Μεγάλωσε με τα περιοδικά, ξεκινώντας από το ΚΛΙΚ, γράφοντας το πρώτο του άρθρο το 1999 (τότε που τα έντυπα μέσα κυριαρχούσαν!) και το Close Up. Παράλληλα, ξεκίνησε την επικοινωνία και τα events σε σημαντικά clubs της Θεσσαλονίκης, όπως το Art House, το αξέχαστο, για εκείνον, Decadence και μετά το Club Vogue και το Shark. Στα μέσα της κρίσης ο Χάρης Σταυρίδης έφυγε για το Λονδίνο, όπου συνεργάστηκε με εταιρείες όπως η de Grisogono, η Dedar και η Shopcade για events και projects στις Κάννες, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη.
Υπήρχαν όμως αρκετά σκαμπανεβάσματα, ενώ η νοσταλγία και η ανάγκη για οικειότητα υπερκάλυψαν τις φιλοδοξίες, οπότε πάτησε το "escape". Επιστρέφοντας, ανέλαβε εκ νέου την επικοινωνία του αγαπημένου του ξενοδοχείου ekies (έπειτα από μια παύση), ενώ ξεκίνησε συνεργασία με τη Domes Resorts. Κάπως έτσι μπήκαν οι βάσεις για να δημιουργηθεί η Globe & Trotter, μια εταιρεία με αντικείμενο τις διεθνείς δημόσιες σχέσεις, τα events και τα brand partnerships, εστιάζοντας κατά βάση, αλλά όχι μόνο, στα luxury ξενοδοχεία.
Τι μέρος της ζωής σας καταλαμβάνει σήμερα η δουλειά σας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, πώς ξεκίνησε αυτός ο έρωτας και πώς εξελίχθηκε;
Πριν τον Covid-19, τα ταξίδια στο εξωτερικό ήταν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μου. Ακόμη είναι, απλά λιγότερο. Η εναλλαγή τοπίων, ανθρώπων, χρωμάτων και η αίσθηση της απόλυτης απομόνωσης που έχεις πάνω σε μια πτήση, λες και παγώνει ο χρόνος, είναι πράγματα που σβήνουν γλυκά οποιαδήποτε κούραση και τριβή έχει το ταξίδι.
Περιγράψτε μας τα βασικά στοιχεία της δουλειάς σας κι ποιο θεωρείτε το πιο σημαντικό σας επίτευγμα.
Ένα βασικό στοιχείο είναι να δημιουργούμε εμπειρίες για τους πελάτες των ξενοδοχείων και μαζί ενδιαφέρουσες ιστορίες για να τις διηγηθούμε μετά στα διεθνή μέσα επικοινωνίας, σε όλο τον πλανήτη. Να κάνουμε συνεργασίες με εταιρείες του εξωτερικού, με στόχο να φέρνουμε κοντά ανθρώπους με κοινές ιδέες και αισθητική.
Γενικότερα, πιστεύουμε στο ολιστικό branding που δεν αφήνει τίποτε στην τύχη, καθοδηγεί το customer journey από την πρώτη επαφή του εν δυνάμει πελάτη με το brand, τον πιάνει από το χέρι και το μυεί στον κόσμο που θέλουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τα ξενοδοχεία έχουν να κερδίσουν πολλά όταν σκέφτονται όπως τα μεγάλα luxury brands και τις εμπειρίες που σου προσφέρουν όταν επισκεφτείς μια boutique τους. Μπορείς να παίξεις με τόσα όμορφα πράγματα όταν, για παράδειγμα, μπαίνει κάποιος για πρώτη φορά στο λόμπι. Στοιχεία όπως η μουσική, το άρωμα, οι λεπτομέρειες του interior design -θεωρώ αυτονόητο το αυθεντικό χαμόγελο του προσωπικού- μπορούν να αφηγηθούν στον πελάτη με όμορφο και αποτελεσματικό τρόπο την ιστορία του ξενοδοχείου και να του δημιουργήσουν τα συναισθήματα που θέλουμε. Μην ξεχνάμε πως η πολυτέλεια, από τη στιγμή που πραγματικά την προσφέρεις, δεν έχει ταβάνι στις τιμές και δεν απειλείται από πράγματα όπως το comparison shopping. Μετράει περισσότερο το πώς σε κάνει να νιώθεις ένα brand και όχι το πόσο στοιχίζει αυτό που προσφέρει.
Το πιο σημαντικό επίτευγμα θα έλεγα πως είναι η συνεργασία του Globe & Trotter με την Elite London και τη Society New York για να κάνουμε παγκόσμια projects σε συνεργασία με τους celebrities που εκπροσωπούν, όπως η Kendall Jenner και ο Brooklyn Beckham.
Ένα απαιτητικό επαγγελματικό challenge;
Σίγουρα το πριβέ dinner event που κάναμε σε συνεργασία με τις εκδόσεις Assouline για δέκα δημοσιογράφους από κορυφαία media όλης της Ευρώπης, όπως το L’Officiel, το ELLE Decoration, την Telegraph, τη Vogue, και άλλα, που έγινε στο Domes Miramare. Εκεί προσκαλέσαμε την Angela Missoni και τον γιο της Francesco Maccapani για να μαγειρέψουμε συνταγές από το Missoni Family Cookbook που κυκλόφορησαν στην Assouline. Επρόκειτο για ένα πραγματικά διεθνές event όπου στόχος μας ήταν να “ζωντανέψουμε” το περιεχόμενο ενός από τα βιβλία της Assouline και να γιορτάσουμε με πρωτότυπο τρόπο την ομώνυμη βιβλιοθήκη που στήσαμε στο Miramare.
Το concept ξεκίνησε από εμένα, ενώ διάλεξα αυτό το βιβλίο γιατί συνδύαζε φαγητό, μόδα και έναν από τους αγαπημένους μου οίκους. Είχε τόσες πολλές παραμέτρους, ενώ έπρεπε όλα να γίνουν σωστά – πόσο μάλλον όταν θα σε κρίνει ένας άνθρωπος όπως η Missoni με φοβερή εμπειρία και απίθανα events και shows στο ενεργητικό της. Η χαρά του να κάθομαι δίπλα της σε κάτι που έστησα με τους συνεργάτες μου και η ευχαριστήρια κάρτα που έλαβα από την ίδια μετά ήταν η καλύτερη επιβράβευση.
Ταξιδεύετε κι έχετε ζήσει σε όμορφα μέρη σε όλο τον κόσμο ως traveler, αλλά και ως επαγγελματίας. Πόσο σας έχει βοηθήσει αυτό σαν άνθρωπο και τι κρατάτε στην καρδιά σας περισσότερο;
Όπως λέει και το ρητό, «Το ταξίδι είναι το μόνο πράγμα που πληρώνεις και σε κάνει πλουσιότερο». Όλοι μας γινόμαστε καλύτεροι με την τριβή με άλλους ανθρώπους και όντας ανοικτοί στο να δούμε τα πράγματα από τη ματιά τους. Κρατάω όλες τις μικρές και μεγάλες περιπέτειες που έζησα σε ταξίδια που έκλεισα πάνω στην παρόρμηση της στιγμής.
Μιλήστε μας για το νέο σας project, πώς εξελίχθηκε και τι προσδοκάτε;
Είναι μια νέα συνεργασία με το θρυλικό Magnum Photos, αναμφίβολα το πιο σημαντικό φωτογραφικό agency στον κόσμο. Πρόκειται για ένα πολύ συναρπαστικό project που θα φέρει πιο κοντά τον κόσμο της φωτογραφίας στα ξενοδοχεία, με κοινό άξονα τα ταξίδια. Θα μπορέσουμε να πούμε περισσότερα πράγματα σύντομα!
Ποιο είναι ένα dream project που θα επιθυμούσατε να πραγματοποιήσετε στο μέλλον;
Μια συνεργασία με τους γκαλερίστες Hauser & Wirth, είναι πραγματικά μοναδικοί στο πώς ενώνουν ανθρώπους, τέχνη και χώρους.
Και βέβαια, όλα αυτά τα projects που θέλουμε να κάνουμε με την Elite, τη Magnum και την Assouline!
Ποια είναι η διαδρομή σας προς την επιτυχία σήμερα. Έχουν βρεθεί εμπόδια και πώς τα ξεπεράσατε;
Πάντα υπάρχει κάτι που δεν θα πάει όπως το περιμένεις ή το σχεδιάζεις. Άλλες φορές μπορείς να βρεις τη λύση μόνος σου, και άλλες φορές έρχεται κάποιος να σε βοηθήσει με τον τρόπο του, συχνά εκεί που δεν το περιμένεις. Το να προσπαθείς να είσαι ψύχραιμος αλλά και το να μη διστάζεις να ζητήσεις βοήθεια είναι σημαντικά.
Τι περιλαμβάνει το 24ωρο σας;
Στα αναμενόμενα: αρκετές ώρες πάνω από το τηλέφωνο και μπροστά από μια οθόνη. Στα εκτός γραφείου και έδρας: ονειρεμένα ξενοδοχεία, απίθανο φαγητό και cocktails, συναρπαστικές κουβέντες και γνωριμίες. Το μείγμα σε αυτά δεν είναι ποτέ σταθερό.
Ποιος είναι ο ορισμός της ομορφιάς για εσάς;
Καταπράσινοι χώροι με συμμετρία και ηρεμία. Σε φθινοπωρινά χρώματα ή ντυμένοι στο λευκό του χιονιού.
Ποια ήταν η πιο μαγική στιγμή στη ζωή σας;
Χριστούγεννα στη Νέα Υόρκη, την πόλη που λατρεύω, με φίλους και ατελείωτες βόλτες στο κρύο με φόντο πολύχρωμες βιτρίνες.
Περιγράψτε μας με τρεις λέξεις τον εαυτό σας.
Σε διαρκή αναζήτηση.
Η χαρά της ζωής περιλαμβάνει…
Ατελείωτες συζητήσεις πάνω από πιάτα με φαγητό, θορυβώδη γέλια και κλειστά κινητά.
Ποιο είναι το πιο πιο πιο αγαπημένο σας αντικείμενο που δεν αποχωρίζεστε ποτέ ή κάτι που φοράτε για χρόνια;
Τα ακουστικά μου. Με τη μουσική δουλεύω, χαλαρώνω, φτιάχνω σενάρια, ιστορίες.
Μια έκθεση τέχνης ή ένα μουσείο που έχει κερδίσει την καρδιά σας;
Κάθε φορά που έχω την τύχη να επισκέπτομαι το Museum of Modern Art στη Νέα Υόρκη.
Η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει ποτέ...
Δεν ξέρεις ποια είναι τα όριά σου αν δεν τα δοκιμάσεις.
Κάτι για το οποίο είστε περήφανος…
Η συνεργασία που κάναμε με την Anima (έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό για τραυματισμένα άγρια ζώα) και το ξενοδοχείο Numo στην Ιεράπετρα. Πρόκειται για έναν οργανισμό που εκτιμώ πολύ και χρειάζεται πάντα τη στήριξή μας. Ένα ποσοστό από τις διαμονές πελατών του ξενοδοχείου θα πηγαίνει στην οικονομική ενίσχυση της Anima, ενώ θα κάνουμε και διάφορα εκπαιδευτικά workshops για την ευαισθητοποίηση του κοινού.
Ένα απωθημένο…
Μεγάλα ταξίδια στην Ασία και τη νότια Αμερική. Και μια διαδρομή με το Orient Express ή με το Trans-Siberian Express μέχρι τη Σιβηρία.
Μια τέλεια μέρα θα ξεκινούσε... και θα τελείωνε...
Με καλές ειδήσεις για το περιβάλλον και τον πλανήτη. Δε νομίζω ότι έχουμε κάτι περισσότερο ανάγκη από αυτό, πλέον.
Κεντρική Φωτογραφία: Αριστερά: Χάρης Σταυρίδης | Δεξιά: Francesco Missoni