστορικό Θέατρο της Πολωνίας και ένα από τα ιστορικότερα της Ευρώπης έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να μας γνωρίσει με τον καλύτερο τρόπο με το μαγικό κόσμο του μπαλέτου της Βαρσοβίας.
Info: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου & παραλία. Κυριακή 26 Φεβρουαρίου στις 15:00 & στις 19:00.
Enjoy the week!