Η Chanel, ένας από τους πιο εμβληματικούς οίκους υψηλής ραπτικής, παρουσίασε την πολυαναμενόμενη συλλογή Métiers d’Art 2024/2025 σήμερα, 3 Δεκεμβρίου 2024, στην καρδιά της Ασίας, στην πόλη Hangzhou της Κίνας. Το show πραγματοποιήθηκε στη μαγευτική Δυτική Λίμνη (West Lake), έναν χώρο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, με ιστορία εμπνευσμένη από την τέχνη και τη φύση.
Μια τοποθεσία εμπνευσμένη από την Gabrielle Chanel
Η επιλογή της Hangzhou συνδέεται με τα θρυλικά Coromandel lacquer panels, τα οποία διακοσμούσαν το παριζιάνικο διαμέρισμα της Gabrielle Chanel. Τα μοτίβα των οθονών αυτών, που απεικονίζουν τοπία από την περιοχή, αποτέλεσαν κεντρική πηγή έμπνευσης για τη συλλογή. Με αυτόν τον τρόπο, το show τίμησε όχι μόνο τη δημιουργική κληρονομιά της Chanel αλλά και τους βαθύτερους πολιτιστικούς δεσμούς Γαλλίας και Κίνας, που γιορτάζουν 60 χρόνια διπλωματικών σχέσεων φέτος.
Η μαγεία του Métiers d’Art
Από το 2002, η Chanel χρησιμοποιεί τις συλλογές Métiers d’Art για να αναδείξει την αξεπέραστη δεξιοτεχνία των τεχνιτών της. Ειδικότερα, εργαστήρια όπως τα Lemarié (καμέλιες και φτερά), Massaro (παπούτσια), Lesage (κεντήματα) και Michel (καπέλα) συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν κομμάτια που συνδυάζουν τη γαλλική φινέτσα με στοιχεία της κινεζικής παράδοσης. Η Hangzhou, γνωστή για την παραγωγή πολυτελών μεταξωτών υφασμάτων, ενίσχυσε αυτή τη σύνθεση πολιτισμών.
Μια συλλογή με νέα δημιουργική καθοδήγηση
Η συλλογή Métiers d’Art 2024/2025 είναι η πρώτη που σχεδιάστηκε από την εσωτερική ομάδα της Chanel, μετά την αποχώρηση της Virginie Viard από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας. Παρά τις αλλαγές στη διοίκηση, το όραμα της Chanel παραμένει σαφές: η διατήρηση της υψηλής αισθητικής και της παραδοσιακής τέχνης που χαρακτηρίζουν τον οίκο.
Τα χρώματα της συλλογής απογείωναν τη φινέτσα και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζει το maison. Οι σκούρες αποχρώσεις, όπως το μαύρο και το night blue ανέδειξαν τη classy αισθητική. Φυσικά, δεν μπορούσαν να λείπουν και τα χαρακτηριστικά παστέλ, όπως το γαλάζιο και το ροζ, ενώ οι λαμπερές λεπτομέρειες ήταν έντονα παρούσες. Οι αέρινες δημιουργίες αγκάλιαζαν και αναδείκνυαν μ' ένα μοναδικό τρόπο τις σιλουέτες των μοντέλων, ενώ το σήμα-κατατεθέν, tweed, δεν παρουσιάστηκε σε ταγιέρ, maxi πανωφόρια και μαντό.
Πολιτισμική σύνδεση και επιχειρηματική στρατηγική
Η εκδήλωση υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία της Κίνας για τη Chanel, ειδικά καθώς η περιοχή αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο των παγκόσμιων πωλήσεων του brand. Μετά την πανδημία, η Chanel επενδύει περισσότερο στην αναζωογόνηση των σχέσεών της με την κινεζική αγορά, με αυτό το σόου να αποτελεί το δεύτερο μεγάλο γεγονός της μάρκας στην Κίνα το 2024.
Η επίδειξη στην Hangzhou δεν ήταν μόνο μια έκφραση πολυτέλειας, αλλά και ένα μήνυμα πολιτισμικής ενότητας, δημιουργικότητας και αέναου διαλόγου μεταξύ Ανατολής και Δύσης, αναδεικνύοντας τη Chanel ως ένα διαχρονικό σύμβολο κομψότητας και τέχνης.