fbpixel

Search icon
Search
New Era: Είναι τελικά το τέλος των influencers στα social media πιο κοντά από ποτέ;
PEOPLE & MOMENTS

New Era: Είναι τελικά το τέλος των influencers στα social media πιο κοντά από ποτέ;

Ο κόσμος περνάει στην... αντεπίθεση


Κακά τα ψέματα, τα social media αποτελούν σημαντικό part της καθημερινότητάς μας, καθώς όλοι μας αφιερώνουμε αρκετό χρόνο σε αυτά. Για άλλους, έχουν συνδυαστεί με χαλάρωση, με ξεκούραση, με ένα μικρό break από όλη την καθημερινότητα και το γεμάτο πρόγραμμα και για άλλους, είναι το μέγιστο εργαλείο δουλειάς. Κάπως έτσι, τα τελευταία χρόνια οι influencers ή content creators αυξήθηκαν με ταχύτατους ρυθμούς κι ο κόσμος, μπήκε σε μία νέα εποχή. Ουσιαστικά, ο καθένας μπορεί πλέον να βγάλει λεφτά μέσα από αυτά, χωρίς να είναι διάσημος. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να βγάζει μερικές, εντυπωσιακές φωτογραφίες, μεγαλώνοντας τον αριθμό των followers του. Μήπως -όμως- φτάσαμε στο σημείο του κορεσμού; Μήπως αλλάζει ξανά κάτι;

Μπαίνουμε σε νέα εποχή!

New Rules

tzener-1-2.jpg

Η μόδα, η ομορφιά, η διακόσμηση, οι wellness συμβουλές είναι μερικά μόνο από τα topics που απασχολούν τις πιο γνωστές influencers παγκοσμίως, που είδαν τις μετοχές τους να αυξάνονται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς και δημιούργησαν ένα πολύ ισχυρό brand name. Εκατομμύρια άνθρωποι -άνδρες και γυναίκες- σε όλο τον κόσμο, έχτισαν μια ολόκληρη αυτοκρατορία πάνω στο influencing και δημιούργησαν τη δική τους, ισχυρή, βάση που συνεχώς μεγαλώνει κι αποκτά νέα members. Όλα τα πράγματα -ωστόσο- σε αυτή τη ζωή έχουν ένα τέλος και το τελευταίο διάστημα, ο κόσμος δείχνει να έχει ανάγκη από μία αλλαγή. Από ένα αποφασιστικό βήμα. Η ιδεατή εικόνα που παρουσιάζουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μέσα από το Instagram, το Tik Tok και τις υπόλοιπες πλατφόρμες, κάποτε έμοιαζε ιδιαίτερα ελκυστική, αλλά τώρα χάνει αρκετή από τη λάμψη της.

Η νέα τάση του "de-influencing" εξαπλώνεται διαρκώς στα social media και φαντάζει πιο απειλητική από ποτέ! Πρόκειται για το νέο trend που υπάρχει πλέον παντού, που κάνει το γύρο του κόσμου και κερδίζει συνεχώς περισσότερους υποστηρικτές. Τι σημαίνει πρακτικά όλο αυτό; Όσο οι γνωστές influencers δημιουργούν hype για ένα συγκεκριμένο product, τόσο -από την άλλη- αυξάνονται οι de-influencers που λειτουργούν σαν ένας σκληρός αντίλογος κι αποδομούν ένα προς ένα τα επιχειρήματά τους. Πρόκειται για μία no limit μάχη, χωρίς περιορισμούς και δεύτερες σκέψεις. Οι influencers δέχονται πολύ δυνατά χτυπήματα και μάλιστα, στο δικό τους χώρο δράσης. Στο δικό τους περιβάλλον, όπου μέχρι πρότινος μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον...

Η εποχή της αμφισβήτησης

2-DCW7i.jpg

Σε μία χρονική περίοδο που όλοι έχουν πρόσβαση σε όλα, είναι πολύ εύκολο να αποκτήσει κανείς δική του άποψη για όλα. Η υπερπληροφόρηση έχει θετικά, αλλά έχει κι αρνητικά και στην προκειμένη περίπτωση, ο κόσμος δείχνει να έχει ανάγκη από μία παύση. Στο Tik Tok και το Instagram, όλο και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν την επιρροή που έχουν για να πείσουν τους followers τους να πουν ένα "big no" σε όσα στηρίζουν και υποστηρίζουν οι influencers και να γυρίσουν την πλάτη στα viral προϊόντα. Το hashtag #deinfluencing έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 76 εκατ. views μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, υπογραμμίζοντας την αναξιοπιστία των ανθρώπων αυτών, που μέχρι πριν από λίγο καιρό, ήταν τα απόλυτα πρότυπα, ήταν icons, ήταν σύμβολα. Ο κόσμος τους ακολουθούσε πάντα πιστά, ήθελε να αποκτήσει όσα είχαν, αντλούσε έμπνευση, ταξίδευε μαζί τους.

Οι Gen Z και οι Millennials είναι κύριοι εκφραστές αυτής της τάσης, με τους de-influencers να ποντάρουν στη νέα τάξη πραγμάτων και στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας μέσος, νέος άνθρωπος στην καθημερινότητά του, για να περάσουν τα δικά τους μηνύματα. Λένε "όχι" στον υπερκαταναλωτισμό και προσπαθούν να προωθήσουν έναν πιο απλό τρόπο ζωής. Την ίδια στιγμή, η βιομηχανία του marketing παρακολουθεί τις εξελίξεις, καθώς ακόμη δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί μία ασφαλής εικόνα για το μέγεθος της αλλαγής και την πραγματική επιρροή αυτών των ανθρώπων. Άλλωστε, το γεγονός ότι σήμερα το 95% των brands παγκοσμίως έχουν στραφεί σε influencers στα social media για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, έρχεται να υπογραμμίσει αυτό που ήδη γνωρίζαμε. Έχουν τεράστια δυναμική κι όσα χτυπήματα κι αν δέχονται, είναι πολύ δύσκολο να "πέσουν". Και κάπου γεννάται κι ένα νέο ερώτημα: Τι ακριβώς θέλουν να πετύχουν οι de-influencers; Θέλουν πραγματικά να βάλουν ένα τέλος σε όλο αυτόν τον υπερκαταναλωτισμό και να μειώσουν τη δυναμική όλων αυτών των super-hot προσώπων ή απλά στόχος τους είναι να κλέψουν λίγη από τη λάμψη τους;