fbpixel

Search icon
Search
Οι νέες τάσεις που θα αλλάξουν τα δεδομένα στα girls' trips έως το 2030
ESCAPE

Οι νέες τάσεις που θα αλλάξουν τα δεδομένα στα girls' trips έως το 2030

Έρευνες δείχνουν ότι αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο δυναμικό κοινό στη travel βιομηχανία


Τα τελευταία χρόνια, οι γυναίκες έχουν αναδειχθεί σε ηγετική δύναμη του παγκόσμιου τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών. Ταξιδεύουν συχνότερα και με μεγαλύτερη διάρκεια, επιλέγοντας κάθε φορά διαφορετικούς τρόπους και λόγους μετακίνησης. Η ταξιδιωτική τους ταυτότητα δεν είναι πια μονοδιάστατη, αλλά προσαρμόζεται συνέχεια, αντικατοπτρίζοντας μια βαθύτερη πολιτισμική μετατόπιση που βασίζεται στην αυξανόμενη οικονομική τους ισχύ. 

Μέσα σε αυτό το δυναμικό πλαίσιο, η έκθεση The Future of Female-Led Travel: 2025-2030 από το Citizen Femme αναδεικνύει πέντε βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τη γυναικεία ταξιδιωτική εμπειρία την επόμενη πενταετία. 

New Herizons

shutterstock-2300401535.jpg

Η τάση New Herizons αντικατοπτρίζει τη στροφή των γυναικών προς ταξίδια που λειτουργούν ως προσωπικές υπερβάσεις, με έμφαση στην εσωτερική μεταμόρφωση και την ανεξαρτησία. Όλο και περισσότερες επιλέγουν εμπειρίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα - από solo σαφάρι και εξερευνήσεις στην Αρκτική μέχρι χειμερινές αποστολές και καταδύσεις. Το 58% των solo κρατήσεων για το 2024 έγινε από γυναίκες, με το 27% να σχεδιάζει τουλάχιστον τρία τέτοια ταξίδια το 2025. Παράλληλα, το 40% δηλώνει ότι σκοπεύει να ταξιδέψει μόνο, ενώ οι γυναίκες ήδη αποτελούν την πλειοψηφία (άνω του 50%) στον περιπετειώδη τουρισμό, με τις σχετικές κρατήσεις να αναμένεται να τριπλασιαστούν σύμφωνα με την Backroads. Η ανάγκη για προσωπική ανακάλυψη δεν περιορίζεται ηλικιακά: το 71% των solo ταξιδιωτών το 2024 ήταν γυναίκες, εκ των οποίων σχεδόν οι μισές ήταν διαζευγμένες, χήρες ή χωρισμένες. Ποσοστό 40% επιδιώκει το αίσθημα του «ανήκειν» και 27% μια εμπειρία εξερεύνησης. Η αίσθηση ασφάλειας παραμένει καθοριστική για το 60% των ταξιδιωτριών, ενώ η τεχνολογία παίζει καταλυτικό ρόλο, προσφέροντας εργαλεία που ενισχύουν την αυτονομία και τον έλεγχο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Girl Grouping

shutterstock-1903383022.jpg

Το Girl Grouping εκφράζει την εξέλιξη των ταξιδιών μεταξύ φίλων σε μια βαθύτερη, συναισθηματική επένδυση στη φιλία, που υπερβαίνει τις συνηθισμένες δραστηριότητες των διακοπών με ποτά στην παραλία. Οι γυναίκες, ανεξαρτήτως ηλικίας ή οικογενειακής κατάστασης, δίνουν πλέον προτεραιότητα στην ποιότητα του χρόνου και στη σύνδεση μεταξύ τους, επιλέγοντας προορισμούς όπως το Παρίσι, η Πούντα Κάνα ή η ισπανική ύπαιθρος για ιππικές εξορμήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της One fine stay. Το φαινόμενο αγκαλιάζει και μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες: γυναίκες από 50 έως 80 ετών ταξιδεύουν με φίλες τους, όπως στην περίπτωση έξι γυναικών άνω των 60 που επέλεξαν το Cape Town για εμπειρίες γύρω από τη γαστρονομία, το κρασί και την τέχνη. Η φιλία λειτουργεί όχι μόνο ως κοινωνική απόλαυση αλλά και ως ασπίδα για την υγεία – συμβάλλει στη μείωση της κορτιζόλης, αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης και μειώνει την πιθανότητα μοναξιάς και κατάθλιψης. Έρευνα του UCLA μάλιστα δείχνει πως αυτή η ανάγκη κοινωνικής σύνδεσης σε περιόδους στρες ενδέχεται να εξηγεί γιατί οι γυναίκες έχουν υψηλότερο προσδόκιμο ζωής από τους άνδρες.

Healing Retreats

shutterstock-2462287529.jpg

Mια μετατόπιση από την εμμονή με τη σωματική τελειότητα προς την καλλιέργεια εσωτερικής γαλήνης και ψυχικής ισορροπίας, είναι αυτό ακριβώς που σηματοδοτεί η τάση των Healing Retreats. Οι γυναίκες στρέφονται πλέον σε μορφές ευεξίας που δίνουν χώρο στην αυθεντικότητα και την κατανόηση του εαυτού τους, απομακρυνόμενες από την ανάγκη για διόρθωση. Σύμφωνα με την BACP, το 35% των ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει ζητήσει βοήθεια από θεραπευτή, ενώ στους νέους ηλικίας 16-25 ετών το ποσοστό φτάνει το 25%. Οι γυναίκες είναι ελαφρώς πιο ανοιχτές στη θεραπεία, με το 30% να έχει απευθυνθεί σε ειδικό το τελευταίο έτος, έναντι 28% στους άνδρες. Τα σύγχρονα retreats δεν περιορίζονται σε γενικές πρακτικές ευεξίας, αλλά επικεντρώνονται σε ζητήματα όπως η θλίψη, η εμμηνόπαυση ή ο θυμός, προσφέροντας πιο στοχευμένες εμπειρίες. Ένα παράδειγμα αυτής της προσέγγισης είναι το Female Wellness Program του Six Senses σε συνεργασία με τη Dr. Mindy Pelz, το οποίο συνδυάζει νηστεία, ορμονική ισορροπία και τελετουργίες βασισμένες στον σεληνιακό κύκλο, προτείνοντας μια πιο ολιστική και συναισθηματικά ουσιαστική φροντίδα.

Earth Mothering

shutterstock-2594210439.jpg

Η ανερχόμενη όλο και περισσότερο τάση Earth Mothering, αναδεικνύει τη στροφή των οικογενειών προς διακοπές που λειτουργούν ως καταφύγιο από την υπερβολική ψηφιακή έκθεση και ως γέφυρα σύνδεσης με τον φυσικό κόσμο. Καθώς η ανησυχία για τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στην ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών αυξάνεται, πολλοί γονείς αναζητούν εμπειρίες που ενισχύουν την επαφή με τη φύση, την περιέργεια και τη δημιουργικότητα. Το InterContinental Maldives για παράδειγμα, περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως καθαρισμός υφάλων και εργαστήρια για την κλιματική αλλαγή, ενώ οι οικογένειες δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για περιβαλλοντικά camps, εργαστήρια βοτανικής και δημιουργία ηλιακού φούρνου. Η σύνδεση με τη φύση σύμφωνα με το The Lancet, η υπερβολική χρήση οθονών συνδέεται με ψυχικές δυσκολίες, προβλήματα ύπνου, μειωμένη κινητικότητα και επιθετικότητα. Παράλληλα, το 60% των γονέων σε έρευνα του Mumsnet το 2025 εκφράζει την υποστήριξή του στην απαγόρευση των smartphones στα σχολεία, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για αποσύνδεση και ουσιαστική επανασύνδεση.

Souvenir Scouting

shutterstock-2489701373-2.jpg

Αυτό το travel trend φέρνει στο προσκήνιο μια νέα φιλοσοφία στις ταξιδιωτικές αγορές, προτάσσοντας την αυθεντικότητα έναντι της μαζικής παραγωγής. Οι γυναίκες αναζητούν πλέον μοναδικά αντικείμενα που αφηγούνται ιστορίες τόπων και ανθρώπων, απορρίπτοντας τα τυποποιημένα, τουριστικά προϊόντα. Η παγκόσμια αγορά souvenir εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 20,32 δισ. δολάρια έως το 2029, με ρυθμό ανάπτυξης 4,6% ετησίως. Παράλληλα, οι ταξιδιώτες γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι: το 73% επιθυμεί τα χρήματά του να ενισχύουν την τοπική οικονομία και το 69% θέλει να συμβάλλει θετικά στον προορισμό που επισκέπτεται, σύμφωνα με την Booking.com. Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει συχνά το αντίθετο – όπως το γεγονός ότι το 75% των λεγόμενων «Ιθαγενών» σουβενίρ στην Αυστραλία ήταν απομιμήσεις ή ότι πάνω από το 70% των elephant pants της Ταϊλάνδης κατασκευάζονται αλλού. Αυτό οδηγεί πολλές γυναίκες να στρέφονται σε αυθεντικές, μικρής κλίμακας δημιουργίες και να στηρίζουν απευθείας τεχνίτες, ενισχύοντας τοπικές κουλτούρες και κάνοντάς τη μνήμη του ταξιδιού πράξη ουσιαστική.