Η Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής έχει ξεκινήσει αρκετά δυναμικά, με αξιοθαύμαστες εμφανίσεις και πρωτοποριακές δημιουργίες να κυριαρχούν στην Πόλη του Φωτός, τόσο από τους καλεσμένους, όσο και από τα εκκεντρικά looks που παρουσίασαν οι μεγάλοι οίκοι μόδας. Την δεύτερη ημέρα τα shows περιλάμβαναν τις haute couture συλλογές των Iris Van Herpen, Thom Browne και Giambattista Valli, οι οποίοι μαγνήτισαν όλα τα βλέμματα, προσθέτοντας την καινοτομία στην παρουσίαση των πιο delicate δημιουργιών τους.
Iris Van Herpen Fall '24 Couture
Μετά από 16 χρόνια καριέρας, η Iris Van Herpen έχει αψηφήσει κάθε είδους προκατάληψης στο πεδίο του ντυσίματος του σώματος, που νέα της πρόκληση σήμαινε μόνο ένα πράγμα, να εξετάσει μία άλλη κατασκευή συνολικά. Η ίδια μας κάλεσε να ανακαλύψουμε τη σειρά "εναέριων γλυπτών" της μέσα σε έναν χώρο που έμοιαζε με γκαλερί.
Η παρουσίασή της, που ονομάστηκε Hybrid Show και περιλάμβανε μόλις εννέα έργα, με κάποια one of kind φορέματα υψηλής ραπτικής, που θύμιζαν πραγματικά έργα τέχνης, με τα μοντέλα να αναδύονται από τους καλυμμένους με υφάσματα καμβάδες. Παραμένοντας στη θέση τους και σταθεροποιημένες από τα προεξέχοντα παπούτσια, κινούνταν σαν να επικαλούνταν τον φυσικό κόσμο. Τα υπόλοιπα τέσσερα έργα αποκάλυψαν την εισβολή της Van Herpen σε μια καθαρά καλλιτεχνική πρακτική. "Ήταν ένα φυσικό επόμενο βήμα για μένα, να δείξω το όραμά μου για τη μόδα και την τέχνη και πώς μπορούν πραγματικά να ζήσουν στο ίδιο σύμπαν", δήλωσε η σχεδιάστρια.
Thom Browne Fall '24 Couture
Η μουσελίνα, το απλό βαμβακερό ύφασμα από το οποίο κατασκευάζονται τα toiles της υψηλής ραπτικής, δηλαδή τα δείγματα, ήταν το θέμα της συλλογής υψηλής ραπτικής του Browne. Για τα 48 έργα του, ο Browne χρησιμοποίησε έξι διαφορετικά βάρη μουσελίνας, επιλέγοντας το κατάλληλο για διαφορετικές τεχνικές που απαιτούσαν τα σχολαστικά δουλεμένα σχεδία του.
Στα μισά της πασαρέλας τα μοντέλα σταματούσαν, παίρνοντας πόζες προς την κάμερα του οίκου, με μια "μάσκα" από δείγμα κεντήματος μπροστά από το πρόσωπό τους, με τα ολόλευκα ρούχα τους να ταιριάζουν σχεδόν απόλυτα με τους ασβεστολιθικούς τοίχους του Musée des Arts Décoratifs και τα μαλλιά τους να είναι σκαλισμένα σε μπούκλες, όπως στα αρχαία αγάλματα. Μία επίδειξη του Thom Browne έχει πάντα πολλά επίπεδα και δεδομένων των επικείμενων Ολυμπιακών Αγώνων, η συγκεκριμένη είχε μια αθλητική λάμψη μέσω των χρυσών κεντημάτων σε μορφή αθλητών σε ένα σακάκι-κλεψύδρα και ενός φορέματος που εμφάνιζε το μυϊκό σύστημα με κατακόκκινες χάντρες από τη μία πλευρά και πλισέ και μπαλώματα από μουσελίνα από την άλλη. Το αποκορύφωμα της διαδικασίας ήταν μια τριάδα πλήρως κεντημένων σακακιών σε χάλκινο, ασημένιο και χρυσό χρώμα.
Η συλλογή παρακινούσε τη σκέψη γύρω από τις συνδέσεις μεταξύ των κορυφαίων αθλητών και των μικροσκοπικών λεπτομερειών της υψηλής ραπτικής. Το ζητούμενο, όπως είπε ο Browne, ήταν να δείξει "την ομορφιά του χεριού και όχι μιας μηχανής". Καθώς αρχίζει η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και πρόκειται για ένα μάθημα που πρέπει να επαναλαμβάνεται.
Giambattista Valli Fall '24 Couture
Η χώρα της Ινδίας αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια το απόλυτο σημείο έμπνευσης για τον Giambattista Valli. Μέχρι και σήμερα ο ίδιος, όποτε μπορεί, φαίνεται να αποσύρεται στη Jaipur για να βυθίσει τις αισθήσεις του στη ροζ θεραπευτική αύρα της πόλης. Η εμπειρία του να ξαπλώνεις ανάμεσα στους αρωματικούς θάμνους και τα θαυμάσια λουλούδια των κήπων Suryagarh στο Jaisalmer είναι μια αίσθηση που μοιάζει με "χάδι για την ψυχή", είπε. Ήθελε αυτή η συλλογή υψηλής ραπτικής να αναπαράγει την ίδια αίσθηση του "υπέρτατου bien être".
Η συνομιλία που οραματίστηκε ο Valli ήταν ανάμεσα στη νωχελική αναγεννησιακή χάρη της Primavera του Botticelli και την σμαλτωμένη τελειότητα που διαθέτουν οι μινιατούρες των Mughal. Ο Valli πιστεύει στη θεραπευτική δύναμη της ομορφιάς και τα λουλούδια είναι η απόλυτη ενσάρκωση της βοτανικής τρυφερότητας. Αφέθηκε στις αναμνήσεις "της αφθονίας των λουλουδένιων γιρλαντών που είναι διάσπαρτες έξω από κάθε ινδικό ναό" και κυριάρχησαν άνθη σε όλη τη συλλογή. Εύθραυστες σιλουέτες και κορσέδες από τούλι ντύθηκαν ποικιλοτρόπως με λεπτεπίλεπτα χρωματιστά αιωρούμενα άνθη να ξεφυτρώνουν από το ντεκολτέ, θάμνους να πέφτουν από τους ώμους, μπουκέτα τυπωμένα σαν θολές σκιές πάνω σε οργάντζα, ή αλλιώς πέταλα διάσπαρτα ανάμεσα σε εύθραυστα στρώματα υφάσματος, που κυματίζουν "σαν να τα φυσάει ο άνεμος".