Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρίας Tripani, Ξανθίππη Παπαδοπούλου, μας μυεί στην τέχνη του επίπλου κι εξηγεί πώς μια επιχείρηση με βαριά παράδοση και πελάτες που την εμπιστεύτηκαν από γενιά σε γενιά, κάνει δυναμικά στροφή στη νέα εποχή, κερδίζοντας το στοίχημα των εξελίξεων σε μια αγορά ρευστή και απαιτητική.
Όταν καταπιάνεσαι με μια τέχνη, όπως αυτή του επίπλου, που με τόση μαεστρία «διαβάζει» και αποτυπώνει την κουλτούρα και τις πιο ιδιαίτερες ανάγκες ενός ανθρώπου και ταυτόχρονα απευθύνεσαι σε ένα κοινό με υψηλές απαιτήσεις, δεν μπορείς να κάνεις υποχωρήσεις στην ποιότητα των υλικών, την επεξεργασία ή το design. Οφείλεις, όμως, να προσαρμόζεσαι ακόμη και στις πιο απαιτητικές προκλήσεις, που ονομάζονται: ανταγωνισμός, κρίση, διεθνείς αγορές, high end design, μόδα που συνεχώς αλλάζει, τεχνογνωσία κι εμπιστοσύνη. Γιατί απλά, αυτό είναι που σε κρατά ψηλά στην αγορά.
Από το 1963 στο σήμερα
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η εταιρία tripani με ιδρυτή τον Ιάκωβο Τρυπάνη, ήταν η πρώτη ελληνική εταιρία με αντικείμενο την εμπορία και κατασκευή ξύλινου επίπλου κουζίνας στην Ελλάδα, γράφοντας ιστορία, σε ορισμένα από τα πιο avant garde σπίτια της πόλης. Με τα χρόνια, έγιναν επεκτάσεις οι οποίες επισφραγίστηκαν με την ίδρυση βιομηχανικής μονάδας στην περιοχή του Λακκώματος Χαλκιδικής και τον εκσυγχρονισμό που επέφερε ο Νικόλας Τρυπάνης.
Παράδοση στο ξύλο
Σήμερα, η tripani δεν περιορίζεται μόνο στα έπιπλα κουζίνας, αλλά κατασκευάζει και άλλα είδη οικιακού και ξεναδοχειακού εξοπλισμού από ντουλάπες, dressing rooms και έπιπλα μπάνιου έως πόρτες και επενδύσεις τοίχων. Παράλληλα, το εργοστάσιο διαθέτει μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής προϊόντων από corian, η ποιότητα των οποίων πιστοποιήθηκε το 2003 από την Dupont.
Αναλύοντας τον ανταγωνισμό
«Το μεγαλύτερό μας πλεονέκτημα είναι η παραμετροποίηση. Δεν κατασκευάζουμε, τυποποιημένο προϊόν. Μπορούμε να παράγουμε μια ειδική κατασκευή, είτε σε ένα τεμάχιο ή σε δεκάδες με την ίδια ευκολία και χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση», μας εξηγεί η κ. Παπαδοπούλου.
Και ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά που κάνουν τη διαφορά; «Σχεδιαστικό τμήμα, παραγωγική μονάδα και μόνιμο-εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό».
Νέο αίμα στην αγορά, εκσυγχρονισμός, εξαιρετικοί σχεδιαστές, πολλές αγοραστικές επιλογές και απίστευτες δυνατότητες σε επίπεδο design. Είναι ένα στοίχημα για εσάς το να είστε προσιτοί και ανταγωνιστικοί και «μέσα» στις εξελίξεις; Καταρχάς, αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε. Είμαστε μια ομάδα νέων ανθρώπων με κέφι και πίστη στο προϊόν μας. Κινούμαστε με γνώμονα το τέλειο αισθητικό αποτέλεσμα, την άριστη ποιότητα και τις καινοτόμες λύσεις σε ανταγωνιστικές τιμές. Ενημερωνόμαστε συνεχώς για νέα υλικά, σχεδιαστικές τάσεις και σύγχρονους μηχανισμούς και με επίμονη παρακολούθηση και βελτιστοποίηση της παραγωγής, καλύπτουμε ακόμη και τον πιο απαιτητικό πελάτη.
Η κρίση, τι ρόλο έπαιξε στην εξελικτική πορεία της εταιρίας σας; Έχουμε καταφέρει σε αυτά τα 50 χρόνια ζωής, να θεωρούμαστε μια αξιόπιστη ελληνική εταιρία, που διατηρεί την ίδια πολιτική, παρά τις δυσκολίες της εποχής. Σχεδιάζει, παράγει και υποστηρίζει ποιοτικό προϊόν. Το στοίχημα των τελευταίων ετών, ήταν να καταφέρουμε να προσαρμόσουμε τις τιμές μας χωρίς να επηρεαστούν τα παραπάνω. Και το καταφέραμε. Έτσι, ο σύγχρονος καταναλωτής, που είναι πιο ενημερωμένος, απαιτητικός και δύσπιστος, εκπλήσσεται θετικά όταν ανακαλύπτει στην tripani προϊόν value for money.
Ένα μεγάλο μερίδιο του κοινού σάς είχε ταυτίσει με την κατασκευή κουζίνας στην οποία έχετε μεγάλη παράδοση. Παρόλ’ αυτά, προσεγγίζετε δυναμικά νέα projects, όπως custom made κατασκευές σε ξενοδοχεία. Μιλήστε μας γι' αυτό. Η βιομηχανική μας μονάδα σε συνδυασμό με το τεχνικό προσωπικό και τα σύγχρονα μηχανήματα, μας δίνουν τη δυνατότητα να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας σε έργα μεγαλύτερης κλίμακας, κατασκευάζοντας ακόμη και το σύνολο του ξύλινου εξοπλισμού ενός χώρου. Τα τελευταία χρόνια είχαμε την τιμή να μας εμπιστευτούν μεγάλα projects, όπως η Sani Resorts, τo Eagles Palace (Eagles Villas), η Ikos Resorts (Olivia & Oceania), το Makedonia Palace (The Penthouse Project), το Daios Cove (The Mansion Project), το Domus Noruz Chania Marriot, αλλά και επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια, γυμναστήρια και συγκροτήματα κατοικιών.
Κλείνοντας, ποιο είναι, χωρίς δεύτερη σκέψη, το επόμενο στοίχημα για την tripani; Ήδη μεθοδεύουμε την εξωστρέφεια της εταιρίας μέσω εξαγωγών ξενοδοχειακού εξοπλισμού και τη στρατηγική επέκταση με στόχο τη δημιουργία ενός διευρυμένου δικτύου λιανικής πώλησης.
Info: Λεωφ. Γεωργικής Σχολής 19, 57001 Πυλαία Τηλέφωνο: 2310 478 730 www.tripani.com
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΣΑΓΓΟΠΟΥΛΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ STUDIO VD
ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ ΒΑΒΔΙΝΟΥΔΗΣ