fbpixel

Search icon
Search
The Talks: Mε την fashion insider, Εύη Καρατζά
#GREEKSDOITBETTER

The Talks: Mε την fashion insider, Εύη Καρατζά

Η μόδα βρίσκεται στο DNA της


H μόδα βρίσκεται στο DNA της αφού έχει περάσει ενεργά και ουσιαστικά από όλα της τα στάδια. Η Εύη Καρατζά από μικρή εκδήλωσε την αγάπη γι' αυτήν, φοίτησε στη σχολή Βελουδάκη όπου παρακολούθησε τη σχολή μόδας και σχεδίου, το ενδιαφέρον της όμως ήταν πλατύτερο κι έτσι έκανε και μαθήματα κεραμικών κι ελεύθερου σχεδίου. Αμέσως μετά, σπούδασε στη σχολή ΑΚΤΟ όπου πραγματοποίησε μαθήματα διακόσμησης και βιομηχανικού σχεδίου για δύο χρόνια, ενώ παράλληλα, δούλευε στο Free shop όπου ως υπεύθυνη και μέλος της ομάδας που το καθιέρωσε, έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα καταστήματα τη δεκαετία του '80. Στην πορεία δημιούργησε τη δική της boutique, όπου σχεδίαζε και έφτιαχνε τα ρούχα. Λίγο αργότερα, θα ερχόταν και η καριέρα στα περιοδικά, όπου εργάστηκε στους μεγαλύτερους τίτλους και το τελευταίο διάστημα ανέλαβε ως Editor in Chief στο L’Officiel Hellas.

H ενασχόλησή σας με τη μόδα κρατάει χρόνια. Μιλήστε μας για την Χρυσή Εποχή της και τα fashion περιοδικά. Πώς ασχοληθήκατε με αυτά και πώς πορευτήκατε στον τομέα αυτό;

Η περίοδος που ανέλαβα ως διευθύντρια μόδας στο L’Officiel ήταν μια επιτυχημένη και λαμπρή εποχή του περιοδικού. Είχαμε την επιμέλεια φωτογραφήσεων, οι οποίες πραγματοποιούνταν στο εξωτερικό με ακριβές παραγωγές και ρούχα απευθείας από τους από διεθνείς οίκους. Η συμμετοχή μου στο περιοδικό Vitrine -το πρώτο ανθρωποκεντρικό περιοδικό στην Ελλάδα- μου έδωσε μια μεγάλη εμπειρία, θέτοντας στο επίκεντρο ελληνικά πρόσωπα και δημιουργώντας εξώφυλλα με ένα στιλιστικά μοντέρνο τρόπο, που δεν ήταν ευρέως γνωστός στα περιοδικά της χώρας. Στην πορεία δέχτηκα την πρόταση από τις εκδόσεις Λυμπέρη να αναλάβω διευθύντρια μόδας στο περιοδικό Life & Style και αμέσως μετά μια σημαντική θέση στην Vogue Ελλάδος, δημιουργώντας μια πολύ καλή συνεργασία 6 χρόνων.

Το L’ Officiel ήρθε ξανά στη ζωή μου, όταν ο Γιώργος Βαρδινογιάννης μαζί με τον εκδότη Γιάννη Φιλιππάκη έφεραν για 2η φορά τον τίτλο του περιοδικού στην Ελλάδα. Οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες της γαλλικής έκδοσης πρότειναν κι έβαλαν ως όρο της συνεργασίας να γίνω η διευθύντρια του, για να είναι σίγουροι για την ποιότητα του εντύπου λόγω της καλής συνεργασίας που είχαμε την πρώτη φορά που είχε εκδοθεί. Αυτό που έπαιξε σημαντικό ρόλο ήταν το γεγονός ότι με έβλεπαν όλα τα χρόνια να παρευρίσκομαι σε όλα τα διεθνή shows στις εβδομάδες μόδας του κόσμου. 

3-PCPub.jpg

Τι έχετε να θυμάστε από την εποχή αυτή.

Το πρώτο τεύχος του L’ Officiel στην Ελλάδα, για το οποίο κάναμε φωτογράφηση στο ξενοδοχείο Costes, που τότε μόλις είχε ανοίξει. Επισκέφτηκα όλα τα showrooms στο Παρίσι και αισθάνθηκα πως είχαμε όλο τον κόσμο της μόδας στα χέρια μας, γιατί μπορούσαμε να επιλέξουμε όποια ρούχα θέλαμε από τις συλλογές των σχεδιαστών. Αυτή είναι μια στιγμή που πάντα θα θυμάμαι, η πρώτη έκδοση του περιοδικού. Μείναμε 15 μέρες στην Πόλη του Φωτός κι είχαμε στη διάθεσή μας όλα τα ιστορικά μέρη, αλλά και την ελευθερία να δημιουργήσουμε ένα υπέροχο τεύχος, τιμώντας τη γαλλική μόδα και τον γαλλικό τίτλο που φέρναμε στην Ελλάδα.

Επίσης, δεν θα ξεχάσω ποτέ το γεγονός ότι είχαμε τη δυνατότητα να παρευρισκόμαστε κάθε χρόνο στο Φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών, όπου παρακολουθούσα με ενθουσιασμό μεγάλους αστέρες, όπως τον George Clooney, τον Javier Bardem, τον Brad Pitt, την Angelina Jolie και φυσικά αξέχαστο θα μου μείνει το τελευταίο εξώφυλλο με την Άννα Βίσση και τους Dsquared.

Αυτό που θυμάμαι έντονα από τις εμπειρίες μου στη βιομηχανία είναι ο Αlexander McQueen, ο οποίος έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Τα shows του στο Παρίσι ήταν συγκλονιστικά από πλευράς δημιουργικότητας και πρωτοπορίας και ξεχωρίζω την συγκίνηση που ένιωσα στην επίδειξή που αφιέρωσε στην πιο κοντινή του φίλη όταν έφυγε από τη ζωή, την Isabella Blow. Όλη η αίθουσα μύριζε το άρωμά της, το Fracas, το οποίο μας έδωσε και ως giftbag, μαζί με διάφορα ενθύμια δικά της. Μια άλλη πολύ μεγάλη στιγμή ήταν όταν ο Karl Lagerfeld είχε σχεδιάσει τη συλλογή του για τον οίκο Fendi εμπνευσμένος από την Amy Winehouse. Έκανε ένα μεγάλο πάρτι, στο οποίο τραγούδησε η Amy με πολύ λίγους καλεσμένους και είχα την χαρά να την δω και να την ακούσω από κοντά. Μοναδική ήταν επίσης η γνωριμία μου με τον Alber Elbaz στην boutique του, όπου μου πρότεινε τα ρούχα που τελικώς αγόρασα. Είχαμε μια συγκλονιστική επαφή και λάτρεψα το dinner που έκανε μετά την επίδειξή του. Ήταν ένας γλυκύτατος και υπέροχος άνθρωπος. Φυσικά θυμάμαι τα after parties που γινόντουσαν την εποχή εκείνη μετά τα shows, όπως το επετειακό της Sonia Rykiel στις Βερσαλίες, αλλά και τα εγκαίνια της boutique της Muccia Prada στο Soho, όπου είχε πραγματοποιήσει ειδική προβολή της ταινίας της στο αμφιθεατρικό χώρο της. Μια πραγματική πρωτοπορία για την εποχή. 

5-das8u.jpg

Το brand Evi Grintela πώς προέκυψε και πώς εξελίχθηκε;

Η πορεία μου στα περιοδικά ήταν μια σημαντική παρακαταθήκη για να χρησιμοποιήσω όλον αυτόν τον πλούτο, την εμπειρία και τις γνώσεις μου σε κάτι καινούργιο. Έτσι ξεκίνησε το brand Evi Grintela The Shirtdress, του οποίου η ιστορία είναι πολύ ιδιαίτερη για εμένα, καθώς σηματοδότησε μια νέα αρχή στη ζωή μου. Δημιουργήθηκε από την αγάπη μου για τα shirtdresses και κατάφερε να εξελιχθεί και να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο. Όλα ξεκίνησαν όταν έκλεισα τον κύκλο των εκδόσεων κι επέτρεψα στον εαυτό μου να δει τα πράγματα από την πλευρά του δημιουργού.

Επειδή πάντα αγαπούσα τα πουκάμισα και τα shirtdresses, τα οποία έψαχνα σε όλους τους οίκους γιατί ήταν χαρακτηριστικό της γκαρνταρόμπας μου, αποφάσισα να δημιουργήσω μια σειρά για εμένα και τις φίλες μου. Χρησιμοποίησα πολύ καλά ανδρικά υφάσματα πουκαμίσων και βρήκα ανθρώπους να μου τα κάνουν στο χέρι προσέχοντας όλες τις λεπτομέρειες.

Πήρα την ιδέα του ανδρικού πουκαμίσου όταν και διεθνείς σχεδιαστές είχαν στρέψει το ενδιαφέρον τους στον επαναπροσδιορισμό αυτού σαν πρόταση για την γυναικεία γκαρνταρόμπα. Η εξειδίκευση του brand στην ιδέα αυτή ήταν καθοριστική για την αναγνώρισή και την εξέλιξή του. Τo timing στη μόδα είναι σημαντικό και μαζί με μια αυθεντική ιδέα μπορείς να προχωρήσεις πιο εύκολα, σε αυτόν τον τόσο ανταγωνιστικό χώρο της διεθνούς αγοράς.

Χρησιμοποιούμε υψηλής ποιότητας υφάσματα, τρίκλονα βαμβάκια, voile και ρίγες. Εισάγουμε όλα τα υλικά από την Ιταλία, Γαλλία και Ελβετία. Πλέον σχεδιάζουμε και τυπώνουμε τα δικά μας prints στο Κόμο. Παραμένουμε όμως και στηρίζουμε την Ελλάδα κατασκευάζοντας τις συλλογές μας εδώ σε μικρά boutique εργαστήρια, γεγονός που τα κάνει χειροποίητα.

Από το 2017 ξεκινήσαμε την πρώτη μας συνεργασία με το Νet-a-porter, το brand εξελίσσεται διαρκώς και οι συλλογές μας είναι διαθέσιμες παγκοσμίως σε κάποια από τα κορυφαία online & department luxury stores όπως τα Matches Fashion, Browns, Bergdorf Goodman, Le Bon Marche, Harrods, Bloomingdales, Harvey Nichols και Beymen μεταξύ άλλων. Πραγματοποιούμε τέσσερις κολεξιόν τον χρόνο, δειγματίζουμε στο Παρίσι αλλά τον τελευταίο 1,5 χρόνο λόγω της πανδημίας τα ραντεβού γίνονται online μέσω zoom. Επίσης, δημιουργούμε και custom collections με κάποιους από τους πελάτες μας, όπως το Νet-a-porter και το Le Bon Marche.

Όλες οι συλλογές σας έχουν κάτι το ξεχωριστό. Πώς το καταφέρνετε αυτό και πώς αισθάνεστε όταν ολοκληρώνετε ένα project σας. Έχει ανώτατο όριο η δημιουργικότητα;

Η παρατεταμένη εμπειρία και η γνώση από τη βιομηχανία της μόδας με βοήθησε να έχω ένα διαρκές δημιουργικό όραμα το οποίο προσαρμόζεται, συμβαδίζει και συντονίζεται με τις τάσεις της εποχής. Με λίγα λόγια, να έχω μια σφαιρική αντίληψη της παγκόσμιας αγοράς. Ο τρόπος που ετοιμάζεται μια συλλογή είναι μια διαδικασία που απαιτεί πολύ έρευνα πριν υλοποιηθεί. Είναι σημαντικό να είμαστε παρόντες και να παρακολουθούμε τις εξελίξεις σε όλους τους χώρους της τέχνης και του πολιτισμού, οι οποίες επηρεάζουν τη μόδα. Η fashion σκηνή έχει αλλάξει μετά την πανδημία, τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις και τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος, καθώς επαναπροσδιορίζεται στο κομμάτι των τάσεων. 

Όταν ολοκληρώνεται μια συλλογή αισθάνομαι μαζί με την ομάδα μου ότι έχουμε δώσει τον καλύτερο εαυτό μας, γιατί η δουλειά αυτή είναι ομαδική. Έχουμε εργαστεί κι εξαντλήσει τις ιδέες και τις καινούργιες τεχνικές που θέλουμε, ωστόσο πάντα υπάρχει και το συναίσθημα της έκπληξης και της αναμονής σχετικά με την αποδοχή και τις επιλογές των πελατών μας.

Η δημιουργικότητα είναι κάτι που πηγάζει από την εσωτερική εξέλιξη που έχει ο καθένας και θεωρώ ότι είναι ανεξάντλητη. Όπως πρέπει να εξελισσόμαστε οι ίδιοι έτσι εξελίσσεται και το προϊόν μας.

r22-eg-eliot-01-vN5a2.jpg

Ποιο θεωρείτε το κορυφαίο σας ρούχο και ποιο είναι το πιο δικό σας αγαπημένο ever;

Το κορυφαία μας σχέδια είναι το κλασικό μας shirtdress "Valerie", το οποίο υπάρχει σε πολλές παραλλαγές σε κάθε μας συλλογή, σε διαφορετικά μήκη και υφάσματα. Μια από τις αγαπημένες επιλογές των πελατών μας που κάθε χρόνο γίνεται sold out είναι το "Valerie Lace" από βαμβακερές γαλλικές broderie anglaise. Επίσης, το "Valerie Sky Blue" αγαπήθηκε πολύ σαν σχέδιο, όπως και το "Juliette", ένα από τα πιο διαχρονικά shirtdresses. Το προσωπικό μου αγαπημένο είναι το "Valerie Midi" σε διάφορες ρίγες με μακρύ μανίκι.

Ποιο είναι το είδος γυναίκας που αγαπάτε και σας εμπνέει για να σχεδιάζετε; Υπάρχουν γυναίκες που σκέφτεστε "θα ήθελα να φοράει αυτό";

Η Caroline de Maigret, η ambassador της Chanel που είχα και τη χαρά να γνωρίσω στην Πάτμο, η Amanda Brookes, η Cecilie Thorsmark, η Αμερικάνα interior designer, Maca Huneeus που συνάντησα επίσης στο νησί και φορούσε ρούχο μου.

Πώς προσδιορίζεται το luxury σήμερα και πώς έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής;

Το luxury είναι μια κατηγορία που λόγω της διαχρονικότητας & της εξαιρετικής ποιότητας που απαιτεί, έχει πλέον να κάνει τον σεβασμό προς το περιβάλλον. Πρόκειται για το new luxury που απαιτεί διαρκή εξέλιξη κι έρευνα στο κομμάτι των πρώτων υλών και της ηθικής μόδας. Σχετίζεται με τη βιωσιμότητα, την ποιότητα των υλικών αλλά και την ποιότητα ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σχεδιάστρια Gabriela Hearst, που είναι πρωτοπόρος της sustainable fashion, τόσο για το προσωπικό της brand αλλά και για τον οίκο Chloe. Tο new luxury ναι μεν απευθύνεται σε μια elite, η οποία όμως δεν αγοράζει απλά τις συλλογές από μεγάλους οίκους, αλλά έχει οικολογική συνείδηση.

Πώς νοιώθετε όταν βλέπετε γυναίκες σε όλα τα μέρη του κόσμου να επιλέγουν τα ρούχα σας; Πόσο σας εξιτάρει η αναγνώριση της δουλειάς σας;

Είναι πραγματικά υπέροχο κάθε φορά που βλέπουμε γυναίκες από όλο τον κόσμο να μας επιλέγουν. Δεχόμαστε διαρκώς μηνύματα στο Instagram και στο προσωπικό μου account, αλλά και σε αυτό του brand, από γυναίκες που τα αγαπούν και τα ξεχωρίζουν. Aυτό μας δίνει μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για να συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά μας και να εξελισσόμαστε όλο και περισσότερο.

Ποιες έχετε επιλέξει σαν τις πιο stylish ambassadors του brand σας.

Τις Deborah Reyner Sebag, Ann Caruso, Lisa Wipfli, Luna De Casanova, Małgorzata Kożuchowska και Candice Lake.

Μια σειρά από συνεργασίες. Μιλήστε μας γι' αυτές.

Μια από τις πρόσφατες συνεργασίες μας είναι με το Net-a-porter, με το οποίο δημιουργήσαμε μια exclusive capsule συλλογή εμπνευσμένη από την preppy-icon και fashion designer Lilly Pulitzer με αναφορές στις δεκαετίας του '60 & '70 και του easy living στο Palm Beach. Η συλλογή είναι διαθέσιμη online εδώ.

Έχετε μια αγάπη για τα όμορφα πράγματα και τα home αντικείμενα. Που έχετε ιδιαίτερη προτίμηση;

Είμαι λάτρης του interior design και αγαπώ πολύ τις πορσελάνες και τα chinoiserie.

2-PpS7e.jpg

Υπάρχει η Ελλάδα σαν στοιχείο του σχεδιασμού σας και αν ναι με ποιον τρόπο;

Φυσικά πάντα υπάρχουν αναφορές και επιρροές από την Ελλάδα, καθώς είναι η χώρα που γεννήθηκα και μεγάλωσα. Ειδικά η συλλογή Spring/Summer 2021 “Anagenesis” έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, είναι εμπνευσμένη από τις ρίζες μου, την ελληνική κληρονομιά και τις παραδόσεις. Τα αξιοθαύμαστα νησιά του Αιγαίου, η απλότητα της ελληνικής αρχιτεκτονικής, τα εκθαμβωτικά χωριά των Κυκλάδων, τα κρυστάλλινα γαλανά νερά και οι αντανακλάσεις του ήλιου στις βράχια αποτελούν το σημείο αναφοράς της συλλογής. Διάφορες αποχρώσεις του μπλε χρώματος, από το sky blue έως το ultramarine, δίπλα στους φυσικούς τόνους του εκρού και του λευκού, δίνουν την ελληνική ταυτότητα της συλλογής.

Η Πάτμος... 

Για εμένα είναι ένα από τα πιο μαγικά μέρη στον κόσμο, αγαπώ την αρχιτεκτονική της, τα Interiors, το κατάστημα Zafiria Boutique στη Χώρα με το οποίο έχουμε μια πολύ ωραία συνεργασία. Λατρεύω τις ταράτσες της στα αρχοντικά που βλέπουν το ηλιοβασίλεμα Ξεχώρισα επίσης ένα σπίτι που σχεδίασε η interior designer Melodi Horne με εκπληκτικά interiors. Το σπίτι που έμεινα αυτό το καλοκαίρι ήταν ένα πανέμορφο παλιό αρχοντικό του 1799.

Τι να περιμένουμε από τη συλλογή του χειμώνα που έρχεται.

Ετοιμάζουμε μια sustainable capsule συλλογή για τον χειμώνα που είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στο online store μας. Παράλληλα τον Νοέμβριο θα κυκλοφορήσει και η κολεξιόν μας “Love Letters” Resort 2022 και θα είναι διαθέσιμη στα καταστήματα που συνεργαζόμαστε παγκοσμίως. 

11.jpg

Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σας κόσμημα;

To χρυσό αστέρι Dior που φοράω πάντα, δώρο από μια αγαπημένη μου φίλη.

Επιλέγετε items για χρόνια κι αν ναι ποιο είναι ένα αγαπημένο σας αξεσουάρ;

Τα διαχρονικά shirtdresses φυσικά, καθώς και την συλλογή μου από μαντήλια Hermes.

Περιγράψτε μας με τρεις λέξεις τον εαυτό σας.

Φιλομαθής, Ειλικρινής, Δημιουργική.

Ποιος είναι ο ορισμός της ομορφιάς για εσάς.

Αυθεντικότητα.

Το πιο ριψοκίνδυνο πράγμα που έχετε κάνει...

Να ξεκινήσω τη δημιουργία του brand μέσα στην περίοδο της κρίσης.

Η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει ποτέ...

Να μην κρίνω τους άλλους και να ασχολούμαι μόνο με τη δική μου προσωπική εξέλιξη.

Κάτι για το οποίο είστε περήφανη...

Για τα παιδιά μου και τη σχέση που έχω μαζί τους.

Μια τέλεια μέρα θα ξεκινούσε...

Με διαλογισμό.

Και θα τελείωνε...

Με ένα ωραίο βιβλίο.