fbpixel

Search icon
Search
Τελικά γνωρίζουμε πραγματικά τι είναι οι influencers και ποια είναι η αξία κι η δυναμική τους;
LIFE & CAREER

Τελικά γνωρίζουμε πραγματικά τι είναι οι influencers και ποια είναι η αξία κι η δυναμική τους;

Πίσω από τη λάμψη, κρύβεται ένας ολόκληρος -brand new- κόσμος


Τα social media έχουν εξελιχθεί πλέον σε βασικό part της καθημερινότητάς μας. Όλοι μας αφιερώνουμε αρκετό χρόνο σε αυτά, αποτελούν την χαλάρωση, την αποφόρτισή τους, ωστόσο, πλέον έχουν εξελιχθεί και σε full time job για σημαντική μερίδα του κόσμου. Οι γνωστοί κι ως influencers ή content creators, μέρα με τη μέρα συνεχώς αυξάνονται κι ουσιαστικά, ο καθένας μπορεί πλέον να βγάλει λεφτά, χωρίς να είναι διάσημος. 

Το μόνο που χρειάζεται, είναι να βγάζει μερικές, εντυπωσιακές φωτογραφίες, μεγαλώνοντας τον αριθμό των followers του. Τι σημαίνει όμως στην ουσία η λέξη influencer; Τι ακριβώς κάνουν αυτοί οι άνθρωποι; Συνεχίστε να διαβάζετε, για να ανακαλύψετε όλες τις απαραίτητες απαντήσεις.

New Era, new ideas!

Τhe next generation

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, έχει αξία να εξετάσουμε το πώς έγινε αυτή η αλλαγή, το πώς φτάσαμε στη εποχή των super-hot influencers, που κερδίζουν πλέον χιλιάδες ευρώ με τον πιο απλό τρόπο. Φαινομενικά, πρόκειται για ανθρώπους που ασκούν σημαντική επιρροή κι ουσιαστικά, εκμεταλλεύονται την τεράστια άνοδο και τη δυναμική των social media. Η νέα, αυτή, γενιά των bloggers και των online influencers, έχει χτίσει τη δική της αυτοκρατορία στο Instagram, το YouTube και το TikTok και έχει φτάσει στο σημείο, ακόμη και να καθορίζει πλέον τις τάσεις. Αυτό που ξέρουν να κάνουν πολύ καλά οι influencers κι αποτελεί και τη μεγάλη τους δύναμη, είναι η δημιουργία μίας ισχυρής, σταθερής σχέσης με το κοινό και τους "ακόλουθούς" τους. 

Αλληλεπιδρούν με τους followers τους και δημιουργούν μια σχέση οικεία κι αμφίδρομη κι αυτό είναι που τους διαφοροποιεί από τους super-hot celebrities των περασμένων δεκαετιών. Μπορεί να είχαν αρκετή λάμψη, ωστόσο, ήταν έμοιαζαν απρόσιτοι, ήταν απόμακροι. Η νέα γενιά, φαίνεται να έχει γυρίσει την πλάτη σε όλο αυτό και ψάχνει το κάτι διαφορετικό. Αυτό ακριβώς -λοιπόν- της προσφέρουν οι influencers και γι΄αυτό, όσο hate κι αν δέχονται, όχι μόνο δε βλέπουν τις μετοχές τους να πέφτουν, αλλά πολλαπλασιάζονται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Οι influencers ασκούν επιρροή στους ακόλουθούς τους, η οποία μπορεί να αφορά τον τρόπο ζωής, το στιλ, το lifestyle τους ή ακόμα και τις επιλογές που θα κάνουν στη ζωή τους. 

Shine bright like a diamond

382224515-271360178696537-7301301400248210371-n.jpg
Camille Charriere

Πρόκειται για ένα επάγγελμα -γιατί επάγγελμα είναι πλέον- με αρκετή λάμψη, ωστόσο, όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, έτσι και σε αυτήν, υπάρχει μία... κούρσα δύο ταχυτήτων. Υπάρχουν οι πασίγνωστες influencers με τους εκατομμύρια followers όπως είναι η Chiara Ferragni -για παράδειγμα- που ήταν εξάλλου κι από τις πρώτες που άνοιξαν το δρόμο γι' αυτό το big step, όμως υπάρχουν κι αυτές που κάνουν μικρότερα steps και παλεύουν για κάτι μεγαλύτερο. Αναμέσά τους, υπάρχει κι ένα μεγάλο χάσμα που αφορά ακόμη και τις οικονομικές απολαβές, καθώς οι αμοιβές εξαρτώνται από πολλούς, διαφορετικούς παράγονες, όπως είναι ο αριθμός των followers, η δημοφιλία και η δυναμική του καθενός. Με περίπου μισό δισ. ακόλουθους στο Instagram, ο Κριστιάνο Ρονάλντο -για παράδειγμα- αξιώνει περίπου στα 2.4 εκατ. δολάρια για κάθε post, ενώ ανάλογα ποσά ζητάει και η Kylie Jenner, που κοστολογεί περισσότερο από 1.5 εκατ. δολάρια για κάθε ανάρτησή της. Τα ποσά αυτά, δεν είναι προφανώς ο κανόνας, αλλά είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί.

Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που έχουν δημιουργηθεί κάποιες... κατηγορίες, που έρχονται να βάλουν μία τάξη, μια σειρά σε αυτόν τον fancy κόσμο, με τα πολλά διαφορετικά πρόσωπα. Υπάρχουν οι micro influencers με τους λιγότερους followers, οι macro Influencers που αντλούν τη δύναμή τους κυρίως μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά και οι mega influencers που έχουν να επιδείξουν εκατομμύρια θαυμαστές από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες και πηγές κι έχουν φτάσει στο σημείο να δημιουργήσουν το δικό τους, ισχυρό, brand name, που συνεχώς μεγαλώνει. Η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια στην εποχή μας κι ακόμη και τα πιο γνωστά brands πληρώνουν ανθρώπους προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο καταναλωτικό κοινό μέσω των social media κι αυτό από μόνο του, λέει πολλά...

How to become an influencer

376621370-247436928280364-5533521509054156773-n.jpg
Matilda Djerf

Και προχωράμε στο next step... Τι ακριβώς χρειάζεται κανείς για να κάνει δυναμική είσοδο σε αυτόν τον μαγικό κόσμο; Αρχικά, το πρώτο λάθος που κάνουν αρκετοί, είναι ότι ακολουθούν το δρόμο της αντιγραφής, καθώς σε βάθος χρόνου η επιλογή αυτή δεν οδηγεί πουθενά. Σημαντικό -λοιπόν- για έναν πετυχημένο influencer, είναι η δημιουργία μίας συγκεκριμένης, αυθεντικής ταυτότητας. Πρέπει να βρει εκείνο το περιεχόμενο που του ταιριάζει και σταδιακά να το εξελίξει, επενδύοντας σε αυτό. Εξίσου σημαντική, είναι -επίσης- και η επικοινωνία κι η αλληλεπίδραση με τους followers. Κακά τα ψέματα, αυτοί είναι που διαμορφώνουν τη δυναμική και μπορούν να αναδείξουν ένα νέο πρόσωπο. Βe open, be unique! Οι απαντήσεις στα σχόλια ή τις ερωτήσεις είναι must, καθώς αργά ή γρήγορα, ο κόσμος αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα κι αν δεν αναπτυχθούν ισχυροί δεσμοί, τότε δε θα υπάρξει αυτή η μαγική σύνδεση, που είναι και ο μεγάλος στόχος.

Last but not least, πολύ-πολύ σημαντική και απαραίτητη είναι η ειλικρίνεια κι αυτό, είναι κάτι που σε πολλές περιπτώσεις το λησμονούν αρκετοί. Για παράδειγμα, μία influencer που επιλέγει να προωθήσει και να διαφημίσει ένα συγκεκριμένο product, το οποίο η ίδια δεν προτιμάει στην καθημερινότητά της, όσο καλά κι αν μπορεί να κάνει τη δουλειά της σε κάποια στιγμή θα φανεί ανεπαρκής. Ο κόσμος -έστω και σε βάθος χρόνου- είναι πλέον εκπαιδευμένος και μπορεί να αντιληφθεί και να διαχωρίσει την αλήθεια από το ψέμα, την ειλικρίνεια από την υπερβολή. Μακριά από τις υπερβολές -λοιπόν- και από τα μεγάλα λόγια, ειδικά όταν κάτι δεν αξίζει πραγματικά το hype.

Dark spots

381880424-243844835303097-2833589744559379336-n.jpg
Chiara Ferragni

Γενικότερα, στη ζωή μας θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι όλα τα πράγματα, όλες οι καταστάσεις, έχουν δύο όψεις. Υπάρχει η μία, αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά, όσο καλό ή κακό κι αν είναι αυτό. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση των influencers. Υπάρχει -σίγουρα- η λάμψη, υπάρχει όμως και το σκοτάδι. Ο ανταγωνισμός στον κόσμο αυτόν είναι μεγάλος και σε πολλές στιγμές, μπορεί να ξεπεράσει κάθε όριο, ενώ ίσως ακόμη πιο σημαντικό είναι και το γεγονός ότι δεν είναι τίποτα δεδομένο ή εξασφαλισμένο, όσον αφορά στις απολαβές και τις συμφωνίες που προκύπτουν, εκτός -φυσικά- από τις περιπτώσεις των πιο famous προσώπων. Ειδικά οι πιο νέοι στον χώρο, είναι πολύ πιθανό να διαφημίζουν για αρκετό καιρό ένα product ή και περισσότερα, χωρίς να εισπράττουν κάποιο ποσό, μέχρι να δημιουργήσουν το δικό τους brand name.

Last but not least, δεν αποτελεί μυστικό ότι τα social media έχουν εξελιχθεί στο απόλυτο dark place, στο οποίο κυριαρχεί το μίσος. Μιλώντας ειδικά για τους influencers και ξεκινώντας από το γεγονός ότι πρόκειται για πρόσωπα που εκτίθενται και προβάλλουν δημόσια σημαντικά parts της καθημερινότητάς τους, η πίεση που ασκείται και τα hate comments πραγματικά μπορεί να ξεπεράσουν πολύ εύκολα τα όρια. Ο κόσμος αγνοεί από ένα σημείο και μετά ότι πρόκειται για απλούς ανθρώπους, που κάνουν απλά μία δουλειά και συνειδητά ξεσπά σε αυτούς, κάνοντας πολύ-πολύ άσχημα και προσβλητικά σχόλια. Κρίνει τη ζωή τους, χωρίς να γνωρίζει τις λεπτομέρειες και θεωρεί δεδομένο πως έχει το δικαίωμα να σχολιάζει το οτιδήποτε. Όση λάμψη κι αν έχει αυτός ο κόσμος, άλλη τόση μοναξιά κρύβει και τελικά, αξίζει να αναρωτηθεί κανείς. Αξίζει όλο αυτό;